ik ben inmiddels een vlotte starter maar mijn ax niet meer!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Drempelkiller
Re: startmotor
Ik weet er waarschijnlijk ook nog wel een te koop, de auto staat al op locatie, het is de sloper van Rock's.Basax wrote: ....Ik hoop dat ik niet per ongeluk een hele gare startmotor koop, maar ja we zullen het wel zien.....
Dus mocht het niet lukken dan is een dealtje met Rock's zo gemaakt denk ik.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: startmotor
Die uit de ph3 sloper? Dan heeft 'ie wel een redelijk "nieuwe" jah.Henk Bats wrote:Ik weet er waarschijnlijk ook nog wel een te koop, de auto staat al op locatie, het is de sloper van Rock's.Basax wrote: ....Ik hoop dat ik niet per ongeluk een hele gare startmotor koop, maar ja we zullen het wel zien.....
Dus mocht het niet lukken dan is een dealtje met Rock's zo gemaakt denk ik.
Groetjes, Henk
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ik denk ook nog steeds dat dat het probleem isj_stam_84 wrote:hmmm dit lijkt wel een beetje op het probleem wat ik vorig jaar had met mijn AX (staat een discussie over hier op het forum.. .zoek maar op mijn nickname ).... Uiteindelijk opgelost door de verdeelkap+rotor te vervangen iirc....
als je de motorkap open hebt dan zit er rechts van de motor een zwarte hoes (sok) of een oranje ding(verdeler) waar 5 draden uit komen.
mocht je daar een merk op zien staan dan laat maar even weten.
Ik heb die waarschijnlijk wel bij me op de sleutelmeeting.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
inmiddels weer een ax-driver?
Hallo allemaal,
Nou het had wat voeten in aarde maar de onderdelen had ik maandag allebei in huis.
Vanavond kon ik het niet laten om toch maar eens met de onstekingsmodule te beginnen. Viel ondanks de makkelijke klus toch nog niet mee in de regen en met de verkeerde tools. Het fietslampje waar ik al drie weken gebruik van moet maken heeft me bijgeschenen [mijn kaken zorgden voor de juiste belichting].
Accu los, oude module eraf...nieuwe module ingesmeerd met koelpasta en weer erop [moest mijn torck-tool slopen om er bij te kunnen].
Alles weer teruggezet en toen.....
Starte hij in een keer....
Ik ben nog effe naar Delft Zuid gereden en weer terug.
Ik kan niet wachten tot morgen...[kan ik weer met de ax naar het werk?]...Hopen dat het niet een lucky shot was.
Acculampje blijft stationair wel nog steeds licht branden. Maar goed hij starte weer! Kan misschien zonder sleepkabels naar de ax-meeting!?
Ik hou jullie op de hoogte. Nu maar duimen in mijn slaap,
Gegroet,
Basax
Nou het had wat voeten in aarde maar de onderdelen had ik maandag allebei in huis.
Vanavond kon ik het niet laten om toch maar eens met de onstekingsmodule te beginnen. Viel ondanks de makkelijke klus toch nog niet mee in de regen en met de verkeerde tools. Het fietslampje waar ik al drie weken gebruik van moet maken heeft me bijgeschenen [mijn kaken zorgden voor de juiste belichting].
Accu los, oude module eraf...nieuwe module ingesmeerd met koelpasta en weer erop [moest mijn torck-tool slopen om er bij te kunnen].
Alles weer teruggezet en toen.....
Starte hij in een keer....
Ik ben nog effe naar Delft Zuid gereden en weer terug.
Ik kan niet wachten tot morgen...[kan ik weer met de ax naar het werk?]...Hopen dat het niet een lucky shot was.
Acculampje blijft stationair wel nog steeds licht branden. Maar goed hij starte weer! Kan misschien zonder sleepkabels naar de ax-meeting!?
Ik hou jullie op de hoogte. Nu maar duimen in mijn slaap,
Gegroet,
Basax
MEMYSELFANDMYAX1.1iU9IMAGE1991
reeeactie
Oja,
Ik heb net nog even die post van j.stam gelezen:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... c&start=40
blijkt uiteindelijk dat met het vervangen van de onstekingsmodule en bobine de klus geklaard. De hele post komt me ook wel aardig bekent voor....als ik naar mijn problemen kijk maar het blijft afwachten. Ik heb i.i.g. een nieuwe bobine en ontstekingsmodule erop zitten [beide tweedehands].
Mijn verdelerkap is oranje maar ik weet niet of die nog origineel is.
De startmotor heb ik nog achter de hand. Is dat ding ook los te testen... ik meen dat ik dat ergens gelezen had.
Ik heb zelf trouwens nog een [goedwerkende] ecu op voorraad, bleek destijds niet het probleem te zijn. De auto stotterde toen bij wegrijden en onderweg. Bleek uiteindelijk dat een blauw connectortje [uiterst rechts voorin onder de motorkap] gecorrodeerd te zijn. Die dus schoongekrabt en het probleem was verdwenen. [ging geloof ik naar de labda-sonde].
Nou vanavond zal ik even laten weten of ie het nog doet,
Gegroet,
Basax
blijkt uiteindelijk dat met het vervangen van de onstekingsmodule en bobine de klus geklaard. De hele post komt me ook wel aardig bekent voor....als ik naar mijn problemen kijk maar het blijft afwachten. Ik heb i.i.g. een nieuwe bobine en ontstekingsmodule erop zitten [beide tweedehands].
De startmotor heb ik nog achter de hand. Is dat ding ook los te testen... ik meen dat ik dat ergens gelezen had.
Ik heb zelf trouwens nog een [goedwerkende] ecu op voorraad, bleek destijds niet het probleem te zijn. De auto stotterde toen bij wegrijden en onderweg. Bleek uiteindelijk dat een blauw connectortje [uiterst rechts voorin onder de motorkap] gecorrodeerd te zijn. Die dus schoongekrabt en het probleem was verdwenen. [ging geloof ik naar de labda-sonde].
Gegroet,
Basax
-
- profiel verwijderd
Re: reeeactie
Startmotor is los te testen. Je hebt een accu en startkabels nodig. Zorg dat je de massa van de startmotor door middel van de startkabel aan de massa van de accu aansluit. Andere deel van de startkabel sluit je aan op de plus van de accu en dan tik je met het andere uiteinde van de +kabel de + van de startmotor aan.Basax wrote:Oja,
Gegroet,
Basax
Als je 't goed doet (en de startmotor is goed) dan gaat ie draaien, doe je 't niet goed, krijg je wat vonkjes
Succes!
als een zonnetje
Hij reed weer als een zonnetje vandaag!
Hopelijk blijft dat zo.
Mastenhose bedankt voor de tip, ik zal het eens testen.
Overigens wil ik iedereen even bedanken die me heeft geholpen het probleem te traceren. Zonder jullie was het niet gelukt! En nu heeft het me maar 25 euro gekost! Oke + 80 euro voor de bobine.
Ben benieuwd of de colonne nog doorgaat vanuit rotterdam zaterdag!
Gegroet,
Basax
Hopelijk blijft dat zo.
Mastenhose bedankt voor de tip, ik zal het eens testen.
Overigens wil ik iedereen even bedanken die me heeft geholpen het probleem te traceren. Zonder jullie was het niet gelukt! En nu heeft het me maar 25 euro gekost! Oke + 80 euro voor de bobine.
Ben benieuwd of de colonne nog doorgaat vanuit rotterdam zaterdag!
Gegroet,
Basax