Oh Shit! Nu met fotos!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Dus ik kan het dicht laten en zo rondrijden tot ik een nieuwe kleppaking krijg? enne waar moet ik naar luisteren als het fout zit? heh wie dacht dat een nieuwe filter zoveel koppijn zou verzorgen? maarja hij klinkt in ieder geval uber brut. zat onder de motorkap met de gasklep te spelen en me tromel vliezen ontploften bijna. :shock:
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

kevin.broke wrote:let op dat de afstandbusjes in het deksel er niet uitvliegen. ding dus NIET omdraaien maar recht houden.

en snapt er iemand waarom alleen AX GTI's en 106 XSI's altijd die schuine krassen op het kleppendeksel hebben...?


dat had m'n 1.0 ook hoor :wink: is roest

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

@ megator: dat ding lekt alleen een beetje, als er maar lucht uit je carterontluchting kan!! dus een flesje eraan is een prima oplossing.
als er veel olie uitkomt moet ik je teleurstellen, dan ben je nl. aan een motorrevisie toe.

@ Glenn@nl: grappig.. ik zie het opvallend vaak bij XSI/GTI. Idd roest, maar waarom van die krassen..

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Nou ik ga vandag een stukie slang kopen en dan op een fles zetten. al dat olie kawm omdat ik het onder druk zete met het flesen dop. Ik ga alles schoen maken en heeeel veel naar de motor kijken om te zijn als hij meer lekt. maarja ik denk dat hel alemal van onder de olie dop kwam, want het sprooie patroon leek alsof het van daar kwam. anders is mijn kleppaking mischien slecht. Hoveel kost een motor revisie ongeveer?
Image

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Nou alles schoon gemaakt slang en fles erop gegoied en gestart... geen ontplofingen of iets degelijks. Wel ging de motor op 1500 toeren stationare draien maar hij ging langzam terug naar de 1000. Nu heeft er geen olie gelekt, yet.

vraagje zou het een goed idee om de ECU te reseten?

Fotos

Image

Image

Image

Image

Image


oh en hoe kan ik kijken als de kopaking kapot is?

Ik ben nu super blij :D en hopelijk lekt er geen olie meer.
Image

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Ow en zou het een goed idee zijn om gaten en de fles te maken? zodat het druk eraf komt?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bovenin een gaatje is wel handig ja.

Post Reply