Schakel problemen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ik werd gisteren gebeld, het was toch de koppeling. Het druklager is door de drukgroep heen geschoten :?

Kan eigenlijk maar 3 oorzaken hebben: altijd met de voet op de koppeling rijden, montagefout of koppelingskabel te strak.

Dus tsja zeg het maar :roll: We doen het maar samsam en als het goed is ie morgen weer klaar :roll:

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Dus toch nog slecht nieuws. Je treft het niet echt met de drukgroeplager. :(
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Nee niet echt nee maar goed, niets aan te doen auto moet toch weer rijden.

Aan de andere kant heb ik morgen een mooi ritje voor de boeg 8)

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Nou auto weer opgehaald. Druklager was helemaal door de drukgroep heen en de lagers rolde eruit werd me verteld. Waarschijnlijk is de koppelingskabel eens aangedraaid (niet door mij of Renard overigens). Daardoor ging de koppeling inderdaad erg snel stuk, zoals hier ook al gemeld is...

Ik vind het top dat Renard ondanks het buiten hun schuld is mij geholpen heeft en zo snel (y)

Auto rijdt heel anders, het is van het begin af aan niet goed geweest. Maar goed we kunnen weer :D

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Leuk he, denk je steeds een toffe, fijn rijdende auto te hebben.
Doe je (noodgedwongen) onderhoud, blijkt ie nog v??l fijner te rijden! En je was daarvoor al tevreden.

Zelfde soort reactie krijg je ook wel eens na vervangen van langzaam slijtenden onderdelen. Bijvoorbeeld dempers, veren en/of onderstelrubbers, stuurhuis, stoelen. Andere banden kunnen ook zo'n reactie geven (andere bandenspanning ook!).

Post Reply