stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Let er wel even op dat wanneer je een mooie luchthapper maakt dat bij regenval niet je filter nat wordt, kan nooit echt goed zijn volgens mij?



Hoe heeft iedereen hier zo'n mooie buis gemaakt? Ik wil hem ook achter de koplamp hebben...

Welk materiaal moet ik het beste hebben? Waar haal ik dat? Waar laat ik mijn luchttemperatuursensor en hoe zit dat met de slangetje wat op de kleppendeksel zit? (stefan heeft daar een mooi filter op zitten)
Image

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Okay jongens, ik ben eindelijk terug in nederland en nu dus begonnen aan oa mijn luchtfilter project. Loop helaas al gelijk tegen problemen aan :cry:

Ik was van plan om alles wat te maken had met mijn oude filter uit mijn auto te slopen en dan direct vanaf het inlaat spruitstuk een buis te klussen naar mijn filter. (plastic ding aangegeven met de blauwe pijl moet dus ook weg)
Image

Het probleem wat ik nu heb is dat ik een bocht moet maken vanaf mijn inlaatspruitstuk. De diameter van de buis die op het inlaatspruitstuk moet is 11.5 cm. De PVC bocht met die diameter is veels te groot om onder mijn motorkap te plaatsen. Heeft iemand een goed idee hoe ik dit op kan lossen?

Ik kan dat ding aangegeven met de blauwe pijl ook wel laten zitten en vanaf daar gaan kloten met een buis. Is wel een stuk makkelijker, maar ik denk dat ik meet vermogens winst haal als ik het er allemaal eruit sloop.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

mischien een kans als je een pvc bocht goed warm maakt en dan zo probeert te buigen dat ie wel onder je moterkap past? dat is iets waar ik al een tijdje aan loop te denken :roll:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Ja daar dacht ik ook al aan, maar het wil nog niet echt lukken. Buis met een diameter die precies over het injectiehuis past is niet te vinden. Probleem is nu dat ik een iets te kleine heb (andere keuze was een te grote). Ik kan van die inkepingen gaan maken, maar ik denk niet echt dat het dan nog lucht dicht blijft. In de oven stoppen en dan vervormen heb ik ook geprobeerd, maar das echt een enorm gepruts.
Heb nu het idee op zo'n flexibele aluminium pijp te halen en daar dan glazvezel matjes over heen plakken. Weet nog niet precies hoe ik het ga oplossen.

Heeft iemand hier eigenlijk al gepresteerd om te doen wat ik in mijn hoofd heb??

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Joost wrote:een open filtertje op je kleppendeksel (dus die kleine)


Ik heb mijn auto ook een keer laten keuren met zo een filtertje en dat ging gewoon goed. En meestal zijn dit nogal zeikerds dus ze hebben het vast wel gezien. Overigens heb ik bij een vriend van me gemerkt dat als het slangetje onder het filtertje te kort is dat er dan wel wat olie uit kan komen. Ik zelf had een power filter van een puch maxi erop met een lang slangetje en had hier geen last van.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

poeh, 12 pagina's over openluchtfilters, ik heb 't wel zo'n beetje gelezen, waaronder dat m'n computertje t vanzelf snapt, maaaar, nu heb ik een vraag.

[u]slangetje 1 op de foto aangegeven laat bijna los/barst bij aansluiting.

slangetje 2 zit nergens meer aan aan de andere kant, kan die weg?

bij 3 : net hierachter zit een plug naarboven erin, is dit met de olie ofzo? dit lekt er wel langs volgens mij, deze zit er niet vast in, en ik tikte er tegen en hij zakte omlaag, wat moet ik hier mee?



Image



ik hoor 't wel:)

Greetz
DuFF
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

slangetje 1 een stukje afknippen zodat het eind niet gebarsten is.
aansluiting van slangetje 2 afdoppen
slangetje 3 terug duwen op zn plek. Zorgt voor een vacuum die carterdampen afzuigt
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kan ik slangetje 3 niet vastklemmen met iets? want hij zat daarnet alweer eruit:S


dit is denk ik zeer slecht...

verder nog iets,

me broer vertelde me dat er echt een pijp tussen me luchtfilter moet, dus dat ie ongeveer naast me accu komt zoals een paar ook hebben, zoals ie nu zit is zeer slecht, want dan kan ie geen koude lucht aanzuigen..

wie heeft z'n filter net zoals mij, en heeft hier geen problemen mee?

wie heeft z'n filter met een stuk pijp ertussen, en had het ervoor zoals mij? en is hier dan ook echt verschil tussen?

greetz
duFF :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

ja het is wel lekker als het slangetje blijft zitten. Gebeuren geen rampen hoor als het slangetje los zit.

Luchtfilter wil je zo dicht mogelijk bij je gasklep hebben en je wilt zo koud mogelijke lucht je motor in krijgen. Wees creatief :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

DuFF wrote:me broer vertelde me dat er echt een pijp tussen me luchtfilter moet, dus dat ie ongeveer naast me accu komt zoals een paar ook hebben, zoals ie nu zit is zeer slecht, want dan kan ie geen koude lucht aanzuigen..

wie heeft z'n filter net zoals mij, en heeft hier geen problemen mee?


greetz
duFF :wink:


Ik heb op dezelfde als jouw een luchtfilter aangesloten, ik heb geen problemen mee, maar voor de (eventuele) vermogenswinst zou je toch een koelere plaats moeten zoeken voor het luchtfilter
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

oke dan gaan we binnekort maar is een hip stukje pijp ertussen plaatsen.

@ mensen die gereageerd hebben :

bedankt voor de info.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

dataprog
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden
Contact:

Post by dataprog »

Toch nog even over dat slangetje nummer 2 en het afdoppen ervan...
kan dat niet anders? Ik zag ook openluchtfilters met een tuutje aan de zijkant...kan hij daar niet op ofzow...haha. :lol:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image

vanaf de deksel zie je op die foto ook een filtertje lopen, aan dat stuk slang dat eigenlijk vanaf het deksel naar dat plastic luchtfiltergedoe hoort te lopen.

waar is heel dat luchtfilter-gedoe gebleven op die foto ? en is dit makkelijk te doen ? :|

greetz

DuFF
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

he das mijn auto...;) toen de 1.4 er nog in zat...

das een multipoint injectie.. de inlaat daarvan is anders...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

oke dat is dus geen optie, maar kan ik ook niet gewoon bij mij zo'n minifiltertje erbij doen ? en dan dat gat in dat luchtfiltergeval afsluiten ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

DuFF wrote:oke dat is dus geen optie, maar kan ik ook niet gewoon bij mij zo'n minifiltertje erbij doen ? en dan dat gat in dat luchtfiltergeval afsluiten ?


Tuurlijk kan daar een filter op! Wilde je beweren dat er nu helemaal niks op zit? Zal wel lekker stinken dan, daar komen je carter-dampen namelijk uit.
Freude am Fahren.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

master-arnie wrote:
DuFF wrote:oke dat is dus geen optie, maar kan ik ook niet gewoon bij mij zo'n minifiltertje erbij doen ? en dan dat gat in dat luchtfiltergeval afsluiten ?


Tuurlijk kan daar een filter op! Wilde je beweren dat er nu helemaal niks op zit? Zal wel lekker stinken dan, daar komen je carter-dampen namelijk uit.


nee vanaf dat deksel loopt dat rubber stuk slang nu naar dat plastic geval waar me openluchtfilter op zit.

maar als ik die dus lostrek, en als ik daar dan een mini-filter op plaats, en dat gat in dat plastic geval dus opvul, zou er niks aan het handje zijn?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

tenzij je motor wat carterdruk opbouwt dan komt er een zooi olie uit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Sander wrote:tenzij je motor wat carterdruk opbouwt dan komt er een zooi olie uit.



waar kan ik dat aan ruiken ? kun je anders is een keer kijken bij een meeting.

ik gooi de motorkap voor je open :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kap open
motor aan
met je duim het gaatje dichtduwen waar normaal de slang op zit naar het filterhuis. bouwt hij druk op of gooit hij er olie uit weet je het antwoord
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply