how-to gat achter de koplampen lassen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: how-to gat achter de koplampen lassen

Post by NickySchelfaut »

hmm oke, snap het ongeveer wel:

Een afbraamschijf is om een lasnaad weg te werken?
Een lammelenschijf is om een soort van te schuren
Een komstaalborstel is ook om een soort van te schuren.

Ik ben van plan om tot ik meer geld heb, of het rotte stuk eruit te slijpen, of het zo ver mogelijk te schuren en er dan roest stopper overheen te doen.

Wat lijkt jullie het slimste?

NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: how-to gat achter de koplampen lassen

Post by NickySchelfaut »

kickje

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: how-to gat achter de koplampen lassen

Post by kick-it »

Afbraamschijf: schoonslijpen van stukken metaal, zoals scherpe randjes en of lasnaden.
Lamellenschijf: polijsten en schuren van ruwe delen, zoals lasnaden.
Komstaalborstel: voor het grovere schoonmaakwerk. Veelal gebruikt om oppervlakteroest weg te halen.

Als je nog niet meteen wilt gaan lassen, dan zou ik eerst alles goed schoon schuren en roeststopper er overheen, ander heb je een flink gat, want dat wordt het al snel, waar snel veel water en vuil doorheen of op komt.
Het mooiste is toch, schoonslijpen en meteen lassen. En dan de boel goed tegen roest behandelen.

Succes!
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: how-to gat achter de koplampen lassen

Post by NickySchelfaut »

dus dan ga ik maar is een afbraamschijf halen :)

NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: how-to gat achter de koplampen lassen

Post by NickySchelfaut »

Dacht een begin te maken met roestplekken verwijderen maar serieus alles gaat fout,

Begon in de achterbak met wegslijpen van de roest bij de achterlichten zegmaar, had iets van 4 bij 3 moeten wegslijpen, het is 3 bij 8 geworden omdat ik steeds verkeerd met (ik denk ook een te grote scijf) aan de ggang ging.

Bij de koplampen mijn best gedaan om zoveel mogelijk los te halen, maar met de staalborsten bijna al die plastic bescherming van de kabelboom enzo toch geraakt.... Erg jammer, nu maar gevraagd of Höllander me misschien wil helpen :P

Post Reply