Motor oververhit, fan slaat niet aan!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Buks wrote:@joost en mark: ik heb die bedrading getest en de fan gaat NIET draaien, alleen hoor ik wel een klik....(staat allemaal al uitgebreid uitgelegd in het topic)


Had ik dus toch gelijk. :D Wel goed gelezen dus. Ik had dus precies hetzelfde. Soms sloeg ie aan. soms niet. Soms heel ff. Voltage kwam niet tot 12 volt.

Wat bij mij gebeurde dat ongeveer 2 maanden later de binnenkant van het relais geoxideerd was. Toen sloeg ie niet meer uit. Das helemaal iritant.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ja je had gelijk mark, het gekke was alleen (en daarom dacht ik eerst ook niet dat je gelijk had) dat dat relais wel klikte als je em kortsloot, maar als je daar dan vervolgens de fan aan hing, dat die fan dan niets deed :? Oftewel ik dacht toen gewoon dat de fan zelf kapot was. Nu merkte ik later dat het een los contact was tussen relais en voeding aan de fan, maar tnx voor je hulp

ps vroeg het in een ander topic ook al, maar weet jij toevallig bij welke temp dat lampje gaat branden op je dash? dan weet ik een beetje hoe k*t het voor mn auto is geweest..

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

netjes Buks! Mooi dat 't opgelost is!!

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Pas alssie bij de meter het rode ingaat. Boven de 110 graden.

Eigenlijk is het een FOUT (te laat) lampje. Dingen waarschuwen vrij laat. Daarom heb ik hem vervangen voor een meter. Zie je het tenminste fout gaan.

Maar als je voor de rest nu geen problemen hebt zal het wel loslopen. Hij heeft toch maar ff aangestaan.

Ik heb bij mij de sensor die de fan aanstuurt ook vervangen voor een andere. Standaard sloeg ie pas bij 110 graden aan. Koelde die tot 100 graden. Nu slaat ie aan bij 100 en koelt ie tot 90.

Mooi dat het opgelost is.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Mooi dat het is opgelost inderdaad!

Ik heb nu wel een vraagje, waar zit dat relais voor de fan?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

als je voor je auto staat rechts boven in de kap, naast het kastje met de zekeringen onder de kap (type 2, type 1 is anders geloof ik)

Post Reply