extra vermogen door uitschakeling dynamo

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

kreazyV8wuppo wrote::shock:

ik had een lang verhaal.
kort ff.

max snelheden binnen landsgrenzen.

30.
50.
60.
70.
80.
90(komt ook voor)
100 en 120.

harder mag je niet.
50 km te hard en je vergunning tot rijden is van de rechter.

tja,, why in hemelsnaam je dynamo loskoppelen om ff 2 km harder te kunnen?
is je topsnelheid zo laag?

greets van wupke:zelden zulke rare plannen gezien, je hoord op een circuit thuis niet op slands wegen, een abbo bij zandvoort ipv randstad zou wenselijk zijn . :lol:


wat ben jij raar aan het doen ergens last van??
openbare weg is ook een race baan ik ken niej w8te tot ik er op mag ipv alleen op circuit.
moet wel kunne tuurlijk niej hard rijden waar t niet ken.

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

jeffrey van dal wrote:wat ben jij raar aan het doen ergens last van??
openbare weg is ook een race baan ik ken niej w8te tot ik er op mag ipv alleen op circuit.
moet wel kunne tuurlijk niej hard rijden waar t niet ken.

En dan maar afvragen waarom al die jonge lui zoveel aan verzekering moeten betalen, invoering punten rijbewijs, etc.

Mag ik je een tip geven, "kreazyV8wuppo" is wel de grote man achter de sleutelmeetings, zie link dus wees een beetje netjes tegen hem.
Dankzij hem rijden enkele AXen hier op het forum nog vrolijk rond en laat ik mijn eigen Xantia niet vergeten, welke een stuk gecompliceerder inelkaar zit.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

kreazyV8wuppo
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SatNov05, 2005 2:55:35 AM

Post by kreazyV8wuppo »

Op de vraag waarom ik kreazyV8wuppo als nick heb is hier het antwoord.
ga naar deze http://www.mopar.com/muscle/index.html en bedenk dan dat ik als dagelijkse kost die blokjes deed opereren en tunen.

big smal 4,4 5,7 tot en met de 7 ltr aan toe.

heden ben ik testchauffeur bij slands grootste truckproducent.

en daarnaast hobby ik nog wat aan auto's ,en raar maar waar, de hydro type's van 1950 tot en met de Xantia en de XM, tja, de hydrauliek heb ik altijd wel mee bezig gehouden.

dan die AX opvoeren.
binnen welk budged en welke eisen en restrictie's?

anders zou ik de kleinste Hemi blower bestellen, die kost ongeveer 25 PK aan vermogen, maar blaast een Corvette smallblock ook, en dat is 6.9 ltr.

dus op die 1100 cc tja, dat ding moet je dan wel met restrictor inbouwen, anders pomp je de kop zo van het onderblok af.
maar een barretje of 2,8 aan laadruk in combie met 4 valstroom carburateurs aan 40 mm het stuk, en er wandeld zo 150 pk uit het krukasje.

wel de tank cappaciteit vergroten, want deze combinatie zuipt als een ketter.
als je aan het racen bent is 1 op een half niet onmogenlijk.

greets van wupke:die dus zegd, alleen die 4 weber carbs alleen is al een leuke actie. :wink:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kreazyV8wuppo wrote:Op de vraag waarom ik kreazyV8wuppo als nick heb is hier het antwoord.
ga naar deze http://www.mopar.com/muscle/index.html en bedenk dan dat ik als dagelijkse kost die blokjes deed opereren en tunen.

big smal 4,4 5,7 tot en met de 7 ltr aan toe.

heden ben ik testchauffeur bij slands grootste truckproducent.

en daarnaast hobby ik nog wat aan auto's ,en raar maar waar, de hydro type's van 1950 tot en met de Xantia en de XM, tja, de hydrauliek heb ik altijd wel mee bezig gehouden.

dan die AX opvoeren.
binnen welk budged en welke eisen en restrictie's?

anders zou ik de kleinste Hemi blower bestellen, die kost ongeveer 25 PK aan vermogen, maar blaast een Corvette smallblock ook, en dat is 6.9 ltr.

dus op die 1100 cc tja, dat ding moet je dan wel met restrictor inbouwen, anders pomp je de kop zo van het onderblok af.
maar een barretje of 2,8 aan laadruk in combie met 4 valstroom carburateurs aan 40 mm het stuk, en er wandeld zo 150 pk uit het krukasje.

wel de tank cappaciteit vergroten, want deze combinatie zuipt als een ketter.
als je aan het racen bent is 1 op een half niet onmogenlijk.

greets van wupke:die dus zegd, alleen die 4 weber carbs alleen is al een leuke actie. :wink:


Denny heeft het hier over zijn 1300cc dubbele carburator (95 pk). We hebben het hier niet over een sloom 1100cctje waarvan we de dynamo willen uitschakelen...
Freude am Fahren.

kreazyV8wuppo
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SatNov05, 2005 2:55:35 AM

Post by kreazyV8wuppo »

1300 cc? eug geen ax dus?

maar goed hij heeft al een dubbele carb, hang er dan een kleine turbo aanvast met een leuke intercooler, even beetje knoeien met sproeiers en de de druk inregelen (tip begin bij 0,4 bar overdruk) en ga dan al tunend naar de 125 tot 140 pk.
idieaal is denk(schat) ik 100 tot 110 pk, en werk dan op je koppel ipv de PKs bovenin.

als je je daar op focussed bij het inregelen, houd je automatisch het max aantal PKs over in de hogere toeren.

ik weet zo niet zo rap waar, maar er zijn site's waar je precies kan vinden welke turbo's je er vrij eenvoudig onder kan bouwen incluus welke carbs zij gebruiken en welke sproeiers hun gemonteerd hadden.

hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden.

Gti clubs ed zal je zoiets wel kunnen vinden.

greets van wupke :wink:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

kreazyV8wuppo wrote:Op de vraag waarom ik kreazyV8wuppo als nick heb is hier het antwoord.
ga naar deze http://www.mopar.com/muscle/index.html en bedenk dan dat ik als dagelijkse kost die blokjes deed opereren en tunen.


Hey Wupke, mooie site 8)
Ach, de Dodge Charger.... ooit.... :roll:

Maar mijn vraag dus (het gaat hier al een tijdje niet meer over de dynamo..) een goeie maat van mij in Geldrop heeft laatst een dubbele carb en toebehoren in zijn Matra Murena laten zetten. Maar nu lukt het niet om de carbs lekker af te stellen. Een uitdaging voor jou? :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Een ax sport is geleverd met een 1300cc blok met dubbele solexen. Zelfde blok als in een 205 rallye. En Denny kennende gaat ie geen eens nadenken over een compressor.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

ZX1.4i wrote:
jeffrey van dal wrote:wat ben jij raar aan het doen ergens last van??
openbare weg is ook een race baan ik ken niej w8te tot ik er op mag ipv alleen op circuit.
moet wel kunne tuurlijk niej hard rijden waar t niet ken.

En dan maar afvragen waarom al die jonge lui zoveel aan verzekering moeten betalen, invoering punten rijbewijs, etc.

Mag ik je een tip geven, "kreazyV8wuppo" is wel de grote man achter de sleutelmeetings, zie link dus wees een beetje netjes tegen hem.
Dankzij hem rijden enkele AXen hier op het forum nog vrolijk rond en laat ik mijn eigen Xantia niet vergeten, welke een stuk gecompliceerder inelkaar zit.



ja lig ik daar wakker van niej dus.
heb thuis alles tot me beschikking.
maja ik hou me maar weer stil..

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

Rio97 wrote:
kreazyV8wuppo wrote:Op de vraag waarom ik kreazyV8wuppo als nick heb is hier het antwoord.
ga naar deze http://www.mopar.com/muscle/index.html en bedenk dan dat ik als dagelijkse kost die blokjes deed opereren en tunen.


Hey Wupke, mooie site 8)
Ach, de Dodge Charger.... ooit.... :roll:

Maar mijn vraag dus (het gaat hier al een tijdje niet meer over de dynamo..) een goeie maat van mij in Geldrop heeft laatst een dubbele carb en toebehoren in zijn Matra Murena laten zetten. Maar nu lukt het niet om de carbs lekker af te stellen. Een uitdaging voor jou? :wink:


wij kunnen m wel afstellen.

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

WouterL wrote:lol, 3300 m3 per minuut?
Daar heb je een leuk ventilatortje voor nodig :lol:

Even afgezien van de rest van je verhaal nog. volgens jou redenatie heb je 3300 liter nodig=3,3m3

(1100cc = 1,1liter en geen 1,1m3)

Ik heb ooit es een linkje geplaatst met een filmpje met een paar gasten die met een bladblazer druk waren op een rollerbank.... es kijken of ik dat terug kan vinden....
En gevonden!!

http://videos.streetfire.net/Player.asp ... CA9564&p=0
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

denny wrote:haha . ja komt toch al een hoofdstroomschakelaar in dus een extra knopje is zo aangelegd. gaan we gewoon doen :D:D:D

Hou je ons dan wel goed op de hoogte van je feestje uuh ik bedoelde revalidatie van je Sport :?:
Op zich klonk je verhaal best logisch... ben benieuwd of jij het echt kan merken.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

Hey Denny, je had me toch gewoon kunnen mailen.........
Dynamo uitschakelen met een schakelaar heb ik al gedaan, scheelt iets, nauwelijks voelbaar. Riem eraf scheelt iets meer, ook nauwelijks voelbaar.
Riem eraf was niet toegestaan, dynamo moest off. werken volgens reglement.
Dus later nog verder gegaan; dynamo geheel leeg gehaald, met een draai- en knutselwerk alleen de poelie met een lichtlopend lager in het huis geplaatst, en alles op de auto gezet. V-snaar erop, kabeltjes aansluiten (achterkant isoleren!), en geen TC die iets zag.

Alleen jammer dat ik steeds weer zat te klooien om die accu goed op spanning te houden, zodat mijn ecu/brandstofpomp etc. voldoende spanning had.
Eigenlijk was het het hele werk niet waard, gewoon een fractie later remmen, en net op tijd op het gas, geeft hetzelfde resultaat :wink:

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

blueduck wrote:
WouterL wrote:lol, 3300 m3 per minuut?
Daar heb je een leuk ventilatortje voor nodig :lol:

Even afgezien van de rest van je verhaal nog. volgens jou redenatie heb je 3300 liter nodig=3,3m3

(1100cc = 1,1liter en geen 1,1m3)

Ik heb ooit es een linkje geplaatst met een filmpje met een paar gasten die met een bladblazer druk waren op een rollerbank.... es kijken of ik dat terug kan vinden....
En gevonden!!

http://videos.streetfire.net/Player.asp ... CA9564&p=0


lijpe shit :P Wat spuiten ze er eigenlijk bij??

Zo zag ik op marktplaats een zogenaamde "electronic supercharger" staan.

link: http://www.turbonator.com
Zou het werken? (i.i.g. geen tig pk's, that's for sure)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Figuur wrote:
blueduck wrote:
WouterL wrote:lol, 3300 m3 per minuut?
Daar heb je een leuk ventilatortje voor nodig :lol:

Even afgezien van de rest van je verhaal nog. volgens jou redenatie heb je 3300 liter nodig=3,3m3

(1100cc = 1,1liter en geen 1,1m3)

Ik heb ooit es een linkje geplaatst met een filmpje met een paar gasten die met een bladblazer druk waren op een rollerbank.... es kijken of ik dat terug kan vinden....
En gevonden!!

http://videos.streetfire.net/Player.asp ... CA9564&p=0


lijpe shit :P Wat spuiten ze er eigenlijk bij??

Zo zag ik op marktplaats een zogenaamde "electronic supercharger" staan.

link: http://www.turbonator.com
Zou het werken? (i.i.g. geen tig pk's, that's for sure)


wel humor dat stukje... maar kan dus alleen als ze vantevoren de ECU hebben laten bijregelen. anders is 't bullshit :P

Post Reply