Euro 95 of euro 98

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

V-power was in 't begin gewoon oude Shell Pura waar ze vanaf moesten :wink:

bij modernere motoren moet het volgens mij niet meer uitmaken of je er nou 98 of 95 in gooit
ik heb beide geprobeerd in een Renault 5 1100cc GTL uit 1987 en ik merkte absoluut geen verschil, niet in verbruik en niet in toename van power, alleen in de portomonnee
het verschil ga je volgens mij alleen merken als je echt het uiterste uit je blok wil halen, niet bij gewoon gebruik, stadsverkeer o.i.d.

maar ja, dat moet ieder voor zich weten, bij clubcinq is hier een discussie over geweest, welke brandstof er nou in moest, en na een pagina of 20 waren de meningen er nog over verdeeld, denk niet dat je hier ooit uit komt (uiteraard zijn er mensen die het altijd beter menen te weten, ik tank gewoon wat de fabrieksopgaaf is)

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

GTE wrote:V-power was in 't begin gewoon oude Shell Pura waar ze vanaf moesten :wink:

bij modernere motoren moet het volgens mij niet meer uitmaken of je er nou 98 of 95 in gooit
ik heb beide geprobeerd in een Renault 5 1100cc GTL uit 1987 en ik merkte absoluut geen verschil, niet in verbruik en niet in toename van power, alleen in de portomonnee
het verschil ga je volgens mij alleen merken als je echt het uiterste uit je blok wil halen, niet bij gewoon gebruik, stadsverkeer o.i.d.

maar ja, dat moet ieder voor zich weten, bij clubcinq is hier een discussie over geweest, welke brandstof er nou in moest, en na een pagina of 20 waren de meningen er nog over verdeeld, denk niet dat je hier ooit uit komt (uiteraard zijn er mensen die het altijd beter menen te weten, ik tank gewoon wat de fabrieksopgaaf is)


Hahaha, dat is dan ook leuk ;)
Zat deze week er toevallig nog aan te denken, wat zouden ze met die Pura gedaan hebben ;)
En wat je tankt is natuurlijk voor iedereen zijn eigen beslissing. Motoren van tegenwoordig kunnen zowel op 95 als 98 rijden. Dat maakt echt nix uit. In het boekje wat ik gekregen heb staat overigens dat er zowel 95 als 98 in kan, maar of er ook daadwerkelijk veel verschil is, kan ik nog niet zeggen. Merkte wel een heel klein beetje verschil in "power" toen ik V-Power erin had zitten, maar niet echt spectaculair. Voor dat kleine beetje hoef ik et echt niet te doen. Verbruik was nog altijd etzelfde of zelfs iets slechter, dus daar hoef ik et al helemaal niet te doen.
Ik denk dat die V-Power meer is voor motoren van tegenwoordig. En dan liever wat grotere motoren als een klein 1.1-tje. Dan zul je zeker wel merken dat je zuiniger rijdt e.d.
Maar voor de motoren die wij in onze autootjes hebben zitten, is 95 goed genoeg :) Waar je dat tankt, is helemaal je eigen keuze. Wil je goedkoop tanken, moet je wel rekening houden met et feit dat ze toch op de een of andere manier goedkoper moeten zijn en dus de kwaliteit van de benzine wat achteruit gaat. Maakt dat je nix uit, tank gerust Tango of TinQ of weet ik et :) Heb er momenteel zelf ook Tango in zitten :)

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: Euro 95 of euro 98

Post by Handjes »

Alle AX'en kunnen op RON 95 (euro). Ook de carburateurversies (herrie op de snelweg? kleppen stellen?). Overigens bestaat Euro 98 niet, dat heet Super Plus.

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Ik wil niet eigenwijs overkomen, MAAR

Vroeger :) Kon je aan de pomp het volgende krijgen.......

Euro 95
Euro 98
Superplus
Diesel


En meestal aparte tanks voor de LPG, euro 98 en superplus lijkt me dus NIET hetzelfde......

Groeten,
Eric

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

205rallye wrote:Euro 95
Euro 98
Superplus
Diesel
Euro 95, Super 98, Super Plus 98 en diesel heet dat.

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

:lol: :lol:

Daar kon je idd eens gelijk inhebben, hier duik ik even in, maar ik vermoed dat je gelijk hebt...........

Groeten,
Eric

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

ook een tijdje prongelijk ron 91 getankt in duitsland wist ik veel, toch een paar 1000 km op gereden reed prima. nu een keer BP ultimate lijkt de motor beter op te lopen maarja kan ook tussen me oren zitten he :D
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Post Reply