Distributie riem vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: WedSep17, 2003 5:17:24 PM
- Location: Eindhoven
bij die snelheid belast je de motor heel zwaar (gek he?) omdat de motor in dat toerengebied geen vermogen heeft, maar je dat wel van m vraagt..
hadtie dat schokken ook al hiervoor??
schokken vd motor kan komen door onregelmatige ontsteking/verbranding, of door kanteling vd zuigers in de cilinders.. in dat geval, wat zou kunnen doordat je zuigerveren 'droog' hebben gestaan en dus je cilinderbussen mogelijk geschraapt hebben, zou je ook wel blauwe rook of olie verbruik moeten waarnemen (bij de uitlaat dus) Dit wordt helaas door de catalysator wel beetje geabsorbeerd..
maar als hij nu dus blauw rookt, of je merkt olieverbruik (echt nu dagelijks voor en na een rit controleren!) dan zijn waarschijnlijk de zuigerveren eraan of je cilinderbussen te ver uitgesleten en mag je toch echt heel erg hard gaan denken aan of een revisie of een andere motor!
hadtie dat schokken ook al hiervoor??
schokken vd motor kan komen door onregelmatige ontsteking/verbranding, of door kanteling vd zuigers in de cilinders.. in dat geval, wat zou kunnen doordat je zuigerveren 'droog' hebben gestaan en dus je cilinderbussen mogelijk geschraapt hebben, zou je ook wel blauwe rook of olie verbruik moeten waarnemen (bij de uitlaat dus) Dit wordt helaas door de catalysator wel beetje geabsorbeerd..
maar als hij nu dus blauw rookt, of je merkt olieverbruik (echt nu dagelijks voor en na een rit controleren!) dan zijn waarschijnlijk de zuigerveren eraan of je cilinderbussen te ver uitgesleten en mag je toch echt heel erg hard gaan denken aan of een revisie of een andere motor!

-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: WedSep17, 2003 5:17:24 PM
- Location: Eindhoven
q01z wrote:wat zou kunnen doordat je zuigerveren 'droog' hebben gestaan en dus je cilinderbussen mogelijk geschraapt hebben, zou je ook wel blauwe rook of olie verbruik moeten waarnemen (bij de uitlaat dus)
De cylinderbussen zijn absoluut geschraapt, die dingen kunnen absoluut niet zonder olie.
Iedere garage zal je gelijk geven en zeggen dat je een probleem heb.
De blauwe rook zegt al genoeg, wat je kan doen is even het kleppendeksel eraf halen en kijken hoe het daaronder uitziet.
Ik denk dat de nokkenas ook wel een aardig kleurtje (blauw) zal hebben als gevolg van oververhitting.
Om maar niet te spreken van de krukas, die heeft ook droog staan draaien.
Ik vind het overigens wel een wonder dat de motor niet vastgelopen is

Ik zou gewoon teruggaan en een eisen dat er een ander motorblok in komt te liggen. Mocht het niet helpen, kaart dan je probleem aan op het Citroen-Forum, je zou de eerste niet zijn die daardoor een ander blokje in zijn auto krijgt. Dat soort garages zijn nogal gevoelig voor negatieve publiciteit op dit soort forums. Er zijn daar in iedergeval 2 gevallen bekend van mensen die een ander motorblok hebben gekregen na kritiek op het forum, ??n van die gevallen is mijn Xantia.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: WedSep17, 2003 5:17:24 PM
- Location: Eindhoven
webstertje1982 wrote:Ik heb er een onaghankelijke deskundige na laten kijken en die vond dat mijn motor nog goed draaide nix verkeerd mee.
Ik ben naar de garage terug gegaan en die heeft mij nu een half jaar garantie gegeven op het motorblok...
Best netjes toch?
Ik blijf huiverig of het allemaal goed gaat komen

Trek voor de zekerheid dat kleppendeksel er toch maar af en bekijk de schade eens.
Dat ding zit met 2 bouten vast, eentje links en ??n rechts op het zwarte ding waar de olievuldop er ook opzit.
Met een steeksleutel 13 draai je dingen zo los en trek je het deksel ervanaf, bij montage moet je de bouten niet te vast draaien, vast is vast.
Maak een foto en plaatst die hier op het forum, zodat wij onze mening erover kunnen geven
Het alternatief is dat je naar de winter-sleutelmeeting komt in Sint-Oedenrode aan het eind van deze maand, dat is vlakbij voor jouw.
Een vriend/supermonteur van mij organiseert de meeting bij een bevriende garage.
Dan laat je hem kijken en luisteren, en hij heeft echt genoeg aan een half woord.
Voor details zie het Citroen-Forum, onder Aankondigingen, meld je wel aan als je wilt komen.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: WedSep17, 2003 5:17:24 PM
- Location: Eindhoven
-
- Vlotte starter
- Posts: 21
- Joined: WedSep17, 2003 5:17:24 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ik zou serieus een nieuw blok eisen, hoe dan ook!
Ik heb vandaag ook mijn auto uit garage gehaald. Toen ik binnenkwam kwam de baas van de desbetreffende garage gelijk naar me toe om te vertellen dat ze een ongelukje hadden gehad met mijn auto, maar dat alles vergoed zou worden!
Zo hoort het!
Ik heb vandaag ook mijn auto uit garage gehaald. Toen ik binnenkwam kwam de baas van de desbetreffende garage gelijk naar me toe om te vertellen dat ze een ongelukje hadden gehad met mijn auto, maar dat alles vergoed zou worden!
Zo hoort het!
Freude am Fahren.
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: SatNov05, 2005 2:55:35 AM
Patay oftewel overleden is de AX niet.
beetje afhankelijk hoe en hoever ermee is gereden ,NADAT HET OLIE/KOELVLOEISTOF lampje ging branden.
zolang die niet brand is er oliedruk en die motte we hebbe.
heb je die niet dan zijn je drijfstang en hoofdkrukaslagers de eerste die gaan.
zuigerveren en cilinders gaan pas als laatste.
je nokkenaslagers en je tuimelaars hebben ook oliedruk nodig.
zoals ik die foto's bekijk lijkt het me allemaal wel mee te vallen en is het een storm in een glas water.
wil je zeker weten hoeveel schade je hebt opgelopen ,dan zul je je carterpan eronder vandaan moeten halen ,om je lagerschalen te inspecteren.
echter clou hiervan is , dat eenmaal losgehaald deze schalen ALTIJD vervangen dienen te worden.
dus niet doen is mn advies.
zolang jij geen rare tikken hoord bij het starten ,en dan met name met warme motor,dan is er niks loos, en kan je er nog een ton of wat bijrijden.
daarnaast ff dit.
hoeveel km rijd je per jaar?
en hoeveel jaren was je van plan met deze beschuit op wielen door te blijven rijden?
als je ff meerekend.
12500 pj x 5 =62500 km.
nou, in die tijd heb je je blok echt nog niet om zeep, zelfs niet met dit akkefietje.
mocht je voortijdig toch ellende ondervinden, dan schroef ik gratis en voor noppes er even eigenhandig wat nieuwe lagers in, jij de materialen ik de handjes.
greets van wupke: die geheimzinnige super monteur .
PS , maak je nie gek en laat je nie gek maken, valt wel mee denk ik zo.
beetje afhankelijk hoe en hoever ermee is gereden ,NADAT HET OLIE/KOELVLOEISTOF lampje ging branden.
zolang die niet brand is er oliedruk en die motte we hebbe.
heb je die niet dan zijn je drijfstang en hoofdkrukaslagers de eerste die gaan.
zuigerveren en cilinders gaan pas als laatste.
je nokkenaslagers en je tuimelaars hebben ook oliedruk nodig.
zoals ik die foto's bekijk lijkt het me allemaal wel mee te vallen en is het een storm in een glas water.
wil je zeker weten hoeveel schade je hebt opgelopen ,dan zul je je carterpan eronder vandaan moeten halen ,om je lagerschalen te inspecteren.
echter clou hiervan is , dat eenmaal losgehaald deze schalen ALTIJD vervangen dienen te worden.
dus niet doen is mn advies.
zolang jij geen rare tikken hoord bij het starten ,en dan met name met warme motor,dan is er niks loos, en kan je er nog een ton of wat bijrijden.
daarnaast ff dit.
hoeveel km rijd je per jaar?
en hoeveel jaren was je van plan met deze beschuit op wielen door te blijven rijden?
als je ff meerekend.
12500 pj x 5 =62500 km.
nou, in die tijd heb je je blok echt nog niet om zeep, zelfs niet met dit akkefietje.
mocht je voortijdig toch ellende ondervinden, dan schroef ik gratis en voor noppes er even eigenhandig wat nieuwe lagers in, jij de materialen ik de handjes.
greets van wupke: die geheimzinnige super monteur .

PS , maak je nie gek en laat je nie gek maken, valt wel mee denk ik zo.

-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: SatNov05, 2005 2:55:35 AM
we komen nog wat AXen te kort op de meeting in Sint Oedenrode.
en het vrouwelijk niveau is nog niet in evenwicht.
kijk hier even voor data en specifieke info.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166314
hope to see you there..
kreazyV8wuppo.

en het vrouwelijk niveau is nog niet in evenwicht.
kijk hier even voor data en specifieke info.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166314
hope to see you there..
kreazyV8wuppo.

