Koppeling na de Koppakking

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

q01z wrote:ik tik die klauw altijd zo ver mogelijk open.. ik heb een spits stuk staal wat ik ertussen kan slaan (soort bijtel maar dan groter zeg maar) en daardoor gaat die klauw iets openstaan... en valt hij er met een beetje geluk zelf al tussenuit!

met wrikken heb ik mijn vorige fussee gesloopt, toen wist ik nog niet hoe het zat

Ah, hier zat ik zelf ook al aan te denken, mooi dat iemand bevestigd dat het zo ook kan :P
Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn om een koevoet ofzo ertussen te krijgen en dan wrikken.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

ogbi
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SatAug13, 2005 1:06:10 PM
Location: Wolfheze

Post by ogbi »

Ben ik dan nergens meer veilig voor ZX 1.4i?!?!?! :shock:
:wink:
Maar goed, morgen (straks) gaat het dus gebeuren, alles eronder weg en dan maar kijken hoe het verder moet. Bij de Citroen koste een setje 177 euro, plaatjes, drukgroep en lager, wat mag zoiets normaal kosten?

Zijn er mensen die ZX 1.4i willen inhuren? Bel met 026-4821... :D

Gegroet en dank voor alle reacties, we zullen laten weten hoe het gegaan is
Altijd weer leuk (als 'ie het doet tenminste)

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

ogbi wrote:Ben ik dan nergens meer veilig voor ZX 1.4i?!?!?! :shock:
:wink:
Maar goed, morgen (straks) gaat het dus gebeuren, alles eronder weg en dan maar kijken hoe het verder moet. Bij de Citroën koste een setje 177 euro, plaatjes, drukgroep en lager, wat mag zoiets normaal kosten?

Zijn er mensen die ZX 1.4i willen inhuren? Bel met 026-4821... :D

Gegroet en dank voor alle reacties, we zullen laten weten hoe het gegaan is

Ik ben ook te bereiken onder 0906-belmenu :twisted: :wink:
(50cpm)
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

voor 77 euro minder lukt het ook piet heijl www.pheijl.nl
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

q01z wrote:
Rio97 wrote:Hmm, ff of the record; hoe zou jij het dan doen?
ik heb het namelijk ook zo gedaan met de arm van de krik....


ik tik die klauw altijd zo ver mogelijk open.. ik heb een spits stuk staal wat ik ertussen kan slaan (soort bijtel maar dan groter zeg maar) en daardoor gaat die klauw iets openstaan... en valt hij er met een beetje geluk zelf al tussenuit!

met wrikken heb ik mijn vorige fussee gesloopt, toen wist ik nog niet hoe het zat

Het moertje moet je er wel ff uithalen. Ik heb er idd ook ff een beitel tussen gemept. Maar dat van dat stuk ijzer ertussen om m naar beneden te drukken heb ik ook niet zelf bedacht. Heb ik van een Peugeot monteur. Zo doen ze t in de garage waar hij werkt ook... :roll:
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

De fusee verbinding was een dag van te voren lekker ingespoten met kruipolie. Moertje los, bout eruit getikt en met een kunststofhamer op de draagarm tikken en de draagarm was los, ging erg makkelijk moet ik zeggen. Ik denk dat de kruipolie na een dag intrekken zijn werk prima heeft gedaan :P

Op CF kunnen jullie verdere details lezen, t.z.t. komt op CF en hier een verslagje te staan met foto's.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Inspuiten -> moeren en bout eruit -> krik onder je poot en opkrikken -> klein tikje onder op je draagarm en hij is los.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Post Reply