tikkende vooras

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Sander wrote:Nadraaien van de kop helpt niet. En een aandrijfas is heel makkelijk zelf te vervangen.


Is voor ons heel makkelijk te vervangen... Maar als je het nog nooit gedaan hebt... Dan ben je wel ff bezig. En als je nog nooit aan een auto hebt gesleuteld... Dan ben je denk wel ff bezig.

Ik zit zelf ook nog wel eens te klooien om de fusee los te krijgen.
En je moet natuurlijk zorgen dat je meteen nieuwe versnellingsbakolie bij de hand hebt.

Btw... Ik heb de kopbouten ook wat strakker gezet. Leek op een beginnende inimini lekje. Nu blijft ie schoon. (nog)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Idd beetje kort door de bocht. Als het goed is zitten de kopbouten al zo'n beetje tegen de breekrek aan. Dat wil dus zeggen dat je ze niet veel vaster kan trekken zonder heel veel ellende.

Aandrijfas vervangen. Is relatief simpel je moet wel even met zn 2en zijn. Dan kan het dan zelfs zonder olie verwissellen doen. Als je er aan toe bent moet je maar een gil geven dan leg ik je wel uit hoe het moet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply