Motorolie is het bij mij niet.
Maar ja het is net wat jullie al zeggen. Het is het laagste punt van de motor en bak. Kan dus overal vandaan komen. En het blijft moeilijk te zien. Maar ik ga het gewoon in de gaten houden. Lag nu na een nacht stilstaan een stip van 2cm doorsnee.
Aandrijfassen en olielekkage?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Niet echt makkelijk bij?
Aftappen kan gewoon op straat. Je kunt er zo bij. Die aftapplug zit hartstikke makkelijk.
En bijvullen gaat wat moeilijker via de vulplug. Maar dat gooi ik er gewoon boven in via het ontluchtingsgat. Recht op je versnellingsbak zit een stukje pijp omhoog met een plastic dop.
Die dop haal je eraf en je gooit het er zo in met een trechter. Denk dat je al met al met legen en bijvullen in een kwartier klaar bent.
En volgens mij lekt die al maanden. Maar er zat nog genoeg in. Ruim 2 liter. Daar ga ik niet heel de versnellingsbak voor uit elkaar trekken.
Ga eerst is ff uit zien te zoeken waar het vandaan komt. Zie je ook niet zo makkelijk met olie. Loopt altijd naar het laagste punt. En vooral als het zo weinig is... Vind je het helemaal moeilijk.
Aftappen kan gewoon op straat. Je kunt er zo bij. Die aftapplug zit hartstikke makkelijk.
En bijvullen gaat wat moeilijker via de vulplug. Maar dat gooi ik er gewoon boven in via het ontluchtingsgat. Recht op je versnellingsbak zit een stukje pijp omhoog met een plastic dop.
Die dop haal je eraf en je gooit het er zo in met een trechter. Denk dat je al met al met legen en bijvullen in een kwartier klaar bent.
En volgens mij lekt die al maanden. Maar er zat nog genoeg in. Ruim 2 liter. Daar ga ik niet heel de versnellingsbak voor uit elkaar trekken.
Ga eerst is ff uit zien te zoeken waar het vandaan komt. Zie je ook niet zo makkelijk met olie. Loopt altijd naar het laagste punt. En vooral als het zo weinig is... Vind je het helemaal moeilijk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Master Spammer
Mark wrote:Niet echt makkelijk bij?
Bak een keertje goed ontvetten, en dan kijken waar het langs loopt, dan moet er een spoor te volgen zijn neem ik aan.