
dieselbak
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ja precies en dat begrijp ik dus niet, kijk dat ze de versnellingen tot bijv de 3 kort houden is prima ivm stadsverkeer, maar wat is er tegen om een lange 5 te hebben? de 5e versnelling is nota bene bijna korter dan de 4 in de 4 bak!! Ik heb echter ook wel eens iemand horen zeggen bij de brezan dat bepaalde motoren gewoon een flink aantal toeren nodig heeft om zuinig te zijn, hij had het over een 1.6 bx toen, maar geld misschien ook wel voor de TU blokken. Wat is het ideale toerental om mee te cruisen op de snelweg eigenlijk?? (ik dacht zelf ongeveer 3000 ofzo..)
Veel toeren heb je nodig omdat de motor in dat toerengebied kracht heeft
ik heb een 205 5bak op mijn ax GT (nog met 1.4) gehad en het was over met het scheur werk, trok lang zo hard niet meer en kwam niet verder dan 160/165 geen kracht genoeg, terwijl ie met de GT bak gewoon 180 op de teller liep bij 6200 geloof ik.
Trouwens alle MA bakken vanaf 1992 zij even sterk , diesel, 1.1 , of saxo16v..
ik heb een 205 5bak op mijn ax GT (nog met 1.4) gehad en het was over met het scheur werk, trok lang zo hard niet meer en kwam niet verder dan 160/165 geen kracht genoeg, terwijl ie met de GT bak gewoon 180 op de teller liep bij 6200 geloof ik.
Trouwens alle MA bakken vanaf 1992 zij even sterk , diesel, 1.1 , of saxo16v..