Wie kan me helpen met technische kennis van Citroen AX GT ?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Die kofferbakverlichting is alleen voor de rijke met een extra optiepakket geloof ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Zekering vervangen, klokje doet het weer, alleen de binnenverlichting + kofferbakverlichting nog niet, dus daar moet ik dan maar eens de lampjes vervangen. Geen idee of er een schakelaar in de kofferbak zit ? Volgens mij niet...

En stroom, ik zeg het denk ik niet helemaal goed, de garage heeft met een of ander apparaatje draadjes gemeten, op wat weet ik dan ff niet, weet niet hoe dat heet.

Volgens de man waar ik de zekering heb gekocht, kan de radio toen niet kapot zijn gegaan door deze zekering. Een zekering doet het of niet, en niet half. Dus afwachten wat de Mediamarkt meldt...

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Cindy wrote:Zekering vervangen, klokje doet het weer, alleen de binnenverlichting + kofferbakverlichting nog niet, dus daar moet ik dan maar eens de lampjes vervangen. Geen idee of er een schakelaar in de kofferbak zit ? Volgens mij niet...

Check even of je remlichten het wel doen, want die zitten op dezelfde groep dacht ik (interieurverlichting). Ik denk toch een zekering. Misschien slecht contact van de zekering.

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Ok thanx, ik zal de remlichten ook maar even checken.

Gr.Cindy

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

benzine meter is een ax kwaaltje het duur bij 9 van de 10 gevallen redelijk lang voordat ie halverwegen is en daarna zakt ie stukken sneller dat op en neer springen komt dor de verplaatsing van de benzine in de tank door bochten remmen en optrekken niet opletten dus

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Ok dank je Ralf, zoals jij het beschrijft, zo doet die meter inderdaad !

Zorg er gewoon voor om na ca 300 km ofzo te tanken, en me er maar niet meer druk om maken.

Gr.Cindy

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

Cindy wrote:Dank je Joost, poreuze slang zou ook goed kunnen, temeer omdat ie 2 jaar stil heeft gestaan, zal volgende keer met tanken even goed opletten, want weet natuurlijk niet zeker of die benzine uit mijn auto kwam of dat het er al lag...

En tja, die benzine meter, ik ga inderdaad maar op tijd tanken. Toen ik straks ging tanken (toen het metertje ook af en toe aangaf bijna leeg te zijn) ging er maar 34 liter in, had al in het boekje gekeken hoe groot de tank is, en idd 43 liter, dus er zat nog 9 liter in...

Dit kan geen kwaad verder denk je ?
Die overloopslang dan ? houdt dat in dat het alleen overloopt bij het laatste beetje benzine ? Want dan zorg ik er voortaan voor dat ik hem niet helemaal voltank. Als ik een goede garage heb gevonden, laat ik daar dan wel even naar kijken.

De garage die de APK keuring gedaan heeft, ben ik niet helemaal tevreden over ivm verkeerde prijsopgave (had arbeidsloon niet doorgegeven, viel dus tegen) en het schijnt een slechte garage te zijn.
De thermostaat heb ik vorige week bij een Citroën dealer laten vervangen, maar ja, die is dus ook weer heel duur.
Weet een adresje, maar moet daar nog even contact mee opnemen, vragen of die voortaan het onderhoud wil doen. Dat is iemand die voor een garage werkt, maar thuis ook een brug enzo heeft, kan dus al het voorwerk thuis (lees zonder BTW en arbeidsloon) doen en de jaarlijkse APK keuring bij de garage laten doen.

Gr.Cindy


Het probleem schijnt zich bij veel ax'en voor te doen vooral bij oudere types. Meestal kan je er neit veel aan doen.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Post Reply