voor degene die ze nodig heeft:
![Image](http://uploadjefoto.axclub.nl/2010/2011_12_26-10.29-60.jpg)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ja. die zit meestal bevestigd op de houder voor de stroomaansluiting..Mastenhose wrote:Is het in NL verplicht om een plaatje bij de trekhaak te hebben waarop aangegeven wordt voor welke auto de trekhaak is goedgekeurd?
+•de trekhaak moet een typekeuring hebben. Dit staat op het typeplaatje van de trekhaak. Ontbreekt het typeplaatje, dan mag alleen een aanhangwagen worden getrokken die inclusief de lading niet meer weegt dan 750 kg. Bovendien mag de aanhangwagen inclusief lading niet meer wegen dan de trekkende auto op dat moment weegt;
lekker zonder, no problem, blijkbaarBij de APK voor auto’s onder de 3.500 kg wordt er niet gecontroleerd op het typeplaatje en documenten van een trekhaak. In het verleden moest voor alle registratieplichtige aanhangwagens een aanvullingsblad aangevraagd worden. Dit is sinds april 1998 niet meer van toepassing. Het maximum aanhangwagengewicht, zoals dat voorheen op het aanvullingsblad gespecificeerd stond, staat nu standaard vermeld op het kentekenbewijs deel I van nieuw geregistreerde auto’s.
AlexanderB wrote:*2 seconden google*
+•de trekhaak moet een typekeuring hebben. Dit staat op het typeplaatje van de trekhaak. Ontbreekt het typeplaatje, dan mag alleen een aanhangwagen worden getrokken die inclusief de lading niet meer weegt dan 750 kg. Bovendien mag de aanhangwagen inclusief lading niet meer wegen dan de trekkende auto op dat moment weegt;lekker zonder, no problem, blijkbaarBij de APK voor auto’s onder de 3.500 kg wordt er niet gecontroleerd op het typeplaatje en documenten van een trekhaak. In het verleden moest voor alle registratieplichtige aanhangwagens een aanvullingsblad aangevraagd worden. Dit is sinds april 1998 niet meer van toepassing. Het maximum aanhangwagengewicht, zoals dat voorheen op het aanvullingsblad gespecificeerd stond, staat nu standaard vermeld op het kentekenbewijs deel I van nieuw geregistreerde auto’s.(AX mag (geremd!) toch maar 600 (1.0/1.1) of 650 (1.4) trekken, dus dat de trekhaak "maar" tot 750 mag, is niet eens relevant
ongeremd is het 375 kg oid.)
voor alle andere auto's die groter zijn dan een ax, is zo'n plaatje dus wel nuttig
Als je elektra niet goed is dan kost het je zeker een dure boete en dat kan aardig oplopen. Ook mag je een aanhangwagen mooi achterlaten, van oom agent. Nu heb ik tenminste een trekhaak die nog jaren meegaat onder een AX. Elektra is nu compleet nieuw en van topkwaliteit, dan maar die 15 euro meer.Mastenhose wrote:Is het in NL verplicht om een plaatje bij de trekhaak te hebben waarop aangegeven wordt voor welke auto de trekhaak is goedgekeurd?
Verder, netjes resultaat, prijzig zo alles bij elkaar, dat wel...