auto start niet meer

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Startmotor niet gewoon kapot dan?

Er moet een tandwieletje uit de startmotor komen. die weer iets anders aandrijft. Kan zijn dat die de stroom wel krijgt alleen dat die niet meer uit zijn huisje wilt zeg maar :oops:

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Zegt je startmotor wel *klik* ?

Er komt idd een tandwieltje uit je startmotor. Maar pas nadat dat wieltje draait (middelpuntvliegendekracht iets) en vervolgens in je vliegwiel haakt.

Maar als je dus die klik wel hoort; 40x blijven proberen tot ie inneens wel draait.

Als je geen klik hoort. Kijken of je bedrading nog klopt en je relais' werken. En zo ja, andere startmotor proberen =)
Heb er nog wel een voor je

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ja, eeuh, heel fijn, ik heb dus geen idee..
ik hoor n heel licht klikje (relaisachtig, lijkt uit het dash te komen maar das natuurlijk in dezelfde richting als waar de startmotor zit), en de spanning zakt van 12.5 naar 11.5 (gemeten op aanstekeraansluiting), verder gebeurt dr niks..

[edit:] nja, ik geef t op, symptomen wijzen op de startmotor. (eigenlijk vanaf zondag al..) Wel "toeval" dat die gelijktijdig spontaan stuk gaat.. bad shit always happens all at once. kun je die startmotor asap op de post doen? :) ik stuur ff PB'tje..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Heet dat tandwieltje van de startmotor niet bendix?
Geef eens een klap op je startmotor met een hamer, en probeer het dan nog eens? (Startmotor is dan wel aan het overlijden, maar het kan nog net het zetje zijn dat ie nodig heeft tot je je nieuwe binnen hebt...)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

euh ja, en kun je makkelijk met n n hamer bij de startmotor? ik heb geen zin om op de grond te gaan liggen, of de hamer ergens tussen de accu en de luchtfilter in te friemelen..

[update]

zo, heb n nieuwe, nou ff hopen dat daarmee het gezeur over is, ik ga over 5 minuten weg, snel ff dr onder monteren bij de garage :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply