Wat is de normale motor temp voor een 1.1 volcane

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Gewoon een fatsoenlijke thermometer in je radiateur hangen en de waardes controleren.
Als de ventilator wel aan- en uitgaat zal je dashklokje waarschijnlijk niet zuiver zijn...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

coopr wrote:Jah dan moet ik iets hebben om te vergelijken..
Hoeveel weerstand zou ik moeten meten bij 95 graden? neem aan dat dit met ohms werkt?

Is hier uberhaubt een tabel van?
Tabel is bij mij niet bekend.

Zoals Pascal al aangeeft meten met een thermometer en als je ventilator start en stopt bij langdurig stationair draaien weet je dat de temperatuur ergens tussen de 90 en 95 gr.C is.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

coopr
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueDec15, 2009 12:24:14 AM
Location: Axel

Post by coopr »

hmmz oke.. dan moet ik achter een thermometer aan :)..

Iemand enig idee waar ik een eigen huis en tuin.. thermometer kan vinden die tot 110 gaat :P??

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ze hadden er bij de IKEA een voor een tientje.. eigenlijk bedoeld om je ovengerechten te temperaturen :P Weet alleen niet hoe betrouwbaar die is...

coopr
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueDec15, 2009 12:24:14 AM
Location: Axel

Post by coopr »

Zo.. ik heb een professioneel meet instrument gevonden :D.
Een of ander industrieel meet apparaat wat ik kan gebruiken.. metalen staafje met lange draad en een flink apparaat wat een temperatuur aan zou moeten geven.

We zullen eens kijken hoe precies de temperatuumeter is in mijn dashboard..
Hopelijk komt hier een oplossing uit om het "motor verhitting" probleem te verhelpen :).

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Leuk een *echt* apparaat! Ik ben benieuwd :)

coopr
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueDec15, 2009 12:24:14 AM
Location: Axel

Post by coopr »

raoel wrote:Leuk een *echt* apparaat! Ik ben benieuwd :)
heb er al mijn twijfels aan ontdekte een sticker met made in china.. :D

maar heb wat meetingen gedaan op verschillende plekken. Kon geen plek vinden om in het blok te meten.. dus ben links gaan meten net naast het spruit stuk.. en zag dat de fan hier aanslaat op 96.2 en afslaat bij 92,7. Het was vandaag niet heel warm dus theoretisch slaat hij nog warmer aan. het afkoelen zou ongv wel kunnen kloppen want het duurt even voor dat de actuele temperatuur zichtbaar is op de meter het staafje koelt natuurlijk langzamer af..

Maar goed echt heel veel duidelijker ben ik er niet van geworden.. voor mijn gevoel verschilt de temp dan in mijn dash niet echt heel veel..

Ik heb de thermostaat vervangen ik ga nu eerst en vooral eens de koelvloeistof vernieuwen.. vieze dikke zwart/bruine zooi zal ook niet goed zijn voor een optimale koeling. Waar kan ik de sensoren vinden? of zitten die ergens diep verwerkt achter in het blok? misschien zijn deze ook aangekoekt.. wat voor een inaccurate meeting zorgt.

zucht.. deze problemen heb ik allemaal niet in mijn 71' VOLKSWAGEN KEVER!! :D!

Post Reply