Vergane dampretour slang?Pgoddijn wrote:Tja, ik twijfel dus steeds... Kan vast geen kwaad, maar waar komt die luft dan vandaan?
Beetje stotterende motor (GTI)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
misschien moet je hem eens wassen!Pgoddijn wrote:Tja, ik twijfel dus steeds... Kan vast geen kwaad, maar waar komt die luft dan vandaan?
heb je je toevoer en retour leidingen al eens bekeken?? achter je luchtfilterhuis zitten de aansluitingen, misschien zijn die niet lekker aangesloten (staat toch 3.5 bar op) had ik ook, hele auto meurde naar de benzine
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Dampretour kan je niet zomaar zienPgoddijn wrote:Zou kunnen, zegt me eerlijk gezegd vrij weinig... Mag naar gekeken worden op de meeting! En liever niet al te veel naar eventuele roestplekken (ik weet waar ze zitten )...
Dat is een slang die op je benzine tank zit, bovenop en dus onder je achterbank plaatwerk van de linker naar rechterkant loopt, en vervolgens onderaan de vulbuis zit. Deze zorgd ervoor dat de benzine dampen uit de tank kunnen zodat je hem vol kan blijven tanken (anders overdruk door lucht)
Deze slang staat nooit benzine in en staat alleen maar scherpe lucht in. Na 15-20 jaar is deze slang dan ook bijna altijd heel erg verdroogd en vergaan. Omdat je hem verder niet ziet zitten merk je er niets van (totdat die aan de onderkant ook lek gaat en je bij voltanken weer een halve liter benzine verliest)
Maar verdroogde kapotte slang geeft wél een enorme benzine lucht in de auto. nogmaals, de lambda kan het niet zijn. Als die echt stuk is meurt het in de auto ook naar benzine,maar wel zo erg dat je niet met je ramen dicht kan rijden én de auto loopt dan 1 op 8 ofzo en loopt koud gewoon niet.
Hij kan ook wel iets te rijk staan maar hoe in the hell kan je dan 1 op 14 rijden dan had je meer 1 op 10 gereden.
voor je dampretour moet je tank eronder vandaan.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
kijk, dat is verstandig!!
Zo lang als iets geen probleem is, moet je er ook geen probleem van maken :D
Als je echt doodgaat van de stank van benzine moet je er iets aan gaan doen, anders moet je maar denken, had ik maar geen 15-20 jaar oude auto moeten kopen
Rammels, roest, olie en benzine lucht horen er nu eenmaal bij, dus of niet zeuren en rijden Of alles serieus goed uit elkaar en restaureren
Beter lekker genieten van wat zon GTI aan rijeigenschappen brengt, denkik dan :P
Zo lang als iets geen probleem is, moet je er ook geen probleem van maken :D
Als je echt doodgaat van de stank van benzine moet je er iets aan gaan doen, anders moet je maar denken, had ik maar geen 15-20 jaar oude auto moeten kopen
Rammels, roest, olie en benzine lucht horen er nu eenmaal bij, dus of niet zeuren en rijden Of alles serieus goed uit elkaar en restaureren
Beter lekker genieten van wat zon GTI aan rijeigenschappen brengt, denkik dan :P
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Heh, dat was sowieso mijn plan! Evenals met mijn 1.1'tje, maar die moet eerst even weer een mooie rechterdeur krijgen.
Met de GTI wil ik uberhaupt nog even verder, zorgen dat ie helemaal optimaal loopt en verder laat ik ook slechte plekken mooi lassen en afwerken. Vind het tot dus ver gewoon de moeite waard. En als dat van tevoren geen zin heeft en hij valt volgende week uit elkaar, heb iig al een super tijd ermee gehad, en 4 zeer nette GTI velgen plus 4 nieuwe bandjes.
Zondag aanschouwen, dat maakt het allemaal wel duidelijk!
P.S.: Radio helpt een hoop! Ben blij dat de speakers ooit zijn vervangen. 20 euro extra neergelegd om ze te behouden, geld dubbel en dwars waard!
Met de GTI wil ik uberhaupt nog even verder, zorgen dat ie helemaal optimaal loopt en verder laat ik ook slechte plekken mooi lassen en afwerken. Vind het tot dus ver gewoon de moeite waard. En als dat van tevoren geen zin heeft en hij valt volgende week uit elkaar, heb iig al een super tijd ermee gehad, en 4 zeer nette GTI velgen plus 4 nieuwe bandjes.
Zondag aanschouwen, dat maakt het allemaal wel duidelijk!
P.S.: Radio helpt een hoop! Ben blij dat de speakers ooit zijn vervangen. 20 euro extra neergelegd om ze te behouden, geld dubbel en dwars waard!
Euhm... je had het er toch ook over dat je de stekker die op de achteruit-sensor op de bak, kwijt was? Zou het niet kunnen zijn dat 1-of-andere debiel 1 van de twee stekkers van de lambda-sensor daarin heeft geprikt?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
dat zou me toch verwonderen aangezien de lambdasonde van een GTI onderaan zitMNM(tm) wrote:Euhm... je had het er toch ook over dat je de stekker die op de achteruit-sensor op de bak, kwijt was? Zou het niet kunnen zijn dat 1-of-andere debiel 1 van de twee stekkers van de lambda-sensor daarin heeft geprikt?
ik stel gewoon voor dat we zondag es kijken
De sensor zelf zit idd onderaan ergens in de downpipe geschroefd jah, maar als ik het goed heb, liggen de twee stekkers aan het andere uiteinde van de kabel bovenop de versnellingsbak.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Klopt, vroeg me dat ook al af. Maar Happytree komt ook, misschien even kabels en aansluitingen vergelijken.MNM(tm) wrote:De sensor zelf zit idd onderaan ergens in de downpipe geschroefd jah, maar als ik het goed heb, liggen de twee stekkers aan het andere uiteinde van de kabel bovenop de versnellingsbak.
Ik weet niet of ik even klakkeloos stekkers in andere sensoren kan steken?
Zo, aangezien ik toch op m'n werk op iemand zit te wachten ben ik maar aan het updaten en oude topics aan het afsluiten...
Andere chip verhelpt idd het een en ander. Soort van Group-N erin gezet en ineens is stationair heerlijk rustig.
Dus, problemen die met een goeie chip zijn verholpen:
1. Slecht stationair lopen.
2. Bij een koude motor lang moeten wachten tot de toeren inzakken bij gas los (lastig bij het schakelen).
3. Trillen van de auto tussen de 80 en 120 (nagenoeg verdwenen).
Bijkomend effect, normaal mee te rijden met lage toeren, dus ook nog redelijk zuinig binnendoor .
Andere chip verhelpt idd het een en ander. Soort van Group-N erin gezet en ineens is stationair heerlijk rustig.
Dus, problemen die met een goeie chip zijn verholpen:
1. Slecht stationair lopen.
2. Bij een koude motor lang moeten wachten tot de toeren inzakken bij gas los (lastig bij het schakelen).
3. Trillen van de auto tussen de 80 en 120 (nagenoeg verdwenen).
Bijkomend effect, normaal mee te rijden met lage toeren, dus ook nog redelijk zuinig binnendoor .
Dat klinkt inderdaad als een 1.4MPI met Bosch MP3.1 ECU die op een Group-N chip draait.
Kan me herinneren dat ik je dat al eens had voorgesteld?
Kan me herinneren dat ik je dat al eens had voorgesteld?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!