Schakelpook 'los'?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Olie heeft de neiging de wet van neerwaartse kracht aan te nemen.
Daarmee wil ik zeggen, dat als de olie van boven komt, hij via allerlei omwegen, bij de versnellingsbak kan komen, om dan vervolgens op je knar te eindigen als je er onder ligt.
Motorblok helemaal schoonmaken, met Dasty van de Wibra en veel water.
Volgende kijken waar het blok vies is. Begin met kijken helemaal bovenin en daarna pas verder naar beneden.
To finish first, you'll first have to finish!

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

MNM(tm) wrote:Eerst maar eens goed nakijken waar die oliedruppel nu eigenlijk precies vandaan kwam, voor je weer met voorbarige -op aannames gebaseerde- conclusies helemaal sip zit te worden.
éérst feiten, dán pas mopperen! ;)
Ik wordt gewoon sip van die hele bak! :P Om een of andere reden gaat er binnen 3 weken 450,- aan reparatie en onderdelen inzitten (om over de extra's maar te zwijgen) en dan dit weer. Erg leuk als eerste auto zo'n ervaring te krijgen!

Maargoed, van de week dat ding fixen en dan zien we wel verder.

Oh, enne.... :)

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Tja, bij goedkope oudere auto's wordt eigenlijk altijd op onderhoud bezuinigd. Als het budget geen probleem is, wordt er vaak in een nieuwere auto gereden.
De consequenties daarvan zijn dat je veel geld aan (achterstallig) onderhoud kwijt bent. Met een kleine auto heb je dan weer het voordeel dat de onderdelen vaak ook een stuk goedkoper zijn.
450Euro vind ik zelf niet iets om wakker van te liggen, dat ben je met een rondje bandjes eigenlijk ook al bijna kwijt.
To finish first, you'll first have to finish!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

de 450E is voornamelijk omdat je het niet zelf hebt gerepareerd.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Axen lekken geen olie ze markeren hun teritorium.

Druppeltje zo nu en dan is geen probleem.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply