Benzine loopt uit de tank met hard door de bocht

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

hahaha. mijn halve achterkant van de ax is besmeurt met benzine. ja het is dus mogelijk

Romy, je moet harder rijden :P
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

haha Denny, mijn auto zit gewoon beter in elkaar :twisted:
Last edited by grietje on MonMar23, 2009 9:42:45 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik heb er ook last van, zelfs al met een half volle tank.. :(
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ja normaal gesproken zou ik me er niet drruk om maken. Maar lekkende benzine op gloeiende remschijven is vragen om problemen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

denny wrote:ja normaal gesproken zou ik me er niet drruk om maken. Maar lekkende benzine op gloeiende remschijven is vragen om problemen.
Ben ik blij dat ik trommels achter heb :lol:

Maar nog geen last van gehad ook nog niet echt opgelet, hoe merken jullie dat zit het echt op de lak? of aan de binnenkant?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Dat merk je heel makkelijk. Je stapt uit en je denkt: "Hee ik ruik benzine!" Dan kijk je naar de achterkant van je AX en dan Hee dat is nat!

Het echt boven tussen de tankafsluiting door naar beneden. Je duwt in een bocht gewoon de benzine de hals in. Bij een AX draai je de tankdop ook vast met een sleutel. Een dop die je met de hand vastdraaid kun je ook meer kracht opzetten. En dus een betere afdichting bewerkstelliggen.

Misschien een dikker rubber in de tankdop. Of een dun laagje kit waar het rubber op valt langs de vulopening.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Er zit trouwens tussen je vulhals en je carroserie nog een pakking, misschien is die gaar? Als je de dop weg haalt zitten daar 2 torix schroefjes, die draai je los dan kan je de vulhals bewegen en zie je de pakking.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Als het tussen die pakking weg zou lopen dan zou het aan de binnenkant van mijn zijscherm naar beneden moeten lopen. Maar dat gebeurd niet. Loopt netjes aan de buitenkant naar beneden.

Ik denk dat bij iedere AX de benzine tot bovenin de hals gedrukt wordt. Maar de ene ax wel goed afdicht en de andere niet.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Rooney wrote:Er zit trouwens tussen je vulhals en je carroserie nog een pakking, misschien is die gaar? Als je de dop weg haalt zitten daar 2 torix schroefjes, die draai je los dan kan je de vulhals bewegen en zie je de pakking.
hun zit daar een pakking. Die kan id na 22 jaar wel eens op zijn.
@ marc. niet noodzakelijk. met de schroefjes draai je de hals tegen de carresorie. maar de dop heeft dan teveel ruimte en dus komt het gewoon langs de dop (buitenkant) naar buiten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Image

Nummertie 6, 95 630 524 / 01 PAKKING / RUBBER - C001

Trouwens nog gelijk een vraag, ik heb op mijn auto nr 75 zitten (linker tekening). Maar wat doet het? Als ik kijk bij service box staat er Buffer, export. Nu komt mijn gebakkie uit België.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rooney, dat is nu dus dat ding wat ik eraf heb geknipt

Dat is een terugslag klep in je ontluchtingsslangetje zodat er geen benzine via de ontluchting uit kan komen.

maar omdat ik dat ding niet vertrouwde omdat mijn AX er eerst ook benzine uitgooide heb ik hem eraf geknipt (en ontluchtingsslang naar boven laten wijzen)

Het probleem was bij mij alleen gewoon een lekke dampretourslang.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Net bij de dealert geweest. Nr 4 dat rubber is niet meer leverbaar, die klemmen (nr 30) kan je alleen per 10 kopen. En die pakking bij je vulhals nr 6 is ook niet meer leverbaar zeg tie. Ik geloof er eigenlijk geen ene...... van dus zal morgen nog even bellen naar Van Bemmel in Delft, schijnt een goede dealer te zijn :)
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

als je dat plaatje kan vinden kanj e toch ook gewoon opzoeken of ze leverbaar zijn?

Die nummer 4 moet je gewoon een universele slang voor pakken en op maat snijden, veel goedkoper...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Rooney wrote:Net bij de dealert geweest. Nr 4 dat rubber is niet meer leverbaar, die klemmen (nr 30) kan je alleen per 10 kopen. En die pakking bij je vulhals nr 6 is ook niet meer leverbaar zeg tie. Ik geloof er eigenlijk geen ene...... van dus zal morgen nog even bellen naar Van Bemmel in Delft, schijnt een goede dealer te zijn :)
Van Bemmelen in Delft heb ik hele goede ervaringen mee.
Volgende week maandag moet ik er weer heen voor de APK van de AX.
Voor de mensen uit de regio Delft: KLIK voor de website
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

En ik heb er nu dus ook last van... met bijkomend gevolg dat de auto enorm gaat stinken van binnen.

Maffe is dat ik er pas een paar weken last van heb, had iemand toevallig ook al een definitieve oplossing?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Drake wrote:En ik heb er nu dus ook last van... met bijkomend gevolg dat de auto enorm gaat stinken van binnen.

Maffe is dat ik er pas een paar weken last van heb, had iemand toevallig ook al een definitieve oplossing?
Bij de AX die Bas (Punaxio) nu heeft de damp retourleiding vervangen (na dezelfde symptomen als hier beschreven) en het probleem was opgelost. Bij mijn TRS is dit probleem ook en ook hier geconstateerd dat deze slang poreus is en ook lichtelijk lek waardoor er met een volle tank in een bocht naar rechts een heerlijke benzine geur in de auto hangt.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Welke slang is dat exact? anders kom ik eerdaags wel even op de koffie dan kan je het meteen e.d aanwijzen :wink: (en ik gok dat die dan wel slecht moet zijn gezien ik er eerst geen last van had).

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Maak dan wel even foto's. Geloof zelf eigenlijk niet dat het de dampretourslang is. Veel te veel benzine. Bij mij komt het echt uit de vulopening.

Tis gewoon een slechte tank contstructie. Er zitten helemaal geen schotten in om te voorkomen dat de benzine klotst. Als er schotten voor de vulopening hadden gezeten had het veel minder makkelijk terug te vulpijp in kunnen stromen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

bij mij komt er niet heel veel benzine uit de tank, het is meer de stank.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

ik had er laatst ook last van... Heb ik nog nooit gehad. Misschien ligt deze GTI een stukje strakker op de weg?!
Ik hoop dat de defenitieve oplossing nog even gepost wordt?!
Dan kan ik het ook vervangen!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Post Reply