Last edited by grietje on MonMar23, 2009 9:42:45 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dat merk je heel makkelijk. Je stapt uit en je denkt: "Hee ik ruik benzine!" Dan kijk je naar de achterkant van je AX en dan Hee dat is nat!
Het echt boven tussen de tankafsluiting door naar beneden. Je duwt in een bocht gewoon de benzine de hals in. Bij een AX draai je de tankdop ook vast met een sleutel. Een dop die je met de hand vastdraaid kun je ook meer kracht opzetten. En dus een betere afdichting bewerkstelliggen.
Misschien een dikker rubber in de tankdop. Of een dun laagje kit waar het rubber op valt langs de vulopening.
Er zit trouwens tussen je vulhals en je carroserie nog een pakking, misschien is die gaar? Als je de dop weg haalt zitten daar 2 torix schroefjes, die draai je los dan kan je de vulhals bewegen en zie je de pakking.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Als het tussen die pakking weg zou lopen dan zou het aan de binnenkant van mijn zijscherm naar beneden moeten lopen. Maar dat gebeurd niet. Loopt netjes aan de buitenkant naar beneden.
Ik denk dat bij iedere AX de benzine tot bovenin de hals gedrukt wordt. Maar de ene ax wel goed afdicht en de andere niet.
Rooney wrote:Er zit trouwens tussen je vulhals en je carroserie nog een pakking, misschien is die gaar? Als je de dop weg haalt zitten daar 2 torix schroefjes, die draai je los dan kan je de vulhals bewegen en zie je de pakking.
hun zit daar een pakking. Die kan id na 22 jaar wel eens op zijn.
@ marc. niet noodzakelijk. met de schroefjes draai je de hals tegen de carresorie. maar de dop heeft dan teveel ruimte en dus komt het gewoon langs de dop (buitenkant) naar buiten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Trouwens nog gelijk een vraag, ik heb op mijn auto nr 75 zitten (linker tekening). Maar wat doet het? Als ik kijk bij service box staat er Buffer, export. Nu komt mijn gebakkie uit België.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Rooney, dat is nu dus dat ding wat ik eraf heb geknipt
Dat is een terugslag klep in je ontluchtingsslangetje zodat er geen benzine via de ontluchting uit kan komen.
maar omdat ik dat ding niet vertrouwde omdat mijn AX er eerst ook benzine uitgooide heb ik hem eraf geknipt (en ontluchtingsslang naar boven laten wijzen)
Het probleem was bij mij alleen gewoon een lekke dampretourslang.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Net bij de dealert geweest. Nr 4 dat rubber is niet meer leverbaar, die klemmen (nr 30) kan je alleen per 10 kopen. En die pakking bij je vulhals nr 6 is ook niet meer leverbaar zeg tie. Ik geloof er eigenlijk geen ene...... van dus zal morgen nog even bellen naar Van Bemmel in Delft, schijnt een goede dealer te zijn
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
als je dat plaatje kan vinden kanj e toch ook gewoon opzoeken of ze leverbaar zijn?
Die nummer 4 moet je gewoon een universele slang voor pakken en op maat snijden, veel goedkoper...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Rooney wrote:Net bij de dealert geweest. Nr 4 dat rubber is niet meer leverbaar, die klemmen (nr 30) kan je alleen per 10 kopen. En die pakking bij je vulhals nr 6 is ook niet meer leverbaar zeg tie. Ik geloof er eigenlijk geen ene...... van dus zal morgen nog even bellen naar Van Bemmel in Delft, schijnt een goede dealer te zijn
Van Bemmelen in Delft heb ik hele goede ervaringen mee.
Volgende week maandag moet ik er weer heen voor de APK van de AX.
Voor de mensen uit de regio Delft: KLIK voor de website
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Drake wrote:En ik heb er nu dus ook last van... met bijkomend gevolg dat de auto enorm gaat stinken van binnen.
Maffe is dat ik er pas een paar weken last van heb, had iemand toevallig ook al een definitieve oplossing?
Bij de AX die Bas (Punaxio) nu heeft de damp retourleiding vervangen (na dezelfde symptomen als hier beschreven) en het probleem was opgelost. Bij mijn TRS is dit probleem ook en ook hier geconstateerd dat deze slang poreus is en ook lichtelijk lek waardoor er met een volle tank in een bocht naar rechts een heerlijke benzine geur in de auto hangt.
Welke slang is dat exact? anders kom ik eerdaags wel even op de koffie dan kan je het meteen e.d aanwijzen (en ik gok dat die dan wel slecht moet zijn gezien ik er eerst geen last van had).
Maak dan wel even foto's. Geloof zelf eigenlijk niet dat het de dampretourslang is. Veel te veel benzine. Bij mij komt het echt uit de vulopening.
Tis gewoon een slechte tank contstructie. Er zitten helemaal geen schotten in om te voorkomen dat de benzine klotst. Als er schotten voor de vulopening hadden gezeten had het veel minder makkelijk terug te vulpijp in kunnen stromen.
ik had er laatst ook last van... Heb ik nog nooit gehad. Misschien ligt deze GTI een stukje strakker op de weg?!
Ik hoop dat de defenitieve oplossing nog even gepost wordt?!
Dan kan ik het ook vervangen!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.