1.8 ?????

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Een wankelmotor maakt meerdere malen compressie op 1 slag, zullen we de cilinderinhoud dan maar x3 doen :wink:
To finish first, you'll first have to finish!

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

Dat lijkt me een gaaf project, een wankelmotor in een AX!
Een beetje sparen dan moet dat kunnen :D

Er zijn toch trouwens genoeg mafkezen die 2.0 in de AX hebben liggen, voor BV dat ijsracen in Frankrijk?
http://www.youtube.com/watch?v=6wt-wJayTMU
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Heb nog wel een 2 liter wankelmotor liggen, maar dan maakt m'n pa me af (komt uit een NSU RO80)... Maar WYD heeft gelijk, 3x cilinderinhoud, alleen wel jammer dat hij daar niet bepaald zuiniger door wordt. Maar Mazda blijft z'n best doen, en wat ze met de RX8 hebben gehaald is al echt verbazingwekkend!
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Fietspomp wrote:Er zijn toch trouwens genoeg mafkezen die 2.0 in de AX hebben liggen, voor BV dat ijsracen in Frankrijk?
Holy fliep pompje, da's geen twee liter: Da's een 2.5 liter ax met de motor achterin, 4-wiel aandrijving en 4-wiel besturing!

Niet dat ik overdag vrolijk de weg opga als er zo'n motor in m'n nek aan het hijgen is, maar dit is zoooo bruut om even iemand bij het stoplicht te vernederen!
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Fietspomp wrote:Er zijn toch trouwens genoeg mafkezen die 2.0 in de AX hebben liggen, voor BV dat ijsracen in Frankrijk?
Holy fliep pompje, da's geen twee liter: Da's een 2.5 liter ax met de motor achterin, 4-wiel aandrijving en 4-wiel besturing!

Niet dat ik overdag vrolijk de weg opga als er zo'n motor in m'n nek aan het hijgen is, maar dit is zoooo bruut om even iemand bij het stoplicht te vernederen!
Image

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

3.0L V6 achterin als een clio..... lijkt me leuk! :lol:
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zeg, doe eens niet zo raar! :x

En denk je dat speciale veertjes van een grijs kentekenmodel dat geen probleem vinden? Dan moet ik alleen nog die v6 hebben :roll:

P.S.: Je hebt het dan hopelijk wel over het voorlaatste model (2003 Clio Sport)? Want die zou ik zoooooo graag willen hebben, vind dat sowieso het mooiste model Clio, en deze side-intakes zijn zo bruutjes :D
Image

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

OMFG :shock: !! En ik gebruik dat woord eigenlijk nooit!

Nu is die gast al een paar jaar bezig en nog steeds niet klaar, maar dat ding zou ik graag een keer in real life willen zien! Of ik zelf ooit zoiets zou willen maken, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik niet kan lassen, dus dat zou ik sowieso eerst maar eens moeten leren. En dan nog even verstand van auto's krijgen, maar dat lukt me hier best redelijk ;-)

Oh, en even budget opbouwen, lijkt me uberhaupt een leuk begin om alleen al m'n ax in leven te houden :roll:
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

mcdean wrote:3.0L V6 achterin als een clio..... lijkt me leuk! :lol:
Een AX Williams? :P
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

Post by AnimaL »

Pgoddijn wrote:Moah, ze doen momenteel zoveel aan motoren om aan die nieuwe emissienormen enzo te voldoen en die bijtelling te omzeilen. Maar die boost; het is natuurlijk wel een consumenten-turbo ;-)

Om maar even een oneerlijke concurrent neer te zetten: 1308cc met 192pk, zonder turbo :-D

Maar da's ook niet eerlijk, da's een wankelmotor :twisted:
En volgens mij ook niet productiematig.
Kijk, een blok kietelen kan elke tuner
Maar om zo'n klein blok met zoveel vermogen in productie te nemen vind ik nogal wat. Ook al is dat met turbo (hebben niet de naam betrouwbaar te zijn).
Want die moet absoluut betrouwbaar zijn anders ga je af als een gieter
Dus ik blijf het een hele prestatie vinden.

AnimaL

Beetje laate reactie trouwens van mijn kant

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Ik heb een paar jaar geleden ook al een VW Polo op de Nürburgring zien rijden, deze had een Hayabusa motor voorin.... EN achterin!
Kon RDW, FWD en AWD bestuurd worden.
Ik denk dat de kick van zo'n 14.000rpm nog veeel gaver is om in je nek te horen. Op een afstand van z'n 50meter was het al goed voor een fikse adrenalinestoot :P
To finish first, you'll first have to finish!

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

AnimaL wrote: En volgens mij ook niet productiematig.
De Wankel heeft dat vermogen van 192pk standaard, met turbo wordt dat 231pk. En die nieuwe Prince motoren, denk dat als ze zo'n turbo erin durven zetten dat deze beter zijn dan die je als "losse kit" koopt...

Maar zoals al werd verteld over de Wankel; cilinderinhoud keer 3 :-)

Of het wordt iets als een Tesla motor erin bakken, dan de Hydrogen elektracentrale van de Honda Insight erin :P
Image

Post Reply