Motor Te Warm?? Kan Ieman Helpen?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Sinds een dag of wat heb ik ook een koelprobleem. Na een snelwegrit (niks aan de hand) gaat er bij het parkeren het stop lampje + het temperatuurslampje branden, en draait de ventilator niet. Op het moment dat ik 5 min langzamer heb gereden (bebouwde kom) zie ik het wijzertje van de temperatuur al wat oplopen. Laat ik de auto stationair van koud naar warm draaien, dan begint de ventilator wel te draaien, en gaan er geen lampjes branden..... kabelbreukje? sensor niet goed meer? of anders iets? zeg het maar....
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

thermostaat in pannetje, thanks voor idee. Is uitgevoerd, ginh pas heel laat open en kwam zooi vanaf. Helemaal schoon gemaakt Het is nu zo

Rond de 90 a 100Km/u rijden dan gaat lamptje branden dat motor te warm word. Trek ik door naar de 110, dan schijd hij ermee uit, en kan ik gewoon doortrekken naar de 140. Denk dat de thermostaat dus te laat opengaat.

Weet je wat ook helpt tegen warme motor? Beetje krom. Maar de vin die staat aangesloten aan de thermostaat in de radiateur. Ik heb hier gewoon een draaitje doorverbonden zodat de vin altijd draait, al wanneer ik het contact aan heb, en dit helpt goed! :shock: :lol:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Als het continu laten draaien van de fan helpt lijkt mij niet dat de oorzaak in de thermostaat lag ...

Als die dicht blijft maakt het namelijk geen zak uit hou warm of koud de radiateur is. De vloeistof stroomt toch niet door naar het blok ....

Post Reply