Shell V-Power

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

V-power

Post by Axirally »

Ja toch werkt V-power.
De DUITSE V-power heeft een octaan van 100, de NL-se heeft een lager octaan. Met de Duitse een veel beter resultaat. ik rij er zelfs voor om, om die Vpower 100 octaan te tanken.

Inderdaad is de basis van alle merken benzine gelijk, maar het zit hem in de toevoegingen.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Re: V-power

Post by WouterL »

[quote="Axirally"]Ja toch werkt V-power.
De DUITSE V-power heeft een octaan van 100, de NL-se heeft een lager octaan. Met de Duitse een veel beter resultaat. ik rij er zelfs voor om, om die Vpower 100 octaan te tanken.

Inderdaad is de basis van alle merken benzine gelijk, maar het zit hem in de toevoegingen.[/quote]

Over welke toevoegingen hebben we het dan??

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

WouterL wrote:Dit is weer een mooi fabeltje!! Hoeveel resevoirs denk je dat er in nederland staan??! Ook benzine van de grote bekende merken komt vaak uit hetzelfde resevoir...

Zou best kunnen, maar lijkt me uitzondering.
Ik merk namelijk met mijn 2cv wel degelijk verschil tussen de verschillende merken! Texaco- en Makro-benzine vindt ie namelijk niet lekker! Ook van andere 2cv-rijders gehoord. Wat hij wel heerlijk vindt is de Avia-benzine (naast Konmar in Delft). Ik ken iemand die heeft maaaaaandenlang het verbruik bijgehouden (BX). Makro-benzine gaf een aanzienlijk hoger verbruik.

De V-Power NL-benzine zou best wel eens heel geschikt kunnen zijn. Vooral de reinigende werking van de inlaatkleppen zorgt voor een schonere en zuinigere verbranding. De V-Power in Duitsland met 100 octaangetal heb ik afgelopen zomer al 1x geprobeerd in mijn 2cv. Reed er zeer stabiel op.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik heb regelmatig Pura getankt, en ik zweer je dat mijn AX beter ging rijden !!!, bij mijn ZX merkte ik geen verschil....
V-pover ben ik nog niet bekend mee...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Nielsz
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: ThuJan01, 2004 9:34:52 PM
Location: Heerhugowaard

Post by Nielsz »

Nou ik moet zo toch tanken....Dus ik ga eens kijken wat de Shell (op de N242 Tussen Alkmaar en Heerhugowaard) vraagt voor zo'n litertje V-Powah...mocht dat te hoog zijn dan gaan we lekker aan de overkant van de Shell bij de BP goedkoper 95 tanken...
Kan ik tenminste de boodschappen vanmiddag betalen! ;)
Groeten!
AX Plaisir 1.1i, 1991, standaard.

RollieBollie
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: SunJun29, 2003 2:08:24 PM
Location: Amstelveen

Post by RollieBollie »

Normaal gesproken reed ik op 1 volle tank euro rond de 400 km, de afgelopen tijd alleen maar pura gebruikt, kwam dit op 450 km.
Nu met V-power, 1 volle tank verbruikt om 585,7 km te rijden. :shock:
Ik weet dus niet wat voor super spul er in wordt gedaan, maar dit is lekker. 8)
Ik heb dus het 1e jaar alleen maar eruo gebruikt, toen kon je een keer extra air/miles krijgen en ben toen begonnen met pura.
Nu 3 keer dus v-power erin gemikt en als resultaat tot op heden een beter verbruik.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ik denk dat dat gebruik verschil meer te verklaren is door je rechtervoet dan door de brandstof..... :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Kakelbont wrote:ik denk dat dat gebruik verschil meer te verklaren is door je rechtervoet dan door de brandstof..... :wink:


toch niet helemaal, ik ben met veel volgas, van 1 op 10 nu naar 1 op 11 gegaan.....das toch 10%, en de meerprijs per liter zo'n 3,5 - 4%.....tel uit je winst.
Image

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Dit soort dingen kun je echt niet zeggen op basis van een paar keer tanken.

Je rijstijl, het overige verkeer, de wegen waar je op rijdt en het weer spelen allemaal ook een belangrijke rol. Zo is je auto in de zomer bijvoorbeeld zuiniger dan in de winter door de hogere temperaturen......

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

ey,

mensen die ik ken vinden het maar troep.
die v-power.


gewoon de bensine tanken die je eerst tankte

groetjes jeffrey

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

Re: V-power

Post by AXVTS »

Axirally wrote:Ja toch werkt V-power.
De DUITSE V-power heeft een octaan van 100, de NL-se heeft een lager octaan. Met de Duitse een veel beter resultaat. ik rij er zelfs voor om, om die Vpower 100 octaan te tanken.

Inderdaad is de basis van alle merken benzine gelijk, maar het zit hem in de toevoegingen.


OK, mensen die verstand van auto's opvoeren hebben, zouden weten dat een octaangetal van 100 all??n nuttig is, als de ontsteking en de injectie daarop afgesteld wordt!

Met een hoger octaangetal, is een motor verder op te voeren zonder dat hij gaat 'pingelen'. Zonder hierop in te gaan, dit is weer een vak apart, betekent dit dus dat:

?f je auto afgesteld is voor een hoog octaangetal (bijv. 100) en dan kan je d?s geen 95 of 98 tanken, want dan gaat hij pingelen,

?f je auto afgesteld is voor laag octaan (bijv. 95) je kan dan w?l 98 en 100 rijden, maar je zal geen verschil in rij eigenschappen merken en al helemaal geen vermogenswinst hebben!

Kortom, AXIRALLY heeft kennelijk zijn motor gechipped om precies met octaan 100 te rijden, en daarom moet hij omrijden; zo niet dan is het allemaal bijgeloof....

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Juist!!!

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Gemeente Westland voegt zich bij gemeente Delfland aan :lol:

Ik heb net deze discussie gevoerd met een maatje en die zei exact hetzelfde. Leve de HTS autotechniekers (in zijn geval)
AX GTi, sold!

RinuX
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: WedFeb25, 2004 11:15:03 AM
Location: Hilversum
Contact:

Re: V-power

Post by RinuX »

AXVTS wrote:
Axirally wrote:Ja toch werkt V-power.
De DUITSE V-power heeft een octaan van 100, de NL-se heeft een lager octaan. Met de Duitse een veel beter resultaat. ik rij er zelfs voor om, om die Vpower 100 octaan te tanken.

Inderdaad is de basis van alle merken benzine gelijk, maar het zit hem in de toevoegingen.


OK, mensen die verstand van auto's opvoeren hebben, zouden weten dat een octaangetal van 100 all??n nuttig is, als de ontsteking en de injectie daarop afgesteld wordt!

Met een hoger octaangetal, is een motor verder op te voeren zonder dat hij gaat 'pingelen'. Zonder hierop in te gaan, dit is weer een vak apart, betekent dit dus dat:

?f je auto afgesteld is voor een hoog octaangetal (bijv. 100) en dan kan je d?s geen 95 of 98 tanken, want dan gaat hij pingelen,

?f je auto afgesteld is voor laag octaan (bijv. 95) je kan dan w?l 98 en 100 rijden, maar je zal geen verschil in rij eigenschappen merken en al helemaal geen vermogenswinst hebben!

Kortom, AXIRALLY heeft kennelijk zijn motor gechipped om precies met octaan 100 te rijden, en daarom moet hij omrijden; zo niet dan is het allemaal bijgeloof....


hee zijn er eigenlijk hoge compressie zuigers voor een ax?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Moet je een millimetertje van je kop afhalen. Heeft hetzelfde effect.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Re: V-power

Post by Axirally »

AXVTS wrote:
Axirally wrote:Ja toch werkt V-power.
De DUITSE V-power heeft een octaan van 100, de NL-se heeft een lager octaan. Met de Duitse een veel beter resultaat. ik rij er zelfs voor om, om die Vpower 100 octaan te tanken.

Inderdaad is de basis van alle merken benzine gelijk, maar het zit hem in de toevoegingen.


OK, mensen die verstand van auto's opvoeren hebben, zouden weten dat een octaangetal van 100 all??n nuttig is, als de ontsteking en de injectie daarop afgesteld wordt!
Kortom, AXIRALLY heeft kennelijk zijn motor gechipped om precies met octaan 100 te rijden, en daarom moet hij omrijden; zo niet dan is het allemaal bijgeloof....


FOUT.
Het gebruik van brandstof met een hoger octaan zorgt ervoor dat je verbranding beter is. Want brandstof met een hoger octaan "ontbrandt" sneller/beter als een brandstof met laag octaan.
Hoe beter je verbranding, hoe meer rendement, dus.........
Moet ik nog duidelijker zijn? of begrijp je het nu. :wink:

Inderdaad mijn Ax was optimaal groep N, maar ik kon er gewoon 98 mee tanken. Maar met V Power 100 liept ie (nog) prettiger + pakte ie beter op EN de motortemperatuur bleef lager. Op de vermogensbank boekten we met V Power 100 een geringe winst t.o.v. de normale 98.
Dit alles door een betere verbranding, door gebruik van betere brandstof.
Natuurlijk had ik nog verder kunnen chippen, en dan nog ietjes meer eruit te halen, maar dat heb ik niet gedaan. Heel simpel, dat was ook te kostbaar.

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Re: V-power

Post by Axirally »

[quote="AXVTS
?f je auto afgesteld is voor een hoog octaangetal (bijv. 100) en dan kan je d?s geen 95 of 98 tanken, want dan gaat hij pingelen,
?f je auto afgesteld is voor laag octaan (bijv. 95) je kan dan w?l 98 en 100 rijden, maar je zal geen verschil in rij eigenschappen merken en al helemaal geen vermogenswinst hebben!
[/quote]

leg mij eens uit;
hoe stel je een Ax GTi af zodat je benzine met een ander octaan kunt tanken :roll:

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

Re: V-power

Post by AXVTS »

Axirally wrote:FOUT.


Wel grappig eigenlijk dat je je verhaal begint met het woord 'fout' en daarna in je verhaal mij precies gelijk geeft! Dank daarvoor!

Axirally wrote:Maar met V Power 100 liept ie (nog) prettiger + pakte ie beter op EN de motortemperatuur bleef lager


Dus je zat duidelijk ?ver de grens van 98 heen!

Axirally wrote:Op de vermogensbank boekten we met V Power 100 een geringe winst t.o.v. de normale 98.


'geringe winst' valt toch binnen 'statistische fouten' veroorzaakt door bijvoorbeeld een koudere dag, een andere oliesoort in je blok of je gas n?t iets anders intrappen op de vermogenstestbank?. Ik heb nog nooit twee metingen achter elkaar gezien die gelijk waren. (minstens 3pk verschil). De energetische waarde van octaan-100 is namelijk exact hetzelfde.......

Axirally wrote:leg mij eens uit; hoe stel je een AX GTi af zodat je benzine met een ander octaan kunt tanken


Kom werktuigbouwkunde in Delft studeren! Hartstikke leuke studie, kunnen ze je alles vertellen over octaangetallen, verbrandingssnelheid, energetische waarde van brandstoffen, en het tegen de pingel-grens chip-tunen van Citroën AX-en! Het zou je helpen bij je chip-tune hobby! Op http://www.chiptuning.de kunnen ze je ook aardig wat vertellen.

Het toeval wil dat ze bij die universiteit een heel leuk rallyteam met AX-en hebben :wink: :wink:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou ben ik toch benieuwd hoe dit afloopt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

heeft er niet iemand een testbank beschikbaar? :P
Image

Post Reply