Ik dacht al zoiets: een type 1 heeft geen dubbel-relais, maar gewoon 4 losse 4-pins relais naast mekaar.
'k Zou dan toch graag eens weten welke motorcode er op het blok staat (dus niet een code opgeven van een vergelijkbaar blok ofzo, want dan blijft het allemaal giswerk. )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
MNM(tm) wrote:In dat geval moet je in de Haynes gewoon op pagina WD16 (pdf pagina 259) kijken.
Kun je ff een fototje schieten van wat jij denkt dat 't brandstofrelais is?
Maar dat is een type 2 (from juni 1991 on) draad schema (ik heb het beok trouwens gewoon) en die is volgens mij niet hetzelfde. er staat namelijk dat de ontsteking aan een dezelfde kabelboom zit als injectie en dat is bij mijn GT en TRS duidelijk niet zo!
Type 1 heeft echt losse circuits (3 motorkabelbomen) en type 2 niet. Ik heb losse circuits!
En, ik weet niet wat het brandstofrelais is dus ik kan er dan ook geen foto van maken
Ik dacht alleen dat het dubbel relay die onder de ECU was. Dus 2 vierkante blokjes geschroeft aan de onderkant van de ECU tafel. 8 of 10 aansluitingen, maar geen 15...
Maargoed, die twee relais vooronder de ECU zijn samen idd het "hoofdrelais".
De ene schakelt de stroomtoevoer naar de brandstofpomp en de andere schakelt de ECU in.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Na gelukkig eindelijk de juiste draadschema's te pakken te krijgen heb ik de brandstofpomp direct doorverbonden op het brandstofpomp relais, maar het oude draadje wel intact gehouden ( deze vertakt namelijk als het goed is ook nog eens 2 keer....)
In eerste instantie -nog- niet starten, toen heb ik toch de - op de accu gezet. Gas bij gegeven bij starten (leidingen zijn natuurlijk leeg); en toen ineens wel... Toen heb ik de - weer van de accu afgehaald, even laten lopen, bij bleef prima lopen. paar keer gasgegeven, niets aan de hand.
Toen afgezet en weer opnieuw gestart (dus ZONDER de extra massa) starten lopen.... en weer bleef ie gewoon lopen, ook als ik gas geef...
Proefrondje gereden, helemaal goed!!!!!! :D:D Stationair regelmatig, mooi laag, zonder rare bijgeluiden, helemaal goed dus! Paarkeer opnieuw gestart, ook geen probleem, in 1x lopen, echt helemaal goed
Enige minpuntje, de remmen zaten MUUUUUURvast:P dat was niet grappig wegrijden!
Kijk, da's eindelijk eens geweldig nieuws!!!
En nu ben ik lekker koppig genoeg om te zeggen dat 't nu gewoon goed BLIJFT! (Zou in ieder geval wel leuk zijn. )
grietje wrote:Na gelukkig eindelijk de juiste draadschema's te pakken te krijgen...
Ik ben gek op schema's... <hint>
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!