GTI's lopen stationair nooit zo ' goed' of rustig. 1750 is opzich wel hoog maar 980 niet. Ik denk dat het voor een GTI niet zo erg is.Bluedolphin wrote:Wat noemen jullie een hoog toeren tal???
Bij koude start maar de mijne 1750 toeren en als het motortje warm is loopt hij nog net geen 1000 (980) zeg maar.
Is dit normaal voor een AX GTI??
zo ver ben ik nog niet in de materie die AX heet.
stationair afstellen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
Oohkeej
Was idd de volgende vraag waarom hij bij koude motor wat (heel wat) schommeld in toerental.
Maar die vraag is nu dus ook overbodig
Zo en dan nu even kijken welke onderdelen ik nog kan kopen voor de AX die ik nog nodig heb.
Was idd de volgende vraag waarom hij bij koude motor wat (heel wat) schommeld in toerental.
Maar die vraag is nu dus ook overbodig
Zo en dan nu even kijken welke onderdelen ik nog kan kopen voor de AX die ik nog nodig heb.
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 80
- Joined: SunNov05, 2006 7:28:09 PM
- Location: Etten-Leur
- Contact:
Je kunt je staionair toerental verlagen!
Maar doe dit egt alleen als je niks meer weet!
rechts van je injectiehuis zit een kapje met 4 torx boutjes!
achter dit klepje zitten sleepcontacten.. deze meten de stand van je klep.
Wat je daarmee kunt is het volgende....
- Draai de boutjes een net los zodat je het kapje kan laten draaien.
- Start de motor!
- nu héél langzaam het kapje verdraaien! Je hoord het toerental hoger of
lager lopen! licht eraan welke kant je opdraaid!
- Als je je gewenst toerental hebt bereikt draai je de boutjes vast en
WALLAH!!
- Als de motor stil valt moet je het kapje een beetje terug draaien en dan
weer starten! maar dat spreek voorzich!
- Succes! Bij mij werkte het in ieder geval! Heb t van een Automonteur!
dus...!
Groeten,
Lex
Maar doe dit egt alleen als je niks meer weet!
rechts van je injectiehuis zit een kapje met 4 torx boutjes!
achter dit klepje zitten sleepcontacten.. deze meten de stand van je klep.
Wat je daarmee kunt is het volgende....
- Draai de boutjes een net los zodat je het kapje kan laten draaien.
- Start de motor!
- nu héél langzaam het kapje verdraaien! Je hoord het toerental hoger of
lager lopen! licht eraan welke kant je opdraaid!
- Als je je gewenst toerental hebt bereikt draai je de boutjes vast en
WALLAH!!
- Als de motor stil valt moet je het kapje een beetje terug draaien en dan
weer starten! maar dat spreek voorzich!
- Succes! Bij mij werkte het in ieder geval! Heb t van een Automonteur!
dus...!
Groeten,
Lex
In productie! ;p
- Skirtset (Zwart met ronde wielkast)
Nog in ontwikkelling!
- Mistlichten Helder!!!!!
- Licht metalen velgen! (OZ)
- Spoiler (bovenkant) "Wit"
- Kleine Reamstreamer (10cm) "wit"
- Heldere Knipperkapjes (op Frontpaneel)
- Ramen blinderen (achter)
- Skirtset (Zwart met ronde wielkast)
Nog in ontwikkelling!
- Mistlichten Helder!!!!!
- Licht metalen velgen! (OZ)
- Spoiler (bovenkant) "Wit"
- Kleine Reamstreamer (10cm) "wit"
- Heldere Knipperkapjes (op Frontpaneel)
- Ramen blinderen (achter)
Hmmm.... deze klacht is bijna exact gelijk aan mijn klacht, zie topic hieronder 'Auto valt uit bij snelheid verminderen"fredzax wrote:hallo
Ik heb het maar zwaar met mijn AX (niet echt hoor,allemaal luxe problemen),nu het iets kouder wordt slaat hij elke keer af als ik van zijn drie naar zijn twee schakel,of de koppeling intrap voor naar zijn achteruit.
Toerental loopt veel te laag,maar dat doet hij alle.en maar als de motor warm is.
Als ik hem start,loopt hij meteen goed,kan ik rustig ijs krabben,maar na ong.5 minuten rijden komt het euvel.
Ik ben hier al veel geholpen en pluis ook de toppics uit,maar kon hier geen oplossing voor vinden.
Hopelijk een van jullie wel,tìs een 1,1 inj.
met vriendelijke groet Fred
Bij mij is dus vorige week geconstateerd dat de koelwatersensor defect was, en deze is vervangen.
Zaterdag (+/- 11 graden buiten) reed ie als een zonnetje, maar vanmorgen (+/- 3 gr. buiten) had ik weer hetzelfde probleem....
Begin een beetje wanhopig te worden.
MNM noemt nu de Lambda sensor, als dat bij mij ook zo zou zijn, zou zo'n apparaat bij de garage die alles doormeet, dit toch aan moeten geven ?
Ik breng de auto morgenochtend weer naar de garage, en zal die lambda sensor voor de zekerheid even opnoemen....
eerst is kijken naar het vaciuum lek anders gewoon dat ding verstellen dat kan bij elke ax? zou wel tof zijn. gaat straks even kijken rij denk ik al een maand metg het probleem erg he?lexie wrote:Je kunt je staionair toerental verlagen!
Maar doe dit egt alleen als je niks meer weet!
rechts van je injectiehuis zit een kapje met 4 torx boutjes!
achter dit klepje zitten sleepcontacten.. deze meten de stand van je klep.
Wat je daarmee kunt is het volgende....
- Draai de boutjes een net los zodat je het kapje kan laten draaien.
- Start de motor!
- nu héél langzaam het kapje verdraaien! Je hoord het toerental hoger of
lager lopen! licht eraan welke kant je opdraaid!
- Als je je gewenst toerental hebt bereikt draai je de boutjes vast en
WALLAH!!
- Als de motor stil valt moet je het kapje een beetje terug draaien en dan
weer starten! maar dat spreek voorzich!
- Succes! Bij mij werkte het in ieder geval! Heb t van een Automonteur!
dus...!
Groeten,
Lex
Bvd Remco
Groetjes:)