[GT] Auto valt uit bij snelheid verminderen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik lees vaker over een motorstoringslampje, maar ik heb geen idee welk lampje dat is.... Volgens mij heb ik dat niet.
Als ie uitvalt gaan alle lampjes branden, die ook branden als je alleen je contact aanzet, bovenste 3 geloof ik
Stop, handrem, en accu lampje.
Mijn auto is een AX GT 1.4 U9 uit nov.1990
Als ie uitvalt gaan alle lampjes branden, die ook branden als je alleen je contact aanzet, bovenste 3 geloof ik
Stop, handrem, en accu lampje.
Mijn auto is een AX GT 1.4 U9 uit nov.1990
Ok even een update.....
(stekker bobine overigens nog niet ingespoten met WD 40, als ie last blijft houden laat ik daar nog even naar kijken)
Ik had het idee dat de auto dus alleen last geeft bij kou.
Heb de minimum temperaturen van de afgelopen paar weken bekeken, en het blijkt dat ie alleen last geeft bij temp. kouder dan 5 gr.c.
Vrijdag middag en zaterdag reed ie nl. wel goed, en maandagochtend toen het ca. 2 gr. was, gaf ie weer problemen.
met deze theorie is de garage aan de gang gegaan.
Ze vonden dat de kleppen te strak stonden, en hebben de kleppen opnieuw gesteld, tevens zat er ergens een slangetje los (weet niet waar, vergeten te vragen)
Ze wilden hem houden om hem vanmorgen te testen, maar heb hem opgehaald omdat dit geen zin heeft, omdat het boven de 5 gr.c. is.
Hij reed ook goed vanmorgen, en gistermiddag na het ophalen.
Maar wat gaat ie doen zodra het weer beneden de 5 gr. is ??????
Heb met garage afgesproken dat ik het nog even aanzie, en de eerstvolgende keer dat het koud is ga testen, nu schijnt het van vrijdag op zaterdag 2 gr. te worden, dus zaterdagochtend testen.
Als ie dan weer niet goed is ga ik linea recta weer naar de garage.
Dit wordt een gebed zonder eind ben ik bang....
Als ie nog steeds last heeft, heb ik geen zin meer om hier geld aan te spenderen (dat is ie m.i. niet meer waard....) en ga ik maar op zoek naar een ander autootje.
1e rekening was EUR 170,=, van gister weet ik het niet, als ie goed blijkt te zijn, sturen ze me die op. Als het een hoge rekening zou zijn hadden ze me dat gister wel gemeld denk ik....
Wie weet matsen ze me...
(stekker bobine overigens nog niet ingespoten met WD 40, als ie last blijft houden laat ik daar nog even naar kijken)
Ik had het idee dat de auto dus alleen last geeft bij kou.
Heb de minimum temperaturen van de afgelopen paar weken bekeken, en het blijkt dat ie alleen last geeft bij temp. kouder dan 5 gr.c.
Vrijdag middag en zaterdag reed ie nl. wel goed, en maandagochtend toen het ca. 2 gr. was, gaf ie weer problemen.
met deze theorie is de garage aan de gang gegaan.
Ze vonden dat de kleppen te strak stonden, en hebben de kleppen opnieuw gesteld, tevens zat er ergens een slangetje los (weet niet waar, vergeten te vragen)
Ze wilden hem houden om hem vanmorgen te testen, maar heb hem opgehaald omdat dit geen zin heeft, omdat het boven de 5 gr.c. is.
Hij reed ook goed vanmorgen, en gistermiddag na het ophalen.
Maar wat gaat ie doen zodra het weer beneden de 5 gr. is ??????
Heb met garage afgesproken dat ik het nog even aanzie, en de eerstvolgende keer dat het koud is ga testen, nu schijnt het van vrijdag op zaterdag 2 gr. te worden, dus zaterdagochtend testen.
Als ie dan weer niet goed is ga ik linea recta weer naar de garage.
Dit wordt een gebed zonder eind ben ik bang....
Als ie nog steeds last heeft, heb ik geen zin meer om hier geld aan te spenderen (dat is ie m.i. niet meer waard....) en ga ik maar op zoek naar een ander autootje.
1e rekening was EUR 170,=, van gister weet ik het niet, als ie goed blijkt te zijn, sturen ze me die op. Als het een hoge rekening zou zijn hadden ze me dat gister wel gemeld denk ik....
Wie weet matsen ze me...
Dat slangetje zou best de oorzaak wel eens geweest kunnen zijn.Cindy wrote:Ok even een update.....
(stekker bobine overigens nog niet ingespoten met WD 40, als ie last blijft houden laat ik daar nog even naar kijken)
Ik had het idee dat de auto dus alleen last geeft bij kou.
Heb de minimum temperaturen van de afgelopen paar weken bekeken, en het blijkt dat ie alleen last geeft bij temp. kouder dan 5 gr.c.
Vrijdag middag en zaterdag reed ie nl. wel goed, en maandagochtend toen het ca. 2 gr. was, gaf ie weer problemen.
met deze theorie is de garage aan de gang gegaan.
Ze vonden dat de kleppen te strak stonden, en hebben de kleppen opnieuw gesteld, tevens zat er ergens een slangetje los (weet niet waar, vergeten te vragen)
Ze wilden hem houden om hem vanmorgen te testen, maar heb hem opgehaald omdat dit geen zin heeft, omdat het boven de 5 gr.c. is.
Hij reed ook goed vanmorgen, en gistermiddag na het ophalen.
Maar wat gaat ie doen zodra het weer beneden de 5 gr. is ??????
Heb met garage afgesproken dat ik het nog even aanzie, en de eerstvolgende keer dat het koud is ga testen, nu schijnt het van vrijdag op zaterdag 2 gr. te worden, dus zaterdagochtend testen.
Als ie dan weer niet goed is ga ik linea recta weer naar de garage.
Dit wordt een gebed zonder eind ben ik bang....
Als ie nog steeds last heeft, heb ik geen zin meer om hier geld aan te spenderen (dat is ie m.i. niet meer waard....) en ga ik maar op zoek naar een ander autootje.
1e rekening was EUR 170,=, van gister weet ik het niet, als ie goed blijkt te zijn, sturen ze me die op. Als het een hoge rekening zou zijn hadden ze me dat gister wel gemeld denk ik....
Wie weet matsen ze me...
En wat die rekening betreft: hoe lang is die 1ste geleden en was dat voor hetzelfde probleem? Zo ja: gewoon zeggen: "Garantie op reparatie! Vorige keer is 't probleem niet opgelost, terwijl ik wèl €170,- moest dokken!"
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hoi, ik vestig zelf ook mijn hoop op dat slangetje. Het lijkt me toch sterk dat het aan die strakke kleppen ligt....
1e rekening was van afgelopen vrijdag.....
Ik denk ook garantie op reparatie. Wil het daar wel op gooien als de eventuele rekening me niet aanstaat.
Ze dachten 1e keer aan een sensor, en het uitleesapparaat gaf dus de koelwatersensor aan.
Die is dus vervangen, maar was geen oplossing van de klachten....
Volgens mij matsen ze me wel hoor, 1e keer dat ik bij deze garage kom, maar ik heb er een goed gevoel bij. (in tegenstelling tot Citroën dealer waar ik voorheen wel eens kwam, die naaiden me echt een oor aan)
Tja, het is jammer dat mijn beunhaas het zelf niet kan, hij heeft er geen apparatuur voor, om sensors uit te lezen.
Geen goed gevoel over de auto, heb echt het idee dat ie bij de eerstvolgende buitentemp. van lager dan 5 gr. weer dit euvel heeft....
1e rekening was van afgelopen vrijdag.....
Ik denk ook garantie op reparatie. Wil het daar wel op gooien als de eventuele rekening me niet aanstaat.
Ze dachten 1e keer aan een sensor, en het uitleesapparaat gaf dus de koelwatersensor aan.
Die is dus vervangen, maar was geen oplossing van de klachten....
Volgens mij matsen ze me wel hoor, 1e keer dat ik bij deze garage kom, maar ik heb er een goed gevoel bij. (in tegenstelling tot Citroën dealer waar ik voorheen wel eens kwam, die naaiden me echt een oor aan)
Tja, het is jammer dat mijn beunhaas het zelf niet kan, hij heeft er geen apparatuur voor, om sensors uit te lezen.
Geen goed gevoel over de auto, heb echt het idee dat ie bij de eerstvolgende buitentemp. van lager dan 5 gr. weer dit euvel heeft....
Ben benieuwd morgen, het wordt morgenochtend kouder dan 5 gr, de ultieme test !
Indien niet goed, weer terug
Collega opperde dat het de automatische choke wel eens kan zijn dan, even gegoogeled, en ik vond een zelfde soort verhaal op een oud forum over een VW kever die het ook had.
Choke blijft wellicht hangen ? Na een aantal keer afslaan in bochten en bij stoplichten krijg ik hem op een gegeven moment ook amper meer aan de praat als de klachten zich voordoen.
Wellicht dan verzopen doordat de choke blijft hangen ?
Heb het stukje uitgeprint, en indien de auto morgen niet goed blijkt, wijs ik de garage maar op de choke.....
Indien niet goed, weer terug
Collega opperde dat het de automatische choke wel eens kan zijn dan, even gegoogeled, en ik vond een zelfde soort verhaal op een oud forum over een VW kever die het ook had.
Choke blijft wellicht hangen ? Na een aantal keer afslaan in bochten en bij stoplichten krijg ik hem op een gegeven moment ook amper meer aan de praat als de klachten zich voordoen.
Wellicht dan verzopen doordat de choke blijft hangen ?
Heb het stukje uitgeprint, en indien de auto morgen niet goed blijkt, wijs ik de garage maar op de choke.....
Zie ook stukje van Rogier, choke zou het dus niet kunnen zijn.q01z wrote:jeetje, wat een verhaal cindy!
kan er niet echt iets zinnigs over zeggen, behalve dan dat loszittende slangetjes op de verkeerde plaats best ervoor kunnen zorgen dattie uitvalt..
wat is het verbruik momenteel vd auto? ivm de mogelijke choke?
Ik merk wel dat het verbruik is gestegen.
Ik tank altijd ca. 14 liter (de rest flikkert er uit aan de onderkant, oorzaak is nooit gevonden....) dus ik weet exact wat het verbruik is
Zomers kan ik op die 14 liter ca. 190-200 km rijden, en 's winters was dat altijd zo'n 170 km
Nu is dat nog maar 150 km.....
Vanmorgen was het dan zover, de ultieme test !!!
Thermometer gaf -1 gr.c. aan.
Kruisje geslagen en de auto gestart
Dat ging goed, maar dat ging vorige keer ook goed.
Toen gaan rijden, hij liep als een zonnetje, maar dat zegt nog niks, want ik was nog niet in Heiloo, daar begonnen vorige keer de problemen pas echt.
In Heiloo stoplicht, spoorweg overgang, rotonde gehad dus vele malen stoppen en vaart minderen.
En hij bleef het doen !!!!!!!!!
Yes yes yes !!! Zou het dan eindelijk goed zijn ?
Garage gebeld, en hun deze info gegeven. Hun ook blij.
Ben benieuwd of ze nu nog de laatste rekening sturen (van het kleppen stellen en het slangetje wat mistte of niet goed zat)......
Ben er zelf niet over begonnen
Thermometer gaf -1 gr.c. aan.
Kruisje geslagen en de auto gestart
Dat ging goed, maar dat ging vorige keer ook goed.
Toen gaan rijden, hij liep als een zonnetje, maar dat zegt nog niks, want ik was nog niet in Heiloo, daar begonnen vorige keer de problemen pas echt.
In Heiloo stoplicht, spoorweg overgang, rotonde gehad dus vele malen stoppen en vaart minderen.
En hij bleef het doen !!!!!!!!!
Yes yes yes !!! Zou het dan eindelijk goed zijn ?
Garage gebeld, en hun deze info gegeven. Hun ook blij.
Ben benieuwd of ze nu nog de laatste rekening sturen (van het kleppen stellen en het slangetje wat mistte of niet goed zat)......
Ben er zelf niet over begonnen