Hoe gevaarlijk is dit?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ga je met de GTI op vakantie?
Image

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

Nou wiel eraf gehald en "?$%^& hij is zo afgebroken dat jem in geen duizend jaar fast krijgt. Mischien als ik de rem schijf eraf haal kan het. Maarja dan komt het probleem erbij dat de schroefen die de schief vast houden naar de $%^& zijn. Dus hoe haal ik de schief eraf? boren (of gleuf) en dan nieuwe schroefjes? Dan wat eran lassen en bout eruit draien en presto? Oh en zodra ik de bouten eruit had gingen ze bijna weer zo fast ziten als ervoor? waarom kan dit zijn?

Image

Image

Image

Image

Image

Ik heb zelfs me bloed en gezondheid over voor mijn AX :roll:

Oh en hoeveel zou het repareren bij een garage kosten?

Edit: Ik ga niet met mijn GTI op vakantie, ik ga naar spanje (men tuisland BTW) vliegen, en darna met mijn ouders terug met de auto. Wordt noch leuk om door frankrijk te rijden, hopelijk zie ik wat leuke Citroens. Maar ik ga naar Engeland (waar ik studier) eind september dus wil ik alles picobello heben voor dat ik daar heen ga.
Last edited by megator on WedJul25, 2007 11:57:08 PM, edited 2 times in total.
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

het ergste wat er kan gebeuren is dat je je wiel verliest op de snelweg.. dan sla je over de kop en ben je dood,

verder zijn de risico's niet zo groot hoor :lol:

maaruhm, die schroefjes van je schijf horen vastgerot te zijn, dus die moet je zoiezo uitboren..
daarna kan je je schijf eraf halen en dan kan je vast wel wat verzinnen om die bout eruit te krijgen.
Image

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

Nouw das leuk... ik heb em al naar de 175km/h gejagd en ja hij vibrerde maar niet meer als mijn vorige of de 206 van me moeder. gelukig is er niets gebuered. Ja die schiefen en bloken zijn echt super nieuw, er is niet eens een milimeter versleten. dus dat die schroefjes uber vast zitten denk ik nie. maarja na de vakantie ga ik een vader van en goede vriend voor help vragen. Hij werkt met oude motor fietsen dus hopelijk kan ie me helpen.

Oh en leed me edit hier boven voor als je em gemist hebt.
Image

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Lucske »

Laat op dat stuk draad dat er nog in zit een grote moer lassen en draai zo het geheel los.

Simpele oplossing die zo goed als altijd werkt. Door de warmte van het lassen komt de vastgerotte draad meestal al wel een stuk beter los. Eruit draaien is dan dus makkelijker.

Succes ermee :!:

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

Hey weet iemand wat voor sort schroefjes de borgschroefjes voor de remschijf zijn? Bij mij zijn ze helemaal naar de "*?%& dus wil ze vervangen. En waar kan ik ze kopen?
Image

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by benny666 »

Die krijg je bij je nieuwe schijven.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

En als ik al nieuwe schiven heb? Want de vorige eigenar heeft ze erop gezet, en de schroefjes ver?$%^&.
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Schroefjes zijn niet perse nodig, ik heb ze er op mn diesel aan 1 kant niet meer in zitten, is afgebroken in de naaf. Het is alleen maar om de schijven op zn plek te houden bij het monteren van de wielen, ze worden door je wielbouten + wiel namelijk vastgeklemd.

Post Reply