Ten einde raad: Injectieproblemen met een 1.4Gt

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Als je voor het motorblok staat dan zit aan de linkerkant, achter je kleppendeksel een massapunt met 3 massa's erop dit MOETEN er 3 zijn, GEEN 4, heb ik namelijk gehad, dacht met de motorswap dat ie er ook weer bij moest, nou je wilt niet weten wat dat voor ellende geeft, eerste 2 maanden liep ie best aardig maar toen kwamen de problemen.
Echt van alles uitgewisseld en dan bedoel ik ook ALLES en na een heldere ingeving toch maar eens los gehaald en PERFECT in 1 keer.
Het is een massa draadje dat normaal gesproken met een plakbandje :roll: aan de kabelboom vast zit en daar moet je echt niet aan komen.
Anders PB je maar even voor ons tel nr.
Succes!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Kan ik ook allemaal eens naar kijken, vacuumvervroeger en die draadjes. De citroen garage heeft ook al het een en ander geprobeerd, wellicht dat die draadjes fout zijn gemonteerd.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

katalysator is het iig niet :(
Morgen verder....

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Het zit niet mee zeg :?

Wat blijft er nog over??

Brandstoftoevoer/afvoer
ECU zelf


Zijn de brandstofleidingen en het filter nog mooi schoon?

Nou ik er over nadenk: Is je retourleiding niet verstopt/geknikt? Dat kan iig. wel het veel te rijke lopen van eerst verklaren.
Door de hogere brandstofdruk spuit ie dan meer in dan de computer denkt dat ie inspuit.
En dat de pomp nu gaar geworden is door die enorme druk waar ie tegenop gepompt heeft.

Zo niet, misschien pomp toch gewoon gaar van ouderdom, of bedrading en aardepunt slecht. Het relais dat de pomp schakelt kan misschien ook nog slecht zijn.


Nou, je hebt weer wat te doen morgen :twisted:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Tsja, retourleiding verstopt? Ik heb geen idee, ook geen idee hoe ik dat kan checken. De brandstofpomp lijkt het gewoon te doen. Pas weer getest door de aanvoer los te halen, 1.5 liter fles was zo vol met contact aan.

Ecu heb ik al vervangen, en de ECU die er nu inzit komt uit een lopende auto. ,maar ik heb er nog wel meerdere liggen, eens ff testen.
Brandstof filter ga ik zowieso maar ff vervangen, brandstofpomp heb ik niet liggen en nieuw zijn ze ook niet te betalen, dus dat is even het laatste wat ik zal testen.

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

ECU zal het dan niet zijn.

Retourleiding testen:
Retourleiding losmaken bij de pomp, slang in een bakje/fles en dan de pomp laten lopen. Moet dan ook een goede stroom benzine uitkomen als je 'm op contact zet.
Ook ff kijken of er dan geen vuiligheid in de benzine zit. Zou nl. niet mogen.


Het zou kunnen dat de brandstofpomp evengoed te weinig druk op kan bouwen, ook al weet ie zonder tegendruk (in die fles) nog aardig wat te verpompen.

En een nieuwe pomp moet je sowieso niet aan beginnen, maar ik geloof dat zich hier al iemand heeft aangeboden dat ie onderdelen wil lenen om te proberen.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Lucske wrote:En een nieuwe pomp moet je sowieso niet aan beginnen, maar ik geloof dat zich hier al iemand heeft aangeboden dat ie onderdelen wil lenen om te proberen.


Pb is al verstuurd.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hey Browny,

Naar aanleiding van je bericht in het zeeland topic ff een berichtje van mij. Ik heb hier even snel doorheen gelezen en naar mijn idee heb je alles al verwisseld wat je kunt verwisselen. Maar heb je de bedrading al eens doorgemeten en gecheckt op verteerde draadomhulsels? Mijn GT kreeg ik ook niet goedlopend, totdat ik de bedrading goed ging bekijken...
Freude am Fahren.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Nee, dat heb ik niet, ik heb wel een complete kabelboom bij de garage achtergelaten die van een goedlopende GT type 2 afkwam.

Post Reply