Remmen upgraden + 4 gaats onderstel monteren

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

als je goede remmen wil zit je daar op te wachten ja, je hoeft niet per se tot de bodem te trappen toch.

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Weet iemand hoe het zit met de handremkabels. Passen deze van de ax zo op een rallye achteras?
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nee, dit moet aangepast worden op de trommels maar is opzich vrij makkelijk te doen.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Drake wrote:nee, dit moet aangepast worden op de trommels maar is opzich vrij makkelijk te doen.


Hmm. Nog meer aanpassingen? De AX GTI handremkabel heeft anders hetzelfde artikelnummer als de AX 1.1i handremkabel. Wat moet er precies aangepast worden dan?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Drake wrote:nee, dit moet aangepast worden op de trommels maar is opzich vrij makkelijk te doen.


Wat moet er aangepast worden? En hoe?

Edit heeft dit te maken met of je een lucas systeem hebt of een bosch/bendix?
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Nee dat heeft te maken met het feit dat de afstellers van de handremkabels bij de peugeot /saxo niet op de trommels zit maar bij de handrem zelf :wink: en of je dat ook kan overzetten durf ik niet te zeggen. het enige verchil is dat de ax op de trommels een busje heeft waar de kabel invalt en de saxo/106 niet. Is gewoon over te zetten met een beetje handigheid.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Drake wrote:Nee dat heeft te maken met het feit dat de afstellers van de handremkabels bij de peugeot /saxo niet op de trommels zit maar bij de handrem zelf :wink: en of je dat ook kan overzetten durf ik niet te zeggen. het enige verchil is dat de AX op de trommels een busje heeft waar de kabel invalt en de saxo/106 niet. Is gewoon over te zetten met een beetje handigheid.


Ze zullen het ook allemaal is hetzelfde houden. Jemig hee. Gaat hier wel om een peugeot as uit 94. Zal het niet zo zijn dat ze vanaf de saxo en het nieuwere model 106 het systeem anders hebben gemaakt? ( hoop hoop )

Edit: Hoop laten varen. Zie idd op hbase al verschillende plaatjes.
Moet je dat busje dan overzetten uit je eigen trommel waar je op kan stellen ofzo? Zal dat passen van 1.1i trommel naar de peugeot?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Intressante site, staan paar dingen op uitgelegd.

http://www.205gti.com/techbrakesNL.htm

Iemand nog goede site of foto waar remklauwen van peug 205 gti staan. Heb geen idee hoe die veertjes ofzo moeten zitten :?
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Post Reply