stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Heeft er inderdaad ook gezeten helaas onderweg verloren. Maar ik heb een opening aan de voorkant gemaakt dus er is voldoende rijwind, Verder heb ik die buis die hopelijk ook nog iets aan koude lucht weet te verplaatsen. Ik merk wel dat hij onderin wat meer kracht heeft maar helaas is men top er zo een 5 a 10 km op achteruit gegaan.
Last edited by Perconte on TueFeb08, 2005 10:59:48 AM, edited 1 time in total.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Even zoeken s.v.p.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

oke ik heb een GT gekocht en wil er een sport luchtfilter in.
wat kan ik het beste doen voor de meeste pk?s?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Je krijgt niet echt meer pk's door een alleen een luchtfilter. Een luchtfilter begin je pas te merken als je het geheel gaat tunen.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Van een open filter gaat ie alleen maar sneller klinken pk winst is bijn nihil. Tenzij je er voor zorgt dat het open filter koude lucht krijgt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

Sander wrote:Van een open filter gaat ie alleen maar sneller klinken pk winst is bijn nihil. Tenzij je er voor zorgt dat het open filter koude lucht krijgt.


oke sander en als ik dat doe zon openfilter die koude lucht krijgt wat kan ik dan verwachten???
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

onderin iets meer vermogen. Maar verwacht niet zoals k&n beweert 5 pk ofzo.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

als ie zat koude lucht krijgt reageert je motor wat lekkerder je zal ietsies vermogen winnen maar het is als met zoveel aanpassingen. Het stapelt op als je een filter en een uitlaatsysteem hebt en dit en dat dan krijg je zoveel pk meer. Alleen een filter is maar een klein stapje al zou je je hele inlaat verbouwen heeft dat filter ook veel meer nut. Alleen een filter en de rest standaard geeft vooral geluid. Met koude lucht krijg je wat meer vermogen door de koude lucht maar verwacht geen 5 pk
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

iets van 2 pk onderin?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

denk dat je zelfs dat niet haalt denk dat het meer 1 of 2 NM is in plaats van pk
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

er is een tijd terug een test gedaan, bij koude motor leverde het een beetje pk winst op, bij een warme motor nix en zelfs minder.

en er zat aardig verschil in type/merk filter
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

en wat was er het beste wat prestatie betreft?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 183
Joined: TueMar01, 2005 1:26:50 PM
Location: Dedemsvaart

Post by Flamme »

hallo mensen
ben bezig met een openluchtfilter gewoon een cheap ding van raceland..
maar nu vraag ik mij dus af wat mantga2003 zich ook afvroeg
kheb het hele topic al door gespit maar heb hier op geen antwoord kunnen vinden..
weet iemand hier een antwoord op???

mantga2003 wrote::arrow:
MIJN VRAAG IS NU : IK HEB EEN CARBURATOR VERSIE VAN DE 1400 GT
?
MOET IK NU MIJN MENGSEL RIJKER ZETTEN ? HAD HET GEVOEL ALS IK LICHTJES MIJN CHOKE IN WERKING ZETTE (LEES UITROK) DAT IE MINDER SNAKTE BIJ HET OPTREKKEN
EN ZO JA WAAR DOE IK DAT ----> AAN WELKE VIJS MOET IK DRAAIEN :oops:

Aljon
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: ThuMar10, 2005 2:58:02 PM

Post by Aljon »

hallo,

ik heb ongeveer het zelfde als hierboven :(
ik heb een 1100 tge en ik had er laatst een k&n filter opgezet maar dan gaat ie stotteren bovenin toeren en wil hij gewoon niet verder.
moet ik hem dan wat meer benzine geven :?:
1.0 has gone 1.4:D

Snowbard
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: ThuJun26, 2003 12:41:47 PM
Location: Amstelveen

Post by Snowbard »

Is er een verschil tussen een konisch filter en een gewoon recht filter?

Dus tussen deze:
Image

en deze, de rechter (groene):

Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nee hoor ze doen het allebei.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Snowbard
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: ThuJun26, 2003 12:41:47 PM
Location: Amstelveen

Post by Snowbard »

Ok, thanx!! :D

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Zoals somige al weten heb ik hier in Zuid Afrika, waar ik voor een half jaar woon zonder AX :cry:, een leuk filter gekocht voor mijn AX.

Image
Deze dus.

Ik zit een beetje te brain stormen over hoe ik hem aan ga sluiten en had bedacht dat ik hem met een buis naar de voorkant van mijn auto trek. Ik ben er allen nog niet helemaal uit hoe ik de buis ga aansluiten aan de achter kant. Zoals ik al zei ben ik momenteel AX-loos dus ik moet het doen met mijn geheugen en andermans plaatjes.
In de how to wordt het oude filter huis weggehaald en aan dit ding (aangegeven met de blauwe pijl) het openlucht filter bevestigd.
Image

Mijn vraag is nu, waarom haal je dit hele ding niet weg. Als ik het goed heb zitten hier 2 buisjes aan. Een grote naar je karter en een kleine. Op je karter kan je zo'n klein ontluchtings filtertje plaatsen, dus dan kan de grote buis weg. Je houdt dan dat kleine buisje over en de vraag is wat doet die en waar laat ik hem.

Door hat ding aangegeven met de blauwe pijl (geen idee hoe het heet) weg te halen kan je een buis maken die een stuk minder weerstand geeft dan als je dat ding laat zitten en daar dan een buis aan vast maakt (die dan vreemde kronkels moet gaan maken) Denken jullie dat het iets uit maakt in prestatie?

Vervolgens zat ik er ook nog aan te denken om dit te kopen:
Image
Zoals op het plaatje een gat in je bumper die koude lucht krijgt, hoe harder je rijdt joe meer lucht er doorheen geperst wordt. Dit ding sluit je dan met een buis aan op de voorkant van je filter (die bij mij dus open is). Zo krijgt je filter koude lucht van buiten en normale lucht van onder de motorkap. Denken jullie dat dit een goed idee is? Hier in Zuid Afrika geloven ze er heilig in :P

Thanks
Lees

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dat zwarte ding kan je heel goed vervangen. Twordt wel een passen en meten maar het zou een hele verbetering zijn. Die dikke slang is van je carterontluchting. Dat dunne slangetje zorgt ervoor dat ook als je gasklep dicht zit er nog voldoende gassen afgezogen worden. Tevens is dit een omloop die zorgt voor turbulentie in je inlaat. Je moet hem dus niet afdoppen. Maar waarom maak je geen afzuiging in je nieuw te bouwen inlaatding.

Voor de rest zou ik die slang die bij die set zit niet aansluiten op je filter. Maar hem er op richten. Die slang heeft een gigantische weerstand vanwege die ribbels. Dus je filter kan moeilijker lucht krijgen. Maar door hem er op te richten wordt de lucht wel koeler.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Thanks Sander

Ik was ook niet van plan om die buis te gebruiken die zij geven maar eentje zelf te maken van PVC. De buis ga ik dan vast maken aan het deel van mijn filter dat open is, waar bij veel filters een ronde schijf zit (als je begrijpt wat ik bedoel). De zijkanten van het filter blijven gewoon open en daardoor kan lucht aangezogen worden vanuit de motor ruimte.

Dat dunne slangetje moet ik dus koppelen aan de PVC buis die van de injector naar mijn filter gaat??? Op de karter ontluchting komt dan een apart klein karter filter.

Heb ik het nu bij het juiste eind??? Zo moet het allemaal goet gaan toch??
Last edited by Lees on FriMay20, 2005 3:36:54 PM, edited 1 time in total.

Post Reply