ik kan ze bij die moer niet helemaal tot tegen de remklauw draaien.MNM(tm) wrote:Op wat voor manier zijn ze te groot?
Zijn de slangen te lang, bedoel je?
Ik kan ze wel aanspannen.
Er zit dus te veel draad op.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
je kan toch alleen maar van buiten naar binnen slaan?MNM(tm) wrote:Ehm... misschien helpt het als je er eerst de borging uit haalt?
En daarnaast de pinnen de juiste kant op tikt?
Post anders ff een foto van de remklauw.
Ja, een van de bouten waarmee die remgeleiders vaststaan op de poot was een tijdje geleden losgekomen. (vlak voor vroemdag) Daardoor kantelde de klauw telkens tegen de rand van de velg als ik achteruit reed. (ik had toen nog 13" speedline, dus erg kantelen konden ze toen niet doen)denny wrote:remklauw losgelopen?
dan is je geleider krom. heeft niks met je zuiger te maken.
Als je dan de bouten aandraait krijg je spanningen en dan glijd deze niet soepel meer.
Makkelijkste oplossing is een andere goede erop zetten. Wat ook kan is dat er op het pasvlak van de geleiderbussen en veerpoot wat vuil tussen is gekomen Dan heb je dus hetzelfde.
Op het reservoir staan min. en max. aanduidingen normaal dient het vloeistofnivau daar tussen te staan bij een horizontaal staande auto. Zo niet bijvullen tot max. aanduiding.bellaa1555 wrote:Mogu,
Mijn vrouw heeft een AX uit 1995 1.1 blok.
het lampje van de (hand) rem brand af en toe in de bochten.
Heeel soms ook bij rechtuit rijden.
Het vloeistofnivo van de remolie is mijns inziens ok. Je kan de streepjes niet goed zijn, maar het zit boven de verdikking.
Als ik de dop eraf draai zit de olie er niet zwart uit, maar wel zie ik de 2 de 'ijzeren voelertjes' zitten. Weet er ff geen ander woord voor.
De auto remt zoals altijd, gewoon goed. De handrem werkt ook gewoon goed.
Een beetje dot 3 a 4 bijvullen, maar niet tot de nok, of is het niet zo makkelijk ??
Versleten remblokken is een kwestie van controle wiel er af en dikte blokken controleren.bellaa1555 wrote:......kan ik nog een paar dagen met de auto blijven rijden, remblokken zullen niet meteen tot de draad toe versleten zijn neem ik aan?
Als het niveau niet VEEL te laag staat is bijvullenen voldoende.bellaa1555 wrote:......en kan ik eventuele remolie bijvullen door gewoon opendraaien dop en tot aan 'max', of zitten er daar nog andere handelingen bij?
Ik heb hetzelfde gehad. Na een week liet ineens een remschoen van mn achterrem los (mn achterremcilinders lekten).bellaa1555 wrote:Mogu,
Mijn vrouw heeft een AX uit 1995 1.1 blok.
het lampje van de (hand) rem brand af en toe in de bochten.
Heeel soms ook bij rechtuit rijden.
Het vloeistofnivo van de remolie is mijns inziens ok. Je kan de streepjes niet goed zijn, maar het zit boven de verdikking.
Als ik de dop eraf draai zit de olie er niet zwart uit, maar wel zie ik de 2 de 'ijzeren voelertjes' zitten. Weet er ff geen ander woord voor.
De auto remt zoals altijd, gewoon goed. De handrem werkt ook gewoon goed.
Een beetje dot 3 a 4 bijvullen, maar niet tot de nok, of is het niet zo makkelijk ??