stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

heb ff geen onderdelen meer nodig. De tuningopties van mn auto zijn eigenlijk beperkt door mn portomonnee en tijd. Waar woon je ergens dan kan ik misschien es langskomen. Anders moet je es naar een meeting komen dan kunnen we nog wat van elkaar opsteken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

niles
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: TueMar02, 2004 5:52:07 PM

ax tunen

Post by niles »

Ik woon vlakbij Gorinchem.Aan de anderekant van ijselstein.Ik kan jullie allemaal helpen maar dan schrijf ik hier bekant 4 a4's vol.Ik tunen Citroën's en de mensen die ik ken die hebben allemaal naar hun portomenee gekeken en gelijk hebben ze.Heb ik ook gedaan.Het is makelijk om alles zelf te doen,maar komen jullie er toch nog nie uit dan moet je maar mailen voor een afspraak cq meeting.Als je wil dat ik je help dan moet je precies zeggen wat je wilt en dan pas ga ik kijken hoe en wat.Ik kan nu wel alles schrijven maar dat heb geen zin.Degene die ik allemaal help kom overgens op m'n site die in aanbouw is.Stuur een mailtje wat je wensen zijn en wat voor type, motorinhoud.Dan kijken we samen verder.En heb je andere vragen over Citroën,vraag maar.ik kom niet op de meeting van Apeldoorn omdat tever weg is.Op de volgende meeting van Nieuwegein ben ik aanwezig.

Gr Niels

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

sander en niles gaan de lachgas kit bouwen voor alle leden ?

;-)

ga ik alvast een grote rode dashboard knop zoeken....
met are you nuts erop...

niles
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: TueMar02, 2004 5:52:07 PM

lachgas

Post by niles »

Als jij lachgas wilt op je ax?ik vindt het best hoor.Aleen doe ik het wel alleen.de afstand is te groot denk ik.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

We zijn de eerste! :-(

Post by q01z »

de eerste bij wie dat gebeurd binnen de club moet ik eerlijk gezegd nog meemaken.
en dan moet het toch echt hard vriezen


:( :(
Juist, het kan dus WEL! al is het bij ons [niet mijn auto] een samenloop van omstandigheden..
We hadden dus vanmiddag een K&Nfilter erop gezet, leuk dingetje.. goed geluid enzo.. maar bij een inhaalactie (130, plankgas) was het opeens DOOD!
Uitgevallen dus.. en starten, homaar.. dus wij stoppen.. beetje proberen en vroem weer weg.. bij Citroen langs om wat anders.. ding weer uit, en niet meer starten natuurlijk! [hij wilde vast blijven]
Eigenaar van de garage erbij.. hij kijken, beetje :x over dat filter.. dat dat nooit ging en zou bevriezen door de rijwind enzo..
Bleek de bobine en module ook gaar te zijn.. dat wordt morgen dus nieuwe monteren [157,- aanschaf :shock: ]

morgen gaan we dan ook ervoor zorgen dat het K&N filtertje nog wel warme lucht krijgt doormiddel van wat slangen gekriebel.. blijkbaar is Zeeland kouder :)
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: We zijn de eerste! :-(

Post by Joost »

q01z wrote:
de eerste bij wie dat gebeurd binnen de club moet ik eerlijk gezegd nog meemaken.
en dan moet het toch echt hard vriezen


:( :(
Juist, het kan dus WEL! al is het bij ons [niet mijn auto] een samenloop van omstandigheden..
We hadden dus vanmiddag een K&Nfilter erop gezet, leuk dingetje.. goed geluid enzo.. maar bij een inhaalactie (130, plankgas) was het opeens DOOD!
Uitgevallen dus.. en starten, homaar.. dus wij stoppen.. beetje proberen en vroem weer weg.. bij Citroën langs om wat anders.. ding weer uit, en niet meer starten natuurlijk! [hij wilde vast blijven]
Eigenaar van de garage erbij.. hij kijken, beetje :x over dat filter.. dat dat nooit ging en zou bevriezen door de rijwind enzo..
Bleek de bobine en module ook gaar te zijn.. dat wordt morgen dus nieuwe monteren [157,- aanschaf :shock: ]

morgen gaan we dan ook ervoor zorgen dat het K&N filtertje nog wel warme lucht krijgt doormiddel van wat slangen gekriebel.. blijkbaar is Zeeland kouder :)


het vriest bij lange na niet :? nou bij deze de eerste dan
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

TADA!

Post by q01z »

nou het filterprobleempje is ook weer verholpen!
we hebben vanmorgen eerst netjes de bobine en module vervangen. dat was relatief envoudig en vrij snel gedaan. Graag hadden we hier wat fotos van genomen, maja digitale camera heb je niet altijd.

Het koudeluchtsyndroom hebben we op een andere manier opgelost waar wij het volgende voor nodig hadden:
nieuwe onderdelen;
-tieripje
oude filter onderdelen;
-spruitstukwarmtevangplaatje
-stukje buis
-stuk plastic waar oa de luchtklep ed op zitten, dus dat ding met die lange plastic buis wat achter je koplamp hoort te zitten

helaas heb ik geen plaatjes om het geheel te verduidelijken.. wel een mooi lopende AXGTcarb.. nu nog af stellen..

:D
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je hebt toch niet het open filter in de trommel van je originele gehangen he. Dan mis je echt een zooi vermogen daat wordt je eng van.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

trommeltje

Post by q01z »

haha nee hoor sander!
wees niet bang, dat hadden we zelf ook al bedacht :)

lees maar:
we (ik) heb het orriginele uitlaatspruitstukdekseltje op de orriginele plek vast gemaakt, het stukje buis dat daar aan hoorde er ook aan vast
toen heb ik het stukje 'koudeluchtbuis' dus het hard plastikke gedeelte omgedraait en vastgezet met de ow zo geweldige tierips en met het eindstuk bijna tegen het filter. :P

de luchtklep die normaal alleen koude lucht doorlaat [wanneer deze niet bediend wordt] zuigt op deze manier dus alleen warme lucht aan!
nadeel is wel dat hij nu in files of bij stationair draaien geen rijwind in zn filter krijgt dus dan krijgtie weer TE warme lucht.. :cry:

het projectje is nu tijdelijk weer afgelopen (geld is op) de resultaten zijn;
- gespoten gt-velgen
- k&nfilter + warmelucht
- nieuwe bobine + module
- schone bougiekabels + stroomverdeler
- 900watt aan speakers
- schoon gemaakt

het was weer leuk! :D
op naar me eigen ax :roll:
Image

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

gaat je brandstofverbruik veel omhoog met een openluchtfilter?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

mauricewoud wrote:gaat je brandstofverbruik veel omhoog met een openluchtfilter?


bij mij omlaag!

2 km per liter zuinig
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

is dus ook wat brandstofverbruik betreft de moeite waard. kga het eens proberen. ff op internet een leuk geprijsd filtertje zoeken

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Post by paulus »

Het zou officieel omlaag moeten gaan ja, als je noraal blijft rijden zoals je normaal zonder luchtfilter ook doet. helaas wil je het ultieme geluid horen en ben je niet echt zuinig met het gaspedaal, dus zuipt ie meer. :roll:

Snowbard
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: ThuJun26, 2003 12:41:47 PM
Location: Amstelveen

Post by Snowbard »

Laatst zag ik iemand die al het 'rode' had weggehaald, maar het 'gele' had laten zit, inclusief het filter daarin. Ook de slangetjes waren blijven zitten. Zie mijn mooie zelf geknutselde uitleg:

Image

Wat vinden jullie daarvan?

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

En dan?

Dan heb je hetzelfde idee als een openluchtfiter? maar dan minder? :?: :?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Helpt niet veel maar wel iets denk ik. Maakt in ieder geval een teringherrie :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Zo heb ik ook een poosje rond gereden... ik merkte er wel iets van maar
dan vooral qua sound... het is n?t het open luchtfilter-geluidje...
Als je nog geen open luchtfilter hebt maar toch "alvast" de sound wilt,
dan kan ik het iedereen aanraden 8)
Ik heb geen idee of het invloed heeft bij injection-motoren, bij carburateur-motor dus niet.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Hij ging bij mij (injectie) er zeker niet sneller van !!!en merkte alleen maar gestotter.. ook na een tijdje mee rond te rijden!!

Nu een open luchtfiltertje voor 15 euro @ speed gekocht...veel beter geluid en merk nu al meer vermogen en zuiniger!! en heb er ruim 1500 mee rond gereden nu.

(met dank aan sander, en joost voor zijn geweldige schroefjesdraaier)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Snowbard
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: ThuJun26, 2003 12:41:47 PM
Location: Amstelveen

Post by Snowbard »

Oeps, ik heb het niet helemaal goed uitgelegd :oops:

Hij had op dat filterhuis wel nog een open luchtfilter gemonteerd! Dus waar normaal die slang het huis in gaat had hij met een buisje van ongeveer 15 cm ertussen een open luchtfilter geplaatst.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Als vervanging voor het bochtstukje dus.... zit je wel met een boel lucht in die bak zal dit wat uitmaken?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Post Reply