wauw! zou echt super zijn als iemand een keer een kijkje zou kunnen nemen.
De GT staat op dit moment in tiel bij mijn ouders, hoop hem volgende week hier te krijgen.
De relais die onder de computer zitten, heb ik nagekeken, en nagemeten ze werken gewoon (in ieder geval op een 9volt batterij)
Op een of andere manier heb ik het idee dat de computer het niet nodig vind om de brandstofpomp aan te zetten (dit is omdat al het andere lijkt te werken...)
maar goed, ik stuur ff een persoonlijk berichtje als hij weer hier in aalsmeer staat, dan zouden we iets af kunnen spreken, alvast bedankt!
ik heb precies het zelfde probleem als Axioma hoe is dit opgelost als ik vragen mag? mn relais zijn wel goed er komt geen signaaltje vanaf de computer, computer al vervang door 1 van de sloop, doet ook niks, draad die naar computer gaat is goed, deze doorgemeten...
ja vanaf de relais doorverbonden met een testdraad, en de brandstofslag er af en de benzine spoot er uit... dus draad + pomp zijn goed
op contact komt er geen stuurstroompje vanaf de computer, dat lijkt het probleem maar dit draad is goed..
op de bobine staat wel spanning 12v ofzo, dus de computer krijgt wel spanning..
HELP
Last edited by Flamme on MonJan02, 2006 8:34:49 PM, edited 1 time in total.
Flamme wrote:ja vanaf de relais doorverbonden met een testdraad, en de brandstofslag er af en de benzine spoot er uit... dus draad + pomp zijn goed op contact komt er geen stuurstroompje vanaf de computer, dat lijkt het probleem maar dit draad is goed.. op de bobine staat wel spanning 12v ofzo, dus de computer krijgt wel spanning.. HELP
Bij mijn weten komt er geen schakelstroom van de computer, maar van het contactslot af, zodra je die omdraait komt er spanning op te staan, heb ik gezien bij een ombouw van carb > injectie, we misten de schakeldraad (hadden een complete injectie kabelboom voor het motordeel) deze dus naar een willekeurige draad gebonden die stroom bij contact kreeg en lopen maar
heb ff de schemas in gescanned die ik van mn blok heb, op de sloop vertelde ze me dat het aan een zekeringblok/relaisblok kon liggen welke rechthoekig is, bruin van kleur, de aansluiting lijkt op die van een scartkabel en ongeveer net zo groot als 2 relais die onder de computer zitten, deze zou kapot kunnen zijn.. maar ik kan m niet vinden.. beetje vage omschrijving maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel...
hieronder de scans die ik gemaakt heb...
heb ff de schemas in gescanned die ik van mn blok heb, op de sloop vertelde ze me dat het aan een zekeringblok/relaisblok kon liggen welke rechthoekig is, bruin van kleur, de aansluiting lijkt op die van een scartkabel
daarmee bedoelen ze de dubbelralais deze zit orgineel onder je computer maar wil er ook wel eens naast hangen, wel in de buurt iedergeval
nu zit ik ff met een probleempje waar ik niet uitkom.
Vanmiddag voor de eerste keer weer het bakkie gestart > liep als een zonnetje. Koppakking verwisselen is dus geslaagd.
Stukkie gereden en auto stilgezet. Toen ik weer wilde starten > niet willen aanslaan. Ben er inmiddels al achter dat de brandstofpomp niet lekker werkt.
Contact aan > relais brandstofpomp schakelt. Pomp werkt gedurdene ??n seconde en valt weg zodra de relais van de motorregeling inschakelt.
iemand een idee welke aanleiding dit probleem zou kunnen hebben?
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
HIEP HOI another GT is back!
Sinds afgelopen weekend loopt mijn GT weer. Hele dag lopen sleutelen met een vriend van mij die monteur is.
Het probleem was:
AX startte helemaal niet meer:
-Brandstofpomp wilde niet starten
-Ontsteking bleek het ook niet te doen
computer vervangen: werkt niet.
De 2 relais onder de ECU aangezet met 12 volt -> startte in 1 keer.
Bleek dus dat deze relais niet aangestuurd werden.
Draden op het schema vervolgd: 1 draad liep richting stroomverdeler en vanaf stroom verdeler richting stuurhuis/contactslot
bij nameten bleek er wel 2 volt op de draad te staan, moest echter 12 zijn. Bleek het in de draad van stuurhuis naar stroomverdeler/ontstekingsgedeelte te zijn.
Het was dus inderdaad de bruine stekker die lijkt op een scart plug. 1 contact was helemaal geerodeerd en vies -> schoongemaakt-> en hij doet het weer
Die stekker zit half onder/voor het luchtfilterhuis. Op de versnellingsbak samen met wat andere stekkers.
Zo nu kan ik weer terug naar de ax-club!
PS die stekker op het plaatje is veel groter dan degene die ik bedoel, dit is gewoon de stekker die op de ECU zit