AX slaat af na koude start

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Dat klinkt heel veelbelovend!
Mijn vraagjes voorlopig:
- is het moeilijk, verdelerkap en rotor vervangen?
- niet onbelangrijk: wat kosten ze?
- nog iets waarop ik moet letten bij vervangen bougieskabels?
Al vast heel erg bedankt voor je antwoorden!
Kijk uit, een Cactussssss

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Nee heel simpel 2 schroefjes losdraaien, kapje eraf halen

rotor klikt vast en dus ook los
kosten samen ongeveer 20e
kabels is erg simpel, klik ze alleen wel op hun goede plek op de verdelerkap, en let op de lengte, die verschilt per cilinder.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

20e nieuw of op de sloop?
Kijk uit, een Cactussssss

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

nieuw brezan

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Okee dankje voor je tips! Als de verhuizing helemaal achter de rug is kom ik weer aan de AX toe en dan ga ik het eens proberen!
Kijk uit, een Cactussssss

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Om ff terug te komen op de eerste 4, 5 posts van dit topic.
Een week of drie geleden ook de verdelerkap vervangen; liep de AX een stuk regelmatiger van, alleen bleek al vrij snel dat het niet de hoofdoorzaak was. Afslaan was nog steeds en bij filerijden /stadsverkeer schokte de motor rond de 30 km/u.
Vandaag de motor laten uitlezen; hoge weerstand op de temp sensor in het thermostaathuis. Garagehouder (zo'n type dat in de praktijk heeft geleerd hoe Citroen zijn auto's in elkaar zette) wist direct hoe laat het was en viste het kabeltje naar boven. Hij legde uit dat Citroen vaak een extra weerstand tussen deze sensor en de kabelboom plaatste om een "regelmatiger" signaal te krijgen. Dus met een verhoogde weerstand waardoor de ECU denkt dat de motor warmer is dan hij echt is.
Weerstandje er tussen uit en de AX reed de rest van de dag echt prima!
Wellicht een tip voor andere hier.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

heb je daar een foto van ? :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Heb het weerstandje los in de dash liggen om morgen te showen, fotootje is dan snel gemaakt :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ahh ook goed, niet dat ik zolang ik weet startproblemen heb maar het is altijd makkelijk om te weten.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

soms zou je toch willen dat je een ander merk reed :roll:

maar dan bedenk je weer dat het altijd een uitdaging is om je AX rijdende te houden :D
Image

Post Reply