Ik ga binnenkort m'n wiellagers vervangen en ook de naven, want 1 is er krom maar weet iemand van jullie of je de naven van een GT op een tgs kan zetten??
Ik ben zelf bezig geweest en zag dat de naaf van een GT korter is als die van een tgs, dus als je een GT naaf in een tgs lager(veerpoot) perst dan zal die niet volledig erin zitten maar zou dit problemen kunnen geven???
Zelf heb ik het idee dat het wel moet kunnen maar misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Anders moet ik maar gauw opzoek naar de goeie naven of veerpoten
Alvast bedankt
Wielnaven overzetten 1.4 GT naar 1.4 tgs ?????
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Drake wrote:hoe weet je btw dat hij krom is ? gezien ik met een raar trillend prob zit
en bij mij mischien ook een naaf niet 100% meer is
Afgelopen zaterdag lekker aan de knutsel geweest (aandrijfas vervangen, is bij onze sloperij ook nieuw te verkrijgen voor 80 euro incl btw, voor een 1.4 een 1.1 as is 75 euro) en de naaf eruit geperst, toen zag ik dat ze er al een keertje mee bezig zijn geweest en niet zachtzinnig met de naaf zijn omgegaan.(deuken enzo)
Ik heb er 2 problemen mee, de naaf heeft ruimte ten op zichte van m'n schijf en as zit er niet 100% recht in, het ziet er naar uit dat de krans er op een of andere manier niet recht in zit , ik heb namelijk het probleem dat als ik opterk bij lagere snel heden er een onbalans is, hogere snelheid merk je hier minder van.
De velgen die eronder zaten hebben ook al flinke tikken gehad en 1 was er krom, dus niet ondenkbaar dat de naaf hier ook een tik van heeft gehad.
Ik hoop dan ook als ik er nieuwe wiellagers in ga persen met de andere naven dat het probleem weg zal zijn
Zoals ik mijn probleem omschrijf, heb jij dan hetzelfde??