q01z wrote:ik tik die klauw altijd zo ver mogelijk open.. ik heb een spits stuk staal wat ik ertussen kan slaan (soort bijtel maar dan groter zeg maar) en daardoor gaat die klauw iets openstaan... en valt hij er met een beetje geluk zelf al tussenuit!
met wrikken heb ik mijn vorige fussee gesloopt, toen wist ik nog niet hoe het zat
Ah, hier zat ik zelf ook al aan te denken, mooi dat iemand bevestigd dat het zo ook kan
Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn om een koevoet ofzo ertussen te krijgen en dan wrikken.
Maar goed, morgen (straks) gaat het dus gebeuren, alles eronder weg en dan maar kijken hoe het verder moet. Bij de Citroen koste een setje 177 euro, plaatjes, drukgroep en lager, wat mag zoiets normaal kosten?
Zijn er mensen die ZX 1.4i willen inhuren? Bel met 026-4821...
Gegroet en dank voor alle reacties, we zullen laten weten hoe het gegaan is
ogbi wrote:Ben ik dan nergens meer veilig voor ZX 1.4i?!?!?!
Maar goed, morgen (straks) gaat het dus gebeuren, alles eronder weg en dan maar kijken hoe het verder moet. Bij de Citroën koste een setje 177 euro, plaatjes, drukgroep en lager, wat mag zoiets normaal kosten?
Zijn er mensen die ZX 1.4i willen inhuren? Bel met 026-4821...
Gegroet en dank voor alle reacties, we zullen laten weten hoe het gegaan is
Rio97 wrote:Hmm, ff of the record; hoe zou jij het dan doen? ik heb het namelijk ook zo gedaan met de arm van de krik....
ik tik die klauw altijd zo ver mogelijk open.. ik heb een spits stuk staal wat ik ertussen kan slaan (soort bijtel maar dan groter zeg maar) en daardoor gaat die klauw iets openstaan... en valt hij er met een beetje geluk zelf al tussenuit!
met wrikken heb ik mijn vorige fussee gesloopt, toen wist ik nog niet hoe het zat
Het moertje moet je er wel ff uithalen. Ik heb er idd ook ff een beitel tussen gemept. Maar dat van dat stuk ijzer ertussen om m naar beneden te drukken heb ik ook niet zelf bedacht. Heb ik van een Peugeot monteur. Zo doen ze t in de garage waar hij werkt ook...
De fusee verbinding was een dag van te voren lekker ingespoten met kruipolie. Moertje los, bout eruit getikt en met een kunststofhamer op de draagarm tikken en de draagarm was los, ging erg makkelijk moet ik zeggen. Ik denk dat de kruipolie na een dag intrekken zijn werk prima heeft gedaan
Op CF kunnen jullie verdere details lezen, t.z.t. komt op CF en hier een verslagje te staan met foto's.