Remmen trillen alweer
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Remmen trillen alweer
Ruim 5 maanden geleden heb ik mijn axje aangeschaft destijds bijna de halve auto vervangen, van koppaking, tot distributie mijn remmen trilden toen dus heb ik toen de remschijven vervangen. Nu 5 maanden later (10000km) tril de hele auto weer vrolijk me bij het remmen. Ik houd mijn remmen niet vast bij het stoplicht, haal geen rare capriolen uit en me remcilinders zitten ook niet vast. Heb hiervoor al 6 auto's gehad en nooit zulke problemen.
Het enige waar ik mee zit is dat ik destijds geen nieuwe remblokken heb gemonteerd omdat deze nog practisch nieuw waren. Nu toch nieuwe erop gezet. Eerste rit prima, 2 de rit weer veel getril, 3 de rit geen getril, 4 + 5 wel weer veel trillingen.
Nou is mijn vraag zou het eraan kunnen liggen dat ik me remblokken niet direct heb vervangen dat mijn remschijven daardoor weer krom zijn. Of is het ook mogelijk dat het helemaal niet met de remschijven te maken heeft dit keer
Het enige waar ik mee zit is dat ik destijds geen nieuwe remblokken heb gemonteerd omdat deze nog practisch nieuw waren. Nu toch nieuwe erop gezet. Eerste rit prima, 2 de rit weer veel getril, 3 de rit geen getril, 4 + 5 wel weer veel trillingen.
Nou is mijn vraag zou het eraan kunnen liggen dat ik me remblokken niet direct heb vervangen dat mijn remschijven daardoor weer krom zijn. Of is het ook mogelijk dat het helemaal niet met de remschijven te maken heeft dit keer
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
nee opzich lijkt er geen speling op de wielagers te zitten, en het vreemde is toen ik hem kocht trilde hij en met nieuwe remschijven was het probleem omgelost
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
kan de klauwen en dus ook die busjes heel makkelijk bewegen dus daar zit het hem niet in, de remzuigers zitten ook niet vast zijn met een steeksleutel ook te bewegen
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Ik gok dat 1 van jou 4 remblokken blijft hangen, dat rare trilprobleem had ik namelijk ook.
Tussen je remblokken en remklauw zit zo"n plaatje die je ertussen moet doen, daar blijft dat blokje op hangen, vijl het uitsparinkje aan beide kanten van je blokken iets uit en zodat er wat meer ruimte ontstaat tussen blokjes en klauw.
Waarschijnlijk is het dan opgelost, of je schijven moeten alweer krom zijn.
Tussen je remblokken en remklauw zit zo"n plaatje die je ertussen moet doen, daar blijft dat blokje op hangen, vijl het uitsparinkje aan beide kanten van je blokken iets uit en zodat er wat meer ruimte ontstaat tussen blokjes en klauw.
Waarschijnlijk is het dan opgelost, of je schijven moeten alweer krom zijn.
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
dat plaatje zit er bij mij niet, op het binnenste remblok zitten wel 2 uitsteeksels die precies in de remcilinder valt daardoord word hij op zijn plek gehouden aan het buitenste remblok zit dit niet, de wielen draaien ook niet stroef ofzo dus ik denk ook niet dat er iets aanloopt
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Brake judder
In het engels heet dit "brake judder". toets dit bij google in en je vind vele links voor je problemen.
trillen met remmen
wel eens aan je aandrijfsassen gedacht?? daar kan ook aardig wat trilling vandaan komen, weet ik uit ervaring.. Vraag me niet hoe t kan, maar na t vervangen mn aandrijfsassen was het trillen een tijd weg. Nu (na toch een paar stoplicht sprintjes en ander aandrijfas verziekende capriolen...) trilt mn hele dashboard weer vrolijk mee met remmen...
AX GT LIMITED
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Gelukkig ging het bij mij steeds al vrij snel na het vervangen fout ... en heeft een coulante garage het spul een paar keer vervangen als garantie ....
Maar uiteindelijk was het probleem weg nadat die geleide busjes vervangen waren... (nu alweer bijna 20k km geleden)
Maar uiteindelijk was het probleem weg nadat die geleide busjes vervangen waren... (nu alweer bijna 20k km geleden)
-
- AX Spaster Mammer
Die van mij trillen ook (van de 1.1). Wat is nou het probleem? Het bovenste busje waar je klem over schuift, loopt steeds vast. Van de week even afslijpen en dan weer erin plaatsen, en dan doet hij het weer!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
-
- AX liefhebber