oke, net anderhalve week op vakantie geweest. Ik stap in m'n ax'je,rijd een stukkie rond, parkeer haar. Wil wegrijden alleeen m'n sleutel wil met geen mogelijkheid meer in het contactslot..
na 20 minuten wrikken en duwen schoot hij er plotseling in en kon ik naar huis rijden
sleutel eruit gehaalt en nu is het zo dat het je ongeveer een minuut kost om de sleutel erin te krijgen. Nu heb ik dus al wd 40 gebruikt om het te smeren maar het is er niet beter op geworden..
dus wat kan ik hier nou nog aan doen, contactslot eruit halen helemaal doorsmeren, of kunnen jullie me nu al zeggen dat het verspilde moeite is en dat ik beter maar meteen naar de sloop kan gaan om een nieuw slot te fixen ?
Contactslot kapot??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
peter wrote:Nieuw slot halen, het binnenwerk is versleten, dus je moet niet raar opkijken als je straks je sleutel er helemaal niet meer in krijgt. Een nieuw slot kost bij de dealer een eurootje of 80, maar dan heb je wel een slot met dezelfde sleutel.
aah, min.. denk toch dat het de sloop gaat worden want ben net op vakantie geweest , danmaar pielen met 2 sleutels .. maar het is dus zwaar verspilde moeite om het nog es ff proberen te smeren ??
smeren met slotenspray en niet wd40 of silicone spray
tekst van internet:
Smeren van sloten en scharnieren
Als een slot stroef open en dicht draait, dan is het tijd om dat slot te smeren. Gebruik daarvoor dan grafietpoeder of
slotenspray, maar geen olie: olie is namelijk slecht voor sloten en hang- en sluitwerk.
tekst van internet:
Smeren van sloten en scharnieren
Als een slot stroef open en dicht draait, dan is het tijd om dat slot te smeren. Gebruik daarvoor dan grafietpoeder of
slotenspray, maar geen olie: olie is namelijk slecht voor sloten en hang- en sluitwerk.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Dat zal moeilijk worden waarschijnlijk. Die cilinders (waar je die sleutel insteekt) zijn meestal met een borgpennetje bevestigd in het slot. Dit is natuurlijk zo ontwikkeld dat je dat pennetje er ??nmalig inslaat (bij fabricage) en daarna eigenlijk niet meer los hoort te krijgen.
Het is niet onmogelijk, maar kost veel pijn en moeite
Het is niet onmogelijk, maar kost veel pijn en moeite
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet