185/55/14 ipv 185/60/13
Gewoon net zoveel als normaal?
Iemand die het weet?
Andere maat banden, hoeveel bar?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
hou er wel rekening mee dat je met meer bar lucht minder grip hebt op natte wegen!
het contactvlak is al heel anders evenals de vlaktedruk, waardoor de wegligging echt heel erg nadelig beinvloed kan worden..
ik had eerst 2.2bar in mijn 195/45/R15 maar toen glibberde ik alle kanten op! toen ik m naar 1.9 liet zakken kon ik opeens wel rotondes over.
het contactvlak is al heel anders evenals de vlaktedruk, waardoor de wegligging echt heel erg nadelig beinvloed kan worden..
ik had eerst 2.2bar in mijn 195/45/R15 maar toen glibberde ik alle kanten op! toen ik m naar 1.9 liet zakken kon ik opeens wel rotondes over.
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
Met een hogere bandenspanning rij je inderdaad iets zuiniger, maar dit moet natuurlijk niet ten koste gan van de veiligheid.
Als je bandenspanning hoog is glijd de auto inderdaad veel sneller de bocht uit, daarom doe ik hem ook op 2,5 en nooit hoger.
En met mijn mega slome diesel hoef ik niet bang te zijn dat ik de bocht uit vlieg
Als je bandenspanning hoog is glijd de auto inderdaad veel sneller de bocht uit, daarom doe ik hem ook op 2,5 en nooit hoger.
En met mijn mega slome diesel hoef ik niet bang te zijn dat ik de bocht uit vlieg
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven