Sinds gisteren zit ik met een luid geluid onder mijn motorkap. Het is een geluid alsof metaal tegen metaal aanschuurt, maar dan zo een kloppend geluid. Nu heb ik dat geluid vooral als ik gas geef. Maar ik heb het ook als ik stilsta, dus aandrijfassen en lagers zijn uitgesloten. Het geluid komt ergens van aan de kant van mijn distributieriem die er nu ongeveer 25000 km opstaat. Het geluid is er ook constant en zoveel te meer gas ik geef zoveel te luider. als ik gas los onder het rijden hoor ik het niet meer. Het is dus vooral als ik de motor belast.
gister ook de hele dag aan het pielen geweest de auto liep op 3 cilinders alleen als ie belast werd.. bougies er uit gedraaid.. 1 zwarter als de andere.. die was dus stuk.. anderen er in gezet en hij is weer perfect..
Het lijkt mij raar dat het een gebroken drijfstang zou zijn. De auto rijdt perfect. Draait perfect stationair en trekt heel goed op. Dit lijkt mij raar als er motorisch iets mis moest zijn? En ik heb nog nooit met te weinig olie gereden. Kijk dit zeer regelmatig na en alle 7000km komt er nieuwe olie in. Ps rijd de auto wel met een gebroken drijfstang??
nee hij doet het ook met motorkap open.
EN het geluid was er heel ineens, het is dus niet stilletjes aan begonnen. Drijfstanglager is dat moeilijk te vervangen? En wat kost het ongeveer?
Probleem is opgelost. Op de collector heb je 4 schroeven zitten die dienen om de compressie te meten denk ik. Eentje was ervan weg en hier hoorde je dus het geluid van de cilinder door, wat echt veel lawaai maakt. Nu ff tijdelijk een schroef opgedraaid en je hoort niets meer. Vrijdag even naar garage ff nieuw schroefje voor halen.
Ik ben heel benieuwd welke schroef je bedoelt. De compressie meet je door de bougiegaten namelijk
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
collector is belgisch nederlands voor uitlaatspruitstuk :d
En die schroeven zitten niet op iedere ax. Ze staan vanboven op je collector en als je ze los doet kan je in de collector kijken. Joost zei dat dat ooit voor een soort van zuivere lucht systeem was. Zodat je uitlaat zuiverder was.
sportgeluidje kan je het niet noemen, helemaal niet zelfs, het is eerder een verschrikkelijke herrie, net zo een heel oude 1 cilinder tractor. Helemaal niet plezant om zo rond te rijden :d
Ow die bedoel je. Dat zijn buisjes die lopen van je uitlaatspruitstuk naar je inlaatspruitstuk. Zo komt er verse lucht in je uitlaat en das goed voor de CO. Ja als er eentje los zit dan zal dat pittig herrie maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het is niet dat er verse lucht bij je restgas komt, maar restgas bij je onverbrande mengsel > door een groter percentage CO?s in je onverbrande mengsel ontstaan op die manier in het restgas minder NOx
Voor een duidelijkere verklaring zou ik thuis eens in de boeken moeten kijken.
Onverbrande lucht kan trouwens ook nooit naar het restgas "kunnen" stromen omdat in het inlaatspruitstuk een vacuum heerst, terwijl in het uitlaatspruitstuk een overdruk is. Stroomt dus altijd de andere kant uit.
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
true. Je hebt gelijk. Het zou anders wel een mooie vinding wezen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.