Oliedruk sensor, hoe oliedruk na te meten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber

Oliedruk sensor, hoe oliedruk na te meten

Post by Cindy »

Hallo allemaal, even een vraagje;
Het waarschuwingslampje van de oliedruk brandt al sinds ik mijn AX GT heb, dat komt omdat de sensor stuk is. Ach, dacht ik, dat komt nog wel.
Maar vanmorgen begon ie opeens te knipperen, en later ging ie helemaal uit. Zo hoort het natuurlijk ook, maar toch...

Kan het zijn dat de sensor ineens weer is gaan "leven" ? (auto heeft 1.5 jaar stil gestaan, ik rij er nu 3/4 jaar in)
Of moet ik snel naar garage ? :(

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de oliedruk niet goed is en dat het lampje nu ineens uit gaat (zeg maar omgekeerde werking doordat sensor stuk is)
Oliepeil is simpel te meten, maar hoe kan ik de oliedruk checken ?
Heeft iemand een tip ? (graag makkelijk uitgelegd, ben nl. a-technisch :D )

Bedankt alvast maar weer.

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Cindy »

Niemand ? Het lampje brandt nu weer, hij gaat niet meer uit, maar ik zou toch wel graag willen weten of de oliedruk ergens te meten is.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Er zit geen oliedrukmeter in je auto die je af kan lezen. Zit er wel voldoende olie in (midden tussen de 2 streepjes op je stok). Ik denk dat ze bij de garage er wel een sensor op kunnen zetten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Cindy »

Ik ga vanavond in ieder geval m'n olie even peilen (ben het gister weer vergeten...) Maar dat zal wel goed zitten denk ik, m'n olie is pas ververst.

En ik denk dat ik idd binnenkort even een nieuwe sensor erin laat zetten, volgens mij is dat een werkje van niks.
ik ben er nu wel aan gewend dat het lampje van de olie druk brandt, maar ja, nu hij af en toe ging knipperen ben je toch bang dat er iets mis is. Ik lk kan hem beter laten vervangen, zodat ik in ieder geval zeker weet dat dat goed is.

Post Reply