Carburateur zuigt
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Carburateur zuigt
De carburateur van een 1.1 van een vriendin van me zuigt of blaast lucht. Ergens aan de achterkant aan de voet van de carburateur ziet een gaatje. Als je je vinger er op doet, is het geluid weg en loopt hij stukken beter stationair.
Tevens hebben we een losliggend ontluchtings(?)slangetje gevonden dat vanaf de blokje met allerlei slangetjes tegen het wielscherm komt. Alleen past dat slangetje niet op dat gat.
Oftewel: hoort het slangetje er wel te zitten, zo ja, ontbreekt er dan iets? Of hoort er bijvoorbeeld een stationair sproeier in dat gat te zitten?
Weet iemand dat zo?
Tevens hebben we een losliggend ontluchtings(?)slangetje gevonden dat vanaf de blokje met allerlei slangetjes tegen het wielscherm komt. Alleen past dat slangetje niet op dat gat.
Oftewel: hoort het slangetje er wel te zitten, zo ja, ontbreekt er dan iets? Of hoort er bijvoorbeeld een stationair sproeier in dat gat te zitten?
Weet iemand dat zo?
-
- AX Spaster Mammer
blokje met slangetjes tegen wielkast = vacu?mvervroeging.
bij een injectie moet dat op het injectiehuis. bij een carb dus ook op de carb denk ik... maar waar weet ik niet precies. je kan 't bij een injectie ook afdoppen iig, dan is ie alleen iets minder rev-happy geloof ik.
ze zitten iig niet met een tierapje ofzo, dus zal vrij strak gaan.. maar heb je geen AX Carb in de buurt waarbij je ff kan kijken?
bij een injectie moet dat op het injectiehuis. bij een carb dus ook op de carb denk ik... maar waar weet ik niet precies. je kan 't bij een injectie ook afdoppen iig, dan is ie alleen iets minder rev-happy geloof ik.
ze zitten iig niet met een tierapje ofzo, dus zal vrij strak gaan.. maar heb je geen AX Carb in de buurt waarbij je ff kan kijken?
kakanox wrote:blokje met slangetjes tegen wielkast = vacu?mvervroeging.
Het slangetje zelf gaf geen resultaat bij afdoppen. Alleen stond de carb dus te blazen/zuigen en daardoor wat onregelmatig te lopen.
Ik heb geen carb in de buurt helaas. Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat daar achterop de carb hoort te zitten.
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
mmm ik weet toch zeker dat ik ergens eens schema heb waar instaat hoe die slangetjes moeten lopen..
in mn onderdelen catalogus (jaja ik heb een werkplaats catalogus ) staat dat er vanaf de achterkant vd carb een slangetje moet lopen naar die dingetjes op je veerpoot zeg maar, dat slangetje wat daar los hangt, dat hoort dus onwaarschijnlijk op je carb.
alleen zegt mijn oude Weber van mn 1.0 dat er daar onderin 2 buisjes met gaten zitten, waar relatief wijde slangen op kunnen? en volgens mij had mijn 1.1carb dat ook!
pfff ik kom dr niet meer op, sorry handjes.. tis al laat
in mn onderdelen catalogus (jaja ik heb een werkplaats catalogus ) staat dat er vanaf de achterkant vd carb een slangetje moet lopen naar die dingetjes op je veerpoot zeg maar, dat slangetje wat daar los hangt, dat hoort dus onwaarschijnlijk op je carb.
alleen zegt mijn oude Weber van mn 1.0 dat er daar onderin 2 buisjes met gaten zitten, waar relatief wijde slangen op kunnen? en volgens mij had mijn 1.1carb dat ook!
Mijn vermoeden is dat er een soort verloopstukje op de carb hoor daar. Want het slangetje past niet zonder meer op dat gat/pijpje.q01z wrote:mmm ik weet toch zeker dat ik ergens eens schema heb waar instaat hoe die slangetjes moeten lopen..
In de Olving staat nog een stationairsproeier getekend ongeveer op die plek. Maar ik kan niet goed zien waar die nu precies hoort op de tekening. Kan zijn dat die sproeier foetsie is. Zo ja, zit ik dan weer met dat vage slangetje.
Is er misschien iemand die zijn motorkap even kan opentrekken?
-
- AX Spaster Mammer
Het vermoeden dat er een sproeier ontbrak, bleek juist. Mijn vriendin is naar de sloop gereden en heeft zelf (!) de boel vergeleken. Er bleek een boutje in te horen (geen sproeier). Ze heeft de losliggende slang ook weer ergens aan weten te sluiten, maar ik weet niet precies waar. Hier het ontbrekende schroefje:
Handjes wrote:Een andere vriendin is ook heel bedreven aan het worden. Zelf trommelremmen opengemaakt, koelproblemen proberen op te lossen. Ze zit hier ook op het forum . Ja, leuke vriendinnen!q01z wrote:wat een vrouw..
respect!
kijk maar uit, straks aanbid heel de AX club dr!
zo, je hebt een hele harem knutselaarsters.