koppaking van 1.4 diesel vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koppaking van 1.4 diesel vervangen
Wie van jullie heeft wel eens de koppakking van een ax 1.4 diesel vervangen?
En hoe lang waren jullie er mee bezig?
Dit omdat ik dinsdagavond ga beginnen om mijn cilinderkop eraf te halen, en als ik dat gedaan heb ga ik de koppeling vervangen
Dus wie nog nuttige tips heeft: IK HOOR ZE GRAAG!!!!!!
Alvast bedankt.
MZZL
En hoe lang waren jullie er mee bezig?
Dit omdat ik dinsdagavond ga beginnen om mijn cilinderkop eraf te halen, en als ik dat gedaan heb ga ik de koppeling vervangen
Dus wie nog nuttige tips heeft: IK HOOR ZE GRAAG!!!!!!
Alvast bedankt.
MZZL
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
-
- AX Master Spammer
laat hoe dan ook de kop vlakken en afpersen, koop gelijk de hele pakkingset opnieuw, dus niet alleen de koppakking, maar ook klepdekselpakking en evt andere pakkingen.
Setje nieuwe kopbouten is ook een must
Heel belangrijk, maak de gaten waar de bouten in gaan goed schoon, met remmenreiniger en spuit de boel dan uit met perslucht, daar ben ik de fout mee ingegaan.
Op zich is het demonteren en monteren van de kop niet zo bijster veel werk, je moet alleen de kop laten vlakken, dus die ben je kwijt voor 1 of meerdere dagen.
Setje nieuwe kopbouten is ook een must
Heel belangrijk, maak de gaten waar de bouten in gaan goed schoon, met remmenreiniger en spuit de boel dan uit met perslucht, daar ben ik de fout mee ingegaan.
Op zich is het demonteren en monteren van de kop niet zo bijster veel werk, je moet alleen de kop laten vlakken, dus die ben je kwijt voor 1 of meerdere dagen.
Die gaten schoonmaken had ik niet aan gedacht.
Verder heb ik al afgesproken dat de kop woensdag naar een bedrijf gaat die hem gaat vlakken en weet ik wat allemaal.
Nieuwe bouten had ik ook niet aan gedacht dus die zal ik ook maar ff halen .
Bedankt voor de tip
Verder heb ik al afgesproken dat de kop woensdag naar een bedrijf gaat die hem gaat vlakken en weet ik wat allemaal.
Nieuwe bouten had ik ook niet aan gedacht dus die zal ik ook maar ff halen .
Bedankt voor de tip
-
- AX Master Spammer
Bouten en de gaten zijn cruciaal, bouten kun je sowieso niet hergebruiken, zijn rekbouten, en er is een grote kans dat ze dan breken
De gaten schoonmaken is omdat er anders olie e.d onderin blijft kan staan, en het gevolg is dat de bouten er niet ver genoeg in kunnen, met als gevolg weer een lekkende koppakking, want de olie onderin kan nergens heen.
Bij de dieseltjes komt het allemaal nogal precies, dus maak alles grondig schoon, en zorg dr voor dat alles gemarkeerd is, anders zit je straks met de hele boel die niet meer wil lopen en weer afgesteld moet worden
De gaten schoonmaken is omdat er anders olie e.d onderin blijft kan staan, en het gevolg is dat de bouten er niet ver genoeg in kunnen, met als gevolg weer een lekkende koppakking, want de olie onderin kan nergens heen.
Bij de dieseltjes komt het allemaal nogal precies, dus maak alles grondig schoon, en zorg dr voor dat alles gemarkeerd is, anders zit je straks met de hele boel die niet meer wil lopen en weer afgesteld moet worden
Last edited by IceByte on SunJun19, 2005 2:24:17 AM, edited 1 time in total.
-
- AX Master Spammer
q01z wrote:Icebyte bedoeld dat je de bouten dus WEL moet vervangen, maar vertypt zich.
nog een slimme hint; zoek ff uit in welke peugeot je motorblok ligt en haal de onderdelen bij Peugeot.. is goedkoper!
Dat zou dan de 106 xrd zijn denk ik, daar liggen ook de 1.4 en 1.5 dieseltjes in
zal tikfoutje ff aanpassen
-
- AX Master Spammer
Hoe oud is je distributieriem? Deze moet er toch af dus maar gelijk een nieuwe erop gooien.
Let er ook op dat je alle blokeerpennen op de juiste plaats zet zodat je distibutie niet verspringt.
De krukas blokkering zie je op deze foto niet.
Als je op deze link klikt zie je wat je kan gaan verwachten. Zijn de foto's die ik genomen had toen ik de koppakking verving:
http://members.lycos.nl/axkway/diesel/
Let er ook op dat je alle blokeerpennen op de juiste plaats zet zodat je distibutie niet verspringt.
De krukas blokkering zie je op deze foto niet.
Als je op deze link klikt zie je wat je kan gaan verwachten. Zijn de foto's die ik genomen had toen ik de koppakking verving:
http://members.lycos.nl/axkway/diesel/
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Mijn distributieriem is pas 38000 km en ongeveer 1,5 jaar oud maar die vervang ik ook maar weer gelijk want als ik toch bezig ben kan ik net zi goed alles in 1 keer doen, dan is hij tenminste weer 100% in orde .
Ben trouwens benieuwd of hij wat sneller is als mijn kop gereviseerd is .
Wat is de topsnelheid van jullie diesels?
Die van mij gaat wind mee 137 op de teller en bij echte wind tegen gaat hij echt niet harder dan 115 .
Ben trouwens benieuwd of hij wat sneller is als mijn kop gereviseerd is .
Wat is de topsnelheid van jullie diesels?
Die van mij gaat wind mee 137 op de teller en bij echte wind tegen gaat hij echt niet harder dan 115 .
-
- AX Spaster Mammer
kop vlakken en kop afvlakken zijn verschillende dingen he Kakanox..
opzich doe je hetzelfde, maar wat je met het vlakken van je kop wilt is dattie weer helemaal recht is.. die paar tiende mm die je dr dan hoogstens afhaalt zijn niet om je compressie te verhogen, meestal wil je dat namelijk helemaal niet!!
opzich doe je hetzelfde, maar wat je met het vlakken van je kop wilt is dattie weer helemaal recht is.. die paar tiende mm die je dr dan hoogstens afhaalt zijn niet om je compressie te verhogen, meestal wil je dat namelijk helemaal niet!!