Van 1.1i naar 1.4 carb???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Van 1.1i naar 1.4 carb???
Hallo mede AX-rijders,
Ik heb al een tijdje een 1.1i AXje, maar ik heb een probleempje.
Mijn motor heeft het enige tijd geleden begeven (waarschijnlijk koppakking lek) en eigenlijk wil gelijk maar een grotere motor kopen die ook wat vlotter is. Ik heb wat rondgevraagd of het mogelijk is om een 1.4 GT of GTI motor (kweetniewathetverschilis) erin te bouwen.
Verschillende mensen vertelden mij dat het wel mogelijk is, maar dat je ook een andere kabelboom erin moet knutselen en dat schijnt een 10-jarenplan te zijn. Nu heb ik gehoord dat ik wel een 1.4 Carburateurblok erin kan bouwen zonder de kabelboom te vervangen.
Weet iemand of dit idd zo is en zijn er dan nog verder grote aanpassingen nodig?? Ik heb begrepen dat de drijfstang of aandrijfas misschien ook vervangen moet worden.
Hopenlijk kunnen jullie mij helpen!!!!
Grt,
XL
[/b]
Ik heb al een tijdje een 1.1i AXje, maar ik heb een probleempje.
Mijn motor heeft het enige tijd geleden begeven (waarschijnlijk koppakking lek) en eigenlijk wil gelijk maar een grotere motor kopen die ook wat vlotter is. Ik heb wat rondgevraagd of het mogelijk is om een 1.4 GT of GTI motor (kweetniewathetverschilis) erin te bouwen.
Verschillende mensen vertelden mij dat het wel mogelijk is, maar dat je ook een andere kabelboom erin moet knutselen en dat schijnt een 10-jarenplan te zijn. Nu heb ik gehoord dat ik wel een 1.4 Carburateurblok erin kan bouwen zonder de kabelboom te vervangen.
Weet iemand of dit idd zo is en zijn er dan nog verder grote aanpassingen nodig?? Ik heb begrepen dat de drijfstang of aandrijfas misschien ook vervangen moet worden.
Hopenlijk kunnen jullie mij helpen!!!!
Grt,
XL
[/b]
x bxfb
Van een 1.1i kan je het beste naar een 1.4i gaan uit een zx of een bx. Dit is hetzelfde blok. De kabelboom kan blijven zitten, Je moet alleen wel even de ecu omzetten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Aha,
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste een 1.4i Monopoint van ZX of BX erin breien en een andere ecu of (laten)afstellen of ik plak er een 1.4 carb-motor in met een setje dubbele webers.
Nu maar hopen dat iemand die toevallig in de aanbieding heeft, want dat ding mot eg wel vooruitkomen voor de kerst. Zou zonde van alle moeite zijn. Probeer ik hem net te pimpen met de bumper van Opa, gaat de motor eraan .
Die bumper van je is wel strak gebleven hoor Opa . Ik denk niet dat je hem nog herkent. Beetje geplakt, gladgespoten en geschuurd, Racegaasje erin etc. Thanx swa. (Kzal je wel een foto sturen). Als je toevallig nog een 1.4 blok op zolder hebt staan geef je mij dan een seintje???
Grt,
XL
[/img]
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste een 1.4i Monopoint van ZX of BX erin breien en een andere ecu of (laten)afstellen of ik plak er een 1.4 carb-motor in met een setje dubbele webers.
Nu maar hopen dat iemand die toevallig in de aanbieding heeft, want dat ding mot eg wel vooruitkomen voor de kerst. Zou zonde van alle moeite zijn. Probeer ik hem net te pimpen met de bumper van Opa, gaat de motor eraan .
Die bumper van je is wel strak gebleven hoor Opa . Ik denk niet dat je hem nog herkent. Beetje geplakt, gladgespoten en geschuurd, Racegaasje erin etc. Thanx swa. (Kzal je wel een foto sturen). Als je toevallig nog een 1.4 blok op zolder hebt staan geef je mij dan een seintje???
Grt,
XL
[/img]
x bxfb
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
XL wrote:Is het trouwens ook mogelijk om een monopoint AX GT blok erin te leggen zonder de kabelboom te veranderen en hoeveel is het verschil in pk's van een 1.4 ZX en een AX GT blok?
qua kabelboom hoeft er niet veel aangepast te worden bij ombouw, je zult een paar draden voor de benzinepomp moeten trekken, en ergens een schakelstroom voor het relais voor de brandstofpomp vandaan moeten toveren, hele injectiegebeuren e.d zit allemaal los van de rest vd kabelboom
Rob GT wrote:Wat is er mis met het blok van Edwin? Over het algemeen koop ik toch liever een motorblok van een clublid dan van de eerste de beste marktplaats-verkoper...
(hoewel dat ook geen garantie is)
blok van edwin heeft nieuwe distributie en koppakking nodig.
ey XL, moet je niet een hele set motoren + auto + alles hebben
q01z wrote:Rob GT wrote:Wat is er mis met het blok van Edwin? Over het algemeen koop ik toch liever een motorblok van een clublid dan van de eerste de beste marktplaats-verkoper...
(hoewel dat ook geen garantie is)
blok van edwin heeft nieuwe distributie en koppakking nodig.
ey XL, moet je niet een hele set motoren + auto + alles hebben
overheen gelezen...
Dan heb ik niks gezegd!