koppel 1.4 en 1.6
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
koppel 1.4 en 1.6
hoeveel koppel heeft een ax GTI eigenlijk en hoeveel koppel heeft een 106 1.6 xsi eigenlijk?
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
the lone night rider wrote:Browny wrote:Opschepper!!!!
tuurlijk.
lijkt beter.
85PK of 84PK.
het scheelt 1 maar lijkt veel meer
Kijk naar gertjuh met zijn GT carburateur! Die reed die GTI 1.6 van sander poep+de GTI 1.4 van Jeffrey
Carb ruleert (ik weet het, ik heb er wel eens anders over ged8)
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:the lone night rider wrote:Browny wrote:Opschepper!!!!
tuurlijk.
lijkt beter.
85PK of 84PK.
het scheelt 1 maar lijkt veel meer
Kijk naar gertjuh met zijn GT carburateur! Die reed die GTI 1.6 van sander poep+de GTI 1.4 van Jeffrey
Carb ruleert (ik weet het, ik heb er wel eens anders over ged8)
Ja, heb je al eens gezien hoeveel overtollig gewicht daaruit gehaald is? Zo kan ik het ook wel
Ja laten we even een superlichte cup ax op slicks vergelijken met een zware ax. Het scheelt denk ik zo 150 kilo wat erg veel is op het gewicht van een ax. En hij reed me echt hartstikke poep. 0,1 s sneller. Op die afstand had ie dan een hele meter op me uit gelopen. Wil wel eens weten wat er gebeurt als we richting de 180 gaan
Last edited by Sander on SatJun04, 2005 9:07:23 AM, edited 1 time in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
NJIPPPP
arnie je bent me persoonlijke held, hahaha.
Nee qua gewicht scheelt het wel wat, maare zal niet super veel zijn hoor.
Ik weeg ook 105 echte kilo?s. Ennuh rolkooi is ook zwaar denk ik zo.
@peter, nee jij bent veeeeeeeeeel groter dan mij. Ik ben alleen wat meer dikker zeg maar...
iets dan
Maare ik kan ff melden dat ik de 14e naar de testbank moet om me webers af te laten stellen. Dus dan kan ik jullie ook laten zien wat ik weeg (de auto dan ) en hoeveel koppel en pk enzo....
Ennuh 0,1 is niet veel sander, 180km/u zal ik wel niet halen denk ik. Of wel, maare dan leg ik het wel af tegen je... Maare ik vondt het iig gaaf, dat zeker weten!!!!
PS : Ik reed toen NIET op mijn slicks hoor. gewoon op regenbanden met weinig profiel...
arnie je bent me persoonlijke held, hahaha.
Nee qua gewicht scheelt het wel wat, maare zal niet super veel zijn hoor.
Ik weeg ook 105 echte kilo?s. Ennuh rolkooi is ook zwaar denk ik zo.
@peter, nee jij bent veeeeeeeeeel groter dan mij. Ik ben alleen wat meer dikker zeg maar...
iets dan
Maare ik kan ff melden dat ik de 14e naar de testbank moet om me webers af te laten stellen. Dus dan kan ik jullie ook laten zien wat ik weeg (de auto dan ) en hoeveel koppel en pk enzo....
Ennuh 0,1 is niet veel sander, 180km/u zal ik wel niet halen denk ik. Of wel, maare dan leg ik het wel af tegen je... Maare ik vondt het iig gaaf, dat zeker weten!!!!
PS : Ik reed toen NIET op mijn slicks hoor. gewoon op regenbanden met weinig profiel...
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Sander wrote:Ja laten we even een superlichte cup AX op slicks vergelijken met een zware AX. Het scheelt denk ik zo 150 kilo wat erg veel is op het gewicht van een AX. En hij reed me echt hartstikke poep. 0,1 s sneller. Op die afstand had ie dan een hele meter op me uit gelopen. Wil wel eens weten wat er gebeurt als we richting de 180 gaan
Kijk naar die ex-ax van Peter M. Die had ook licht moeten zijn omdat alles eruit was. Antoine heeft hem laten wegen en daar kwam uit dat hij nog zwaarder was als een standaard AX GT (zie zijn wie=wie), dus das een beetje onzin Die van gertjuh is wel vergelijkbaar denk ik
0,1 sec. of niet hij was sneller En dan helemaal als jij zegt dat je 120 pk hebt
KMvrtr wrote:Ik heb de AX inmiddels op een weegbrug gehad. Inclusief een propvolle brandstoftank weegt ie tussen 711 en 730 kilo, de weegbrug heeft een onnauwkeurigheid van 20 kilo.
Leeg zal ie dus tussen de 680 en de 710 wegen. Iets meer dan ik hoopte, maar ach dat was ook bijna te mooi om waar te zijn.
Freude am Fahren.
Grote motoren zijn zwaar mijn auto begint denk ik bij de 900 kilo. Spijtig maar waar. Ook al zit er hooguit 115 pk in (toch leuk om een ander te horen overdrijven over mijn auto). Die van gertje is schat ik rond de 700 kilo en zit zeker rond de 100 pk. Voor de rest staat mijn auto al vanaf speed stil Van de week ga ik de koppeling vervangen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het blok en de bak zijn gewoon zwaarder, net zoals isolatiemateriaal stoelen injectiesysteem enz. Die 200 kilo verschil zit niet alleen in de motor hoor
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
begon al haast te twijfelen of een gietijzeren blok nou wel zo leuk is voor je pk/kg verhouding...
Maar blok met ecu en zwaarder pompje weegt niet meer dan 50 xtra lijkt me als ik gewichten van 106jes vergelijk...
dan is het nogsteeds jammer maar... blijft kriebelen, als ik eens wat geld en tijd over houd......
Maar blok met ecu en zwaarder pompje weegt niet meer dan 50 xtra lijkt me als ik gewichten van 106jes vergelijk...
dan is het nogsteeds jammer maar... blijft kriebelen, als ik eens wat geld en tijd over houd......