koppel 1.4 en 1.6

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

koppel 1.4 en 1.6

Post by edwin ss50 »

hoeveel koppel heeft een ax GTI eigenlijk en hoeveel koppel heeft een 106 1.6 xsi eigenlijk?
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

http://www.autoweek.nl

1.4 = 117 nm

1.6 = 135 nm

geloof ik .. zo even uit het hoofd..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

van de 1.6 is correct.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

van de 1.4GTI klopt ook, is dus multipoint.

117nm at 4200rpm.
95pk at 6600rpm.

Van de GTi, singlepoint,
111Nm at 3400rpm.
75Pk at 588rpm.

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

Browny wrote:van de 1.4GTI klopt ook, is dus multipoint.

117nm at 4200rpm.
95pk at 6600rpm.

Van de GTi, singlepoint,
111Nm at 3400rpm.
75Pk at 588rpm.


en voor de 85 pk versie van de carb dan??? :lol:
:tongue8:
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

the lone night rider wrote:
Browny wrote:van de 1.4GTI klopt ook, is dus multipoint.

117nm at 4200rpm.
95pk at 6600rpm.

Van de GTi, singlepoint,
111Nm at 3400rpm.
75Pk at 588rpm.


en voor de 85 pk versie van de carb dan??? :lol:
:tongue8:



is 84 pk (op papier) at 6400rpm
115Nm at 4000rpm.

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

jah okee.
de fabriek zegt 84. :oops:
foutje... :lol:
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

the lone night rider wrote:jah okee.
de fabriek zegt 84. :oops:
foutje... :lol:


Opschepper!!!! :lol:

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

Browny wrote:Opschepper!!!! :lol:


tuurlijk.
lijkt beter.
85PK of 84PK.
het scheelt 1 maar lijkt veel meer :lol: :lol: :lol:
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Image

1400 gti.... zonderkat en open filtertje...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

the lone night rider wrote:
Browny wrote:Opschepper!!!! :lol:


tuurlijk.
lijkt beter.
85PK of 84PK.
het scheelt 1 maar lijkt veel meer :lol: :lol: :lol:


Kijk naar gertjuh met zijn GT carburateur! Die reed die GTI 1.6 van sander poep+de GTI 1.4 van Jeffrey :P

Carb ruleert :lol: (ik weet het, ik heb er wel eens anders over ged8)
Freude am Fahren.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

master-arnie wrote:
the lone night rider wrote:
Browny wrote:Opschepper!!!! :lol:


tuurlijk.
lijkt beter.
85PK of 84PK.
het scheelt 1 maar lijkt veel meer :lol: :lol: :lol:


Kijk naar gertjuh met zijn GT carburateur! Die reed die GTI 1.6 van sander poep+de GTI 1.4 van Jeffrey :P

Carb ruleert :lol: (ik weet het, ik heb er wel eens anders over ged8)


Ja, heb je al eens gezien hoeveel overtollig gewicht daaruit gehaald is? Zo kan ik het ook wel :wink:
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Rob GT wrote:Ja, heb je al eens gezien hoeveel overtollig gewicht daaruit gehaald is? Zo kan ik het ook wel :wink:


Komt ook weer veel gewicht in h?. Dat moet je niet vergeten :)

Sorry gertjuh, je bent nou eenmaal groooooot :D
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja laten we even een superlichte cup ax op slicks vergelijken met een zware ax. Het scheelt denk ik zo 150 kilo wat erg veel is op het gewicht van een ax. En hij reed me echt hartstikke poep. 0,1 s sneller. Op die afstand had ie dan een hele meter op me uit gelopen. Wil wel eens weten wat er gebeurt als we richting de 180 gaan ;)
Last edited by Sander on SatJun04, 2005 9:07:23 AM, edited 1 time in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

NJIPPPP

arnie je bent me persoonlijke held, hahaha.

Nee qua gewicht scheelt het wel wat, maare zal niet super veel zijn hoor.
Ik weeg ook 105 echte kilo?s. Ennuh rolkooi is ook zwaar denk ik zo.

@peter, nee jij bent veeeeeeeeeel groter dan mij. Ik ben alleen wat meer dikker zeg maar... :wink:

:shock: iets dan :shock:


Maare ik kan ff melden dat ik de 14e naar de testbank moet om me webers af te laten stellen. Dus dan kan ik jullie ook laten zien wat ik weeg (de auto dan 8) ) en hoeveel koppel en pk enzo....


Ennuh 0,1 is niet veel sander, 180km/u zal ik wel niet halen denk ik. Of wel, maare dan leg ik het wel af tegen je... Maare ik vondt het iig gaaf, dat zeker weten!!!! :!: :!: :!:

PS : Ik reed toen NIET op mijn slicks hoor. gewoon op regenbanden met weinig profiel...
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:Ja laten we even een superlichte cup AX op slicks vergelijken met een zware AX. Het scheelt denk ik zo 150 kilo wat erg veel is op het gewicht van een AX. En hij reed me echt hartstikke poep. 0,1 s sneller. Op die afstand had ie dan een hele meter op me uit gelopen. Wil wel eens weten wat er gebeurt als we richting de 180 gaan ;)


Kijk naar die ex-ax van Peter M. Die had ook licht moeten zijn omdat alles eruit was. Antoine heeft hem laten wegen en daar kwam uit dat hij nog zwaarder was als een standaard AX GT (zie zijn wie=wie), dus das een beetje onzin :wink: Die van gertjuh is wel vergelijkbaar denk ik 8)

0,1 sec. of niet hij was sneller :P :twisted: En dan helemaal als jij zegt dat je 120 pk hebt :wink:

KMvrtr wrote:Ik heb de AX inmiddels op een weegbrug gehad. Inclusief een propvolle brandstoftank weegt ie tussen 711 en 730 kilo, de weegbrug heeft een onnauwkeurigheid van 20 kilo.
Leeg zal ie dus tussen de 680 en de 710 wegen. Iets meer dan ik hoopte, maar ach dat was ook bijna te mooi om waar te zijn.
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Grote motoren zijn zwaar mijn auto begint denk ik bij de 900 kilo. Spijtig maar waar. Ook al zit er hooguit 115 pk in (toch leuk om een ander te horen overdrijven over mijn auto). Die van gertje is schat ik rond de 700 kilo en zit zeker rond de 100 pk. Voor de rest staat mijn auto al vanaf speed stil :( Van de week ga ik de koppeling vervangen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

denk dat dat extra gewicht wel meevalt Sander, als je bijv. de 106 rallye's vergelijkt:
816vs868 kg's
en volgens mij is het 1,3 blok ook alu en de 1,6 niet maar kan me vergissen... :shock:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het blok en de bak zijn gewoon zwaarder, net zoals isolatiemateriaal stoelen injectiesysteem enz. Die 200 kilo verschil zit niet alleen in de motor hoor ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

begon al haast te twijfelen of een gietijzeren blok nou wel zo leuk is voor je pk/kg verhouding...
Maar blok met ecu en zwaarder pompje weegt niet meer dan 50 xtra lijkt me als ik gewichten van 106jes vergelijk...
dan is het nogsteeds jammer maar... blijft kriebelen, als ik eens wat geld en tijd over houd......

Post Reply