olie koeler

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

olie koeler

Post by edwin ss50 »

ik heb mijn 1.6 motortje eens goed bestudeert en toen zag ik dat er een oliekoeler op zit, maar nu is mijn vraag heeft een ax gti dit ook?
en zou het echt nodig zijn?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Op beide vragen nee. Maar als je het circuit opgaat dan is een oliekoeler wel makkelijk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

voor de zekerheid kun je een olie temp meter inbouwen .. maar het valt wel mee.. bij mn oude GT werd de olie niet warmer als 110 graden en dat was toen ook in de zomer na 2 uur 150km/u redelijk contstant
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

heeft iemand van de club een sandwichplaat + oliekoeler al op een Ax geplaatst ?

Tijdens agressieve sessies heeft mijn GT carb last van de warmte (het was van hetweekend heel warm en de saxo VTS 100cv van een vriend moest een lesje gekregen) en geeft me zelf af en toe de stop warning. Zal de olietemp een invloed kunnen hebben op de watertemp ?

Voor de water zal ik beginnen met een BX ventilator plaatsen, hopelijk helpt dit wat om door de zomer te geraken.


Ps. Wat zijn die zwar(t)e saxo's traag :lol: :lol: :lol:

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

denk eerder dat de koelwater invloed heeft op de olietemperatuur... vandaar dat de 1.6 motors standaart zijn uitgerust met een warmtewisselaar..--> koelvloeistof verwarmt de olie.. --> of koelt de olie af..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Post Reply