Sander wrote:Je kan met een doorslag de ring wat vaster tikken.
Dat is bij mij zeker het probleem! Maar waarom krijg ik die ring niet vaster? Muurvast! Maar hij lijkt wel tijdens het rijden nog losser te zijn gekomen. Ik heb wel 5 windingen van het draad zichtbaar!
Ik heb ook ongeveer 5 windingen over. Aan de linkerkant komt af en toe een harde kloenk vandaan bij het schuin achteruit steken. Ik kreeg hem ook niet vastgedraaid.
Hoe kan dit eigenlijk zo'n kloenk veroorzaken?
Tis heel normaal dat je enkele windingen over hebt op je veerpoot. Wat zou er gebeuren als die dingen zo geconstrueerd zouden worden dat het allemaal tot op de laatste winding past???
Idd, dan komt het veel vaker voor dat het dus net niet past. Vandaar hebben ingenieurs iig genoeg ruimte gelaten om iig genoeg voorspanning op de schokdemper te creeeren.
Als je je ring niet vaster krijgt met een doorslag, kun je de conclusie stellen dat daar je probleem dus niet ligt. Mordenaar of grote waterpomptang kun je proberen, maar heeft (in mijn ogen) totaal geen zin.
Geen onbedachte conclusies trekken, dat als je 5 windingen over hebt dus je schokdemper wel los "moet" zitten.
De binnenpijp van de schokbreker kantelt en beweegt los van de buitenpijp. Dus ik dacht dat of het hele ding naar de mallemoer is, of dat die speling nog vastgedraaid kan worden.
Geen idee, heb het hele verhaal niet meegekregen > zal het zo nog es lezen.
Vond het alleen fascinerend dat je uit het feit dat je 5 windingen over, gelijk de conclusie trok dat het je schokbreker wel "moest" zijn. Dit terwijl we allemaal ongeveer 5 windingen over hebben.
Wat ik vant weekend gedaan heb > had namelijk ok last van een beetje kraken en ander geluid > heb die rubbers bovenop mn schokbrekers (onder de motorkap) eens met WD 40 ingespoten. Resultaat was verbluffend.