Van 1.1i naar 1.4 carb???

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
XL
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: FriJun03, 2005 10:51:43 PM
Location: Utreg

Van 1.1i naar 1.4 carb???

Post by XL »

Hallo mede AX-rijders, :D

Ik heb al een tijdje een 1.1i AXje, maar ik heb een probleempje. :?

Mijn motor heeft het enige tijd geleden begeven :( (waarschijnlijk koppakking lek) en eigenlijk wil gelijk maar een grotere motor kopen die ook wat vlotter is. :idea: Ik heb wat rondgevraagd of het mogelijk is om een 1.4 GT of GTI motor (kweetniewathetverschilis) erin te bouwen.

Verschillende mensen vertelden mij dat het wel mogelijk is, maar dat je ook een andere kabelboom erin moet knutselen en dat schijnt een 10-jarenplan te zijn. :roll: Nu heb ik gehoord dat ik wel een 1.4 Carburateurblok erin kan bouwen zonder de kabelboom te vervangen. :lol:

Weet iemand of dit idd zo is en zijn er dan nog verder grote aanpassingen nodig?? Ik heb begrepen dat de drijfstang of aandrijfas misschien ook vervangen moet worden.

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen!!!! :roll:

Grt,

XL




[/b]
x bxfb

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als je even rondzoekt op het forum, dan blijkt er dat er hier al een draadje over loopt.. maar dan met dubbele webers ;) zelfde principe

maar het kan dus wel!
Image

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Hee XL
Toch een keer op het Forum !
Bumpertje al gefixt ?

En succes met je motor probleem, balen natuurlijk .

Gr Cees (Opagt )
ER IS WEER EEN Image. C 1

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Van een 1.1i kan je het beste naar een 1.4i gaan uit een zx of een bx. Dit is hetzelfde blok. De kabelboom kan blijven zitten, Je moet alleen wel even de ecu omzetten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

XL
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: FriJun03, 2005 10:51:43 PM
Location: Utreg

Post by XL »

Aha,

Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste een 1.4i Monopoint van ZX of BX erin breien en een andere ecu of (laten)afstellen of ik plak er een 1.4 carb-motor in met een setje dubbele webers. :)

Nu maar hopen dat iemand die toevallig in de aanbieding heeft, want dat ding mot eg wel vooruitkomen voor de kerst. Zou zonde van alle moeite zijn. Probeer ik hem net te pimpen met de bumper van Opa, gaat de motor eraan :(.

Die bumper van je is wel strak gebleven hoor Opa :wink:. Ik denk niet dat je hem nog herkent. Beetje geplakt, gladgespoten en geschuurd, Racegaasje erin etc. Thanx swa. (Kzal je wel een foto sturen). Als je toevallig nog een 1.4 blok op zolder hebt staan geef je mij dan een seintje??? :lol:

Grt,

XL

[/img]
x bxfb

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

ik heb nog wel een 1.4 blokje, moet wel ff een nieuwe koppakking en riemetje op.

XL
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: FriJun03, 2005 10:51:43 PM
Location: Utreg

Post by XL »

Hmmmmm,

Hoeveel vraag je ervoor? Moet ik trouwens ook een 1.4 injectiehuis eropdraaien en heb je die toevallig ook nog ergens leggen? :lol:
x bxfb

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

nee, dat spul heb ik er niet bij.
50 euro mag je hem wel halen.

XL
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: FriJun03, 2005 10:51:43 PM
Location: Utreg

Post by XL »

Dat is een mooie prijs.

Zit er ook een bak bij en hoeveel heet tie tie eigenlijk gelopen? Is het wel een goed blok, want zoals je weet had ik met mijn vorige blok ook problemen met de koppakking? Nadat ik de kop had laten afvlakken en andere koppakking erop had gezet bleef tie lekken. :?
x bxfb

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Remmen zou ik ook ff verbeteren...
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

XL
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: FriJun03, 2005 10:51:43 PM
Location: Utreg

Post by XL »

Is het trouwens ook mogelijk om een monopoint AX GT blok erin te leggen zonder de kabelboom te veranderen en hoeveel is het verschil in pk's van een 1.4 ZX en een AX GT blok?
x bxfb

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

1.4 monopoint zx is gelijk aan een 1.4 van een ax GT.. versnellingsbak kan wel eens langer zijn maar dat weet ik niet zeker..

de versnellingsbak van een GT is 4000 rpm @ 120
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

XL wrote:Is het trouwens ook mogelijk om een monopoint AX GT blok erin te leggen zonder de kabelboom te veranderen en hoeveel is het verschil in pk's van een 1.4 ZX en een AX GT blok?


qua kabelboom hoeft er niet veel aangepast te worden bij ombouw, je zult een paar draden voor de benzinepomp moeten trekken, en ergens een schakelstroom voor het relais voor de brandstofpomp vandaan moeten toveren, hele injectiegebeuren e.d zit allemaal los van de rest vd kabelboom

XL
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: FriJun03, 2005 10:51:43 PM
Location: Utreg

Post by XL »

Aha, nu heb ik een blok van een 309 1.4i op het oog. Weet iemand of dit blok ook past op de versnellingsbak mijn AX? Die vent vertelde nl. dat dit ook op een AX past. Moet ik ook verder nog iets aanpassen?
x bxfb

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Jep, bak en motor passen :)
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Wat is er mis met het blok van Edwin? Over het algemeen koop ik toch liever een motorblok van een clublid dan van de eerste de beste marktplaats-verkoper...

(hoewel dat ook geen garantie is)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rob GT wrote:Wat is er mis met het blok van Edwin? Over het algemeen koop ik toch liever een motorblok van een clublid dan van de eerste de beste marktplaats-verkoper...

(hoewel dat ook geen garantie is)


blok van edwin heeft nieuwe distributie en koppakking nodig.

ey XL, moet je niet een hele set motoren + auto + alles hebben ;)
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

q01z wrote:
Rob GT wrote:Wat is er mis met het blok van Edwin? Over het algemeen koop ik toch liever een motorblok van een clublid dan van de eerste de beste marktplaats-verkoper...

(hoewel dat ook geen garantie is)


blok van edwin heeft nieuwe distributie en koppakking nodig.

ey XL, moet je niet een hele set motoren + auto + alles hebben ;)


:oops: overheen gelezen...

Dan heb ik niks gezegd! :shock:
Image

Post Reply