Ik heb een probleem met mijn versnellingsbak..
dus was ik vandaag een oude uit elkaar aan het halen om volgende week van 2 1 te gaan maken.
echter kreeg ik niet alles los! de hendel waar 1 schakelstang op moet, kreeg ik niet uit de bak.
hiervoor moet er een pinnetje uit geslagen worden, maar dat wilde voor geen meter lukken! Heetstoken hielp wel iets, maar eruit wilde het nog steeds niet.
heeft iemand nog meer suggesties om dat betreffende pinnetje eruit te krijgen?
voor de verduidelijking, vooraan op de foto zie je een plastic iets.. en daaronder zit dat pinnetje (in die as vd hendel uiteraard) daar heb ik het over
voor de liefhebber:
v-bak interieur
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
Vreemd,
Al een stuk of tig bakken uit elkaar gehaald, verbouwd en/of gereviseerd maar dat is nog nooit mislukt, andere dingen met shroefdraad of sychro's wel overigens.
Het zijn soms twee pennen in elkaar geschoven. De truc is een goede kwaliteit doorslag met bijna de diameter van de buitenste of enige pen er op te zetten en dan het geheel er met een GROTE hamer doorheen te slaan. Dat geeft de minste schade.
Overigens wel opletten dat bij deze actie vaak een paar spaantjes staal vrijkomen die zeker niet in de bak mogen blijven zitten.
P.
Al een stuk of tig bakken uit elkaar gehaald, verbouwd en/of gereviseerd maar dat is nog nooit mislukt, andere dingen met shroefdraad of sychro's wel overigens.
Het zijn soms twee pennen in elkaar geschoven. De truc is een goede kwaliteit doorslag met bijna de diameter van de buitenste of enige pen er op te zetten en dan het geheel er met een GROTE hamer doorheen te slaan. Dat geeft de minste schade.
Overigens wel opletten dat bij deze actie vaak een paar spaantjes staal vrijkomen die zeker niet in de bak mogen blijven zitten.
P.
geloof me, mijn hamer was groot..
overigens ging hij er dus een heel stuk doorheen (0,5cm ongeveer) maar bleef toen hangen.. vermoeden is dus dat we met klap vd hamer de kop platgeslagen hebben waardoor hij er nu niet meer doorheen wil
maar we hebben het opgegeven, ik ga wel opzoek naar een bak uit 1 stuk
overigens ging hij er dus een heel stuk doorheen (0,5cm ongeveer) maar bleef toen hangen.. vermoeden is dus dat we met klap vd hamer de kop platgeslagen hebben waardoor hij er nu niet meer doorheen wil
maar we hebben het opgegeven, ik ga wel opzoek naar een bak uit 1 stuk