v-bak interieur

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

v-bak interieur

Post by q01z »

Ik heb een probleem met mijn versnellingsbak..

dus was ik vandaag een oude uit elkaar aan het halen om volgende week van 2 1 te gaan maken.

echter kreeg ik niet alles los! de hendel waar 1 schakelstang op moet, kreeg ik niet uit de bak.

hiervoor moet er een pinnetje uit geslagen worden, maar dat wilde voor geen meter lukken! Heetstoken hielp wel iets, maar eruit wilde het nog steeds niet.

heeft iemand nog meer suggesties om dat betreffende pinnetje eruit te krijgen?

voor de verduidelijking, vooraan op de foto zie je een plastic iets.. en daaronder zit dat pinnetje (in die as vd hendel uiteraard) daar heb ik het over

voor de liefhebber:

Image
Image

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

dat heb ik ook al eens geprobeert, het lukte mij ook niet.

maar ik geloof dat je dat er uit moet persen/slaan, dat stond geloof ik in zon werkplaats handboek op school.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo waren wij idd ook bezig..

uiteindelijk heet gestookt en dan kon ik m dr dus een beetje uitslaan.. maar er helemaal doorheen niet! en bovendien was het heetstoken niet echt goed voor de omliggende onderdelen :roll:
Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Vreemd,

Al een stuk of tig bakken uit elkaar gehaald, verbouwd en/of gereviseerd maar dat is nog nooit mislukt, andere dingen met shroefdraad of sychro's wel overigens.

Het zijn soms twee pennen in elkaar geschoven. De truc is een goede kwaliteit doorslag met bijna de diameter van de buitenste of enige pen er op te zetten en dan het geheel er met een GROTE hamer doorheen te slaan. Dat geeft de minste schade.
Overigens wel opletten dat bij deze actie vaak een paar spaantjes staal vrijkomen die zeker niet in de bak mogen blijven zitten.

P. :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

geloof me, mijn hamer was groot..

overigens ging hij er dus een heel stuk doorheen (0,5cm ongeveer) maar bleef toen hangen.. vermoeden is dus dat we met klap vd hamer de kop platgeslagen hebben waardoor hij er nu niet meer doorheen wil :?

maar we hebben het opgegeven, ik ga wel opzoek naar een bak uit 1 stuk :P
Image

Post Reply